op aanvraag niet meer mogelijk


dinsdag ll belde ik naar de klantendienst van belgacom om te vermelden dat mijn op aanvraag functie niet naar behoren werkte ook neemt hij niet meer op we na een 10tal minuten op het iritante wachttoontje te hebben moet luisteren werd de verbinding verbroken ????!!!! dan heb ik maar een mail verstuurt maar tot op vandaag nog geen reactie gekregen (mubipass loopt wel door!!!) ik hoop nogmaals dat dit binnen de kortste dagen word opgelost indien niet wens ik mijn totale samenwerking met belgacom te beeindigen.Ik ben dit moe van het kastje naar de muur te worden gestuurd!!!

12 reacties

Heb je de decoder al eens heropgestart (decoder spanningloos zetten, even wachten en spanning terug zetten en dan laten opstarten)

Je zal even moeten wachten tot je beeld hebt en dan nog langer wachten tot je de op aanvraag functie kunt uitvoeren.

Voor de factory reset van de decoder waarvan Kristof spreekt hieronder: https:///posts/5915e45919#FactoryResetbgcDec" target="_blank

en voor de B-box 2: https:///posts/5915e45919#FactoryResetBbox2" target="_blank
Beste,

Best kan je even de stroomstekker van de decoder eens uittrekken, daar na doe je hetzelfde bij de modem, steek de modem erug in, wacht tot het DSL lampje contant brand, daarna steek je de stroom van de decoder terug in en probeer je nog eens.

Meestal is het probleem dan opgelost.

Indien niet zou ik eens een factory reset van de decoder proberen

Stekker uittrekken, terug insteken en dan power - menu - ok tegelijkertijd indrukken geduren +/- 1 minuut --

Mvg

Kristof
heb dit reeds meerdere malen gedaan!! Heb vanmorgen nog eens gebeld met klantendienst:$maar terug het zelfde verbinding verbroken!!! Heb dan nog mail verstuurd hopelijk krijg ik deze keer wel reactie
Beste casper,

Kan u uw login of vastelijn nummer via privé bericht opsturen? Dan kunnen wij dit nakijken.

U kan best ook een contactnummer en een tijdstip vermelden waarop wij u indien mogelijk kunnen contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Op aanvraag werkt niet meer.
En dit sedert enkele dagen: modem herstart, decoder verschillende keren herstart. Geen verandering. Gebeld naar storingen. Men zou me terugbellen. Nog niets gehoord. Weet iemand hoe dit op te lossen?

fb305081
Gewoon veranderen van provider zeker????!!!!! Dat is nu nog steeds niet opgelost met belgacom
@ tacfr , enige dat je kan proberen is factory reset van de decoder.

als dat niet helpt kan ik enkel zeggen dat je moet blijven bellen naar de helpdesk, mogelijks zullen ze decoder wisselen of een technieker sturen

mvg
Er werd uiteindelijk toch teruggebeld. Probleem opgelost.
en hoe is het opgelost geraakt, beste tacfr?

bedankt voor uw feedback

mvg
Ik ben niet 100% zeker. Ik heb verschillende techniekers aan de lijn gehad. In elk geval moest er iets veranderen vanuit de technische dienst van Belgacom aan de instellingen van de modem. Het had te maken met een vroegere installatie van BelgacomTVonPC en VLAN 30. Meer werd mij niet gezegd.
ok, bedankt voor de reactie....

mvg
Enkele uren later werkte "op aanvraag" opnieuw niet meer. Dan maar de modem terug naar fabrieksinstellingen teruggezet zodat VLAN30 niet meer verschijnt op 192.168.1.1 en daarna ook de decoder gereset en het werkt opnieuw. Ik heb een sterk vermoeden dat die VLAN 30 er iets mee te maken heeft. Ik begrijp niet hoe het komt dat dit na enige tijd opnieuw verschijnt.

fb305081

Reageer