open wifi

  • 15 April 2012
  • 6 reacties
  • 590 Bekeken

Op 10 april heb ik bij mij thuis een open wifi gevonden door een lijst op te vragen van beschikbare draadloze netwerken. Met "traceroute" zag ik dat het gaat om een klant van Belgacom. Het moet iemand van mijn buren zijn, maar ik weet niet wie.

Ik heb dit op 10 april aan Belgacom gemeld met enkele technische details, met de suggestie de klant van Belgacom te hiervan verwittigen, want hoogstwaarschijnlijk is die er zich niet van bewust. Ik gebruikte dit webformulier : http://support.nl.belgacom.be/app/ask

Vandaag op 15 april heb ik Belgacom hieraan herinnerd, aangezien ik zag dat de open wifi er nog steeds is. Iemand van Belgacom heeft me vandaag teruggebeld om hierover te praten. Tot mijn verbazing was de dame van Belgacom niet in de mogelijkheid de klantgegevens op te zoeken, en niet bereid om elders binnen Belgacom de klantgegevens te laten opzoeken.

Belgacom is natuurlijk een grote organisatie. Misschien had ik gewoon niet de juiste persoon aan de lijn om dit soort melding te behandelen. Weet iemand een betere contactpersoon bij Belgacom die de klant kan verwittigen ?

6 reacties

Als je op zijn open wifi kunt dan kan je naar zijn webinterface van zijn modem surfen via http://192.168.1.1

dan kies je links "Quickstart" en dan zie je zijn username (zijn belgacom login) staan : XXXXXXXXXXX

deze kan je dan doorspelen in een privé bericht aan bvb eva van bgc of kan je hem een mail sturen via xxxxxxxxx@skynet.be en hem verwittigen ddat zijn modem niet beveiligd is.


Elsa
't is nog altijd de verantwoordelijkheid van de klant om zijn wifi al of niet te beveiligen...

mvg
Elsa,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb de username achterhaald en dan een e-mail gestuurd, zoals je beschreef. Maar ik ontving meteen een foutbericht met deze lijnen :

Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: smtp; 550 #5.1.0 Address rejected.
Wie is "eva van bgc" ?
Een privé bericht naar Eva dat kan je door HIER te klikken


Eva is medewerkster bij de Belgacom klantendienst.

Zij is uw bevoorrechte gesprekspartner op verschillende forums.

U vindt een bepaalde info niet terug over een Belgacom-product of -dienst?

U bent op zoek naar een telefoonnummer?


groetjes, Elsa
ik wist zelfs niet dat er een wifi open stond zelfs als de computer niet aanstaat. ik ben dit gelukkig te weten gekomen doordat een familielid met een smort-phone me er op attent maakte dat er in en rond mijn huis een wifi-verbinding was. na lang zoeken heb ik uiteindelijk mijn internet kunnen beveiligen en kan je hier alleen maar op de wifi met een wachtwoord (hoop ik toch). Ik vind dat belgacom beter zijn klanten moet inlichten over al die wifi-toestanden! toen ik klant werd van belgacom internet heeft mij niemand er op gewezen dat jan en alleman mijn internet kon gebruiken als ik het niet beveiligde.


groetjes sisi


ps bart kan eventueel een briefje in de brievenbus van verschillende buren steken om ze te verwittigen
tegenwoordig wordt de bbox 2 geleverd met standaard draadloze beveiling geactiveerd, dit is een verbetering (het paswoord staat onderdaan de modem)

mvg

Reageer