OP 12 is vervangen door 2M ?

  • 28 December 2014
  • 19 reacties
  • 410 Bekeken

Gegroet,


Op 12 is verdwenen van mijn scherm en vervangen door een Arabische zender. ?, namelijk 2M. Ook ander nummers ( nl 10 en 11 ) hebben nu Arabische zenders. Is Op 12 verplaatst ? Ik vind het alleszins niet terug. Is Op 12 van het scherm verdwenen ? Het staat nochtans nog steeds in de lijst van Vlaamse Zenders





19 reacties

Ik heb inderdaad gelezen in de krant dat OP 12 zou verdwijnen. waarom ze daar ooit mee gestart zijn heb ik nooit begrepen aangezien de VRT al met moeite de andere zenders kon degelijk opvullen, het waren heel veel heruitzendingen.

Dat ze er hun uitleg zullen voor hebben daar twijfel ik geen seconde aan ;-)
bij mij niks veranderd hoor


nog OP 12 en ook andere zenders die je opnoemt zijn dezelfde gebleven. In welke provincie woont u Roel?
Ik heb het inderdaad ook niet bekeken of het klopt, heb het alleen in de krant gelezen en ik weet zelf niet meer wanneer OP12 ging stoppen..
Reputatie 6
Badge +2
Hier staat Ketnet/OP12 gewoon op kanaal 12 en 2 M staat gewoon op kanaal 296.


Wat de zender OP12 betreft: Elsa, in het Vlaams regeerakkoord is er inderdaad sprake dat OP12 zal opgedoekt worden want er moet bij de VRT bespaard worden en aangezien de kijkcijfers voor OP12 geen vetpot is ligt het voor het hand dat OP12 moet verdwijnen al zal dat nog niet voor direct zijn maar zal dat gebeuren in de loop van 2015.


Wat zal er dus gebeuren als Ketnet stopt met uitzenden om 20 uur, ofwel gaat het beeld op zwart en zonder klank ofwel een frontpagina van Ketnet met op de achtergrond Ketnet radio als klank, testbeeld zal er zeker niet uitgezonden worden want dat wordt tegenwoordig op geen enkele TV zender meer uitgezonden.
brussel : K60. OP12 │K296. 2M


vlaanderen :K12. OP12 │K296. 2M


Wallonië: k232. OP12 │K296. 2M


Dus is TS Van Vlaanderen
Alexander,


Dat ze dan gewoon heruitzenden zoals ze toch al gewoon zijn ;-)
Roel,


je hebt waarschijnllijk je kanalen zelf verandert van positie en die zal waarschijnlijk niet meer kloppen.








Open brief van de VRT-collega's aan onze opdrachtgevers


Geachte kijker, luisteraar, surfer,


Het gebeurt niet gauw dat wij een boodschap aan u richten. U, dat zijn de zes miljoen Vlamingen, onze opdrachtgevers en financiers. Wij, dat zijn de VRT- programmamakers en medewerkers. Volgens alle onderzoeken doen wij ons werk goed, dat is de relatie die wij met u aangaan. Maar nu is er een probleem, voor u en voor ons.


De nieuwe Vlaamse regering wil snoeien in het budget van de openbare omroep. Door vorige besparingen zijn we nu met 400 collega's minder. Daardoor is de werkdruk flink toegenomen. Wij willen voor iedereen van u een breed, interessant en kwaliteitsvol aanbod realiseren op tv, radio en internet. Dat is ons werk en ons leven. Wij doen dat met hart en ziel en dat willen wij blijven doen. Voor u allemaal. Want ieder van u betaalt mee voor de openbare omroep. Door de voorgestelde besparingen zullen bepaalde essentiële VRT-opdrachten sneuvelen, waardoor wij u minder programma's zullen kunnen aanbieden.


U allemaal bent onze aandeelhouders, u en niemand anders. Wij werken voor u en voor niemand anders. Natuurlijk willen wij met de middelen die we hebben, bekijken wat beter kan. Dat moeten we ook altijd blijven doen. We willen en kunnen dat ook waarmaken. Maar door de nu geplande afbouw kan de VRT alleen maar slechter worden.


Voor 46 euro per jaar (of nog geen 13 cent per dag) en per Vlaming maken wij voor u iedere dag van het jaar een gevarieerd aanbod op radio, tv en internet, waaronder nieuws, sportuitzendingen, kwaliteitsfictie, informatie over cultuur, wetenschap, buitenland, kinderprogramma's zonder reclame en zoveel meer. En we doen dat veel goedkoper dan in alle andere Europese landen.


In Vlaanderen hebben we het geluk dat we goede commerciële omroepen hebben. Mede dankzij de kwaliteit van de VRT-programma's en de hoge waarderingscijfers worden de commerciële mediabedrijven ertoe aangezet ook programma's van hoge kwaliteit te maken. Een sterke VRT is dus goed voor de hele Vlaamse mediamarkt en voor de productiehuizen.


Maar dit is vooral goed voor u, de Vlaamse kijker, want op die manier worden er hier erg veel uitstekende Vlaamse producties gemaakt, door de openbare omroep en door de commerciële stations. Als commerciële omroepen de kans krijgen om evenveel winst te maken met goedkope Amerikaanse programma's omdat er geen uitdagende openbare omroep meer is, zullen ze niet aarzelen om dat te doen. Daarvan bent u als Vlaamse kijker de dupe.


Wordt de openbare omroep afgebouwd, dan zullen meer en meer programma's alleen via betaal-tv worden aangeboden: grote sporttornooien, kwaliteitsreeksen en films uit Vlaanderen en uit het buitenland. Dat zal de Vlaamse kijker en luisteraar meer kosten dan 46 euro per jaar.


Verdere besparingen zullen de goede relatie die wij met u hebben, beschadigen. Wij vragen niet dat u voor ons gaat betogen of verkozenen gaat lastigvallen. Maar een mailtje als steun naar openbriefvrt@gmail.com zal ons veel plezier doen. Als u vragen hebt, mag u die ook via deze weg doorsturen.


Soms word die zender dan ook nog eens gebruikt voor sportuitzendingen.
Dag allen,




Hartelijk dank voor de reacties.


Probleem ondertussen gevonden. Blijkbaar heb ik ( of één of andere huisgenoot, ik verdenk de hond ) de positie van de kanalen toch veranderd.


Op12 staat nu op nr 296



je hebt waarschijnllijk je kanalen zelf verandert van positie en die zal waarschijnlijk niet meer kloppen.










ik wist natuurlijk niet dat je een hond had knipoog


Reputatie 7
Badge +1
Op12 werd gestart omdat Ketnet op Canvas te dikwijls vervangen werd door sportwedstrijden. Maar wegens de besparingen zal dat in 2015 nog wel veranderen denk ik .
ja 't hangt ook af van wie het voor het zeggen heeft in de regering 't is al geweten van vroeger dat die ook al niet zo VRT minded waren !


een tip: heeft iets te maken met tafel lach
Reputatie 6
Badge +2
Sinjoor, er is enkel sprake dat OP12 zal verdwijnen, voor de rest verandert er niks, Ketnet en Canvas blijven gescheiden op 2 kanalen.
Dat wel maar je moet nog geld hebben om programma's uit te zenden ook !
Reputatie 7
Badge +1
Welke kanalen? Als Op12 wegvalt, zal Ketnet terug op Canvas zitten tot in de vooravond, behalve bij sport. Voor Op12 had je occasioneel ook nog Canvas+ en Eén+ om dat op te vangen. Op12 dient nu 's avonds ook voor herhalingen. Maar inderdaad, de liberalen hebben altijd al de VRT willen inperken tot een informatiezender. Entertainment moest voor de commerciële zenders voorbehouden worden voor de reclame-inkomsten. In de top20 van de kijkcijfers staan er 14 van Eén, 5 van VTM en 1 van VIER (de slimste mens). Say no more....dat steekt de liberalen natuurlijk. Maar een amerikaans TV-landschap is voor mij geen alternatief. Blijkbaar kijken toch nog veel mensen graag zonder reclameblokken. Met netflix kan dat nog veranderen, al geloof ik persoonlijk niet dat het zoveel zal uitmaken. Er is nu al PVR, nPVR, VOD, TV replay, TV replay+ en bij Telenet Play en Play more...ik heb geen tijd over voor Netflix. Ik kijk nu al deels via mijn tablet en PC met TV replay. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +2
De kogel is door de kerk: OP12 houdt deze middernacht op te bestaan, het 3de kanaal blijft echter behouden voor de ontkoppeling van Canvas en Ketnet en als uitwijkkanaal.


Kort samengevat: op dat 3de kanaal wordt Ketnet uitgezonden en om 20 uur gaat het beeld op zwart.
▬►http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2196288" target="_blank


▬►http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2166712/2014/12/30/VRT-trekt-morgen-de-stekker-uit-OP12.dhtml" target="_blank


▬► http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141230_01451859" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Het wordt weer behoorlijk ingewikkeld, en de programmatie zal weer nooit meer kloppen in de TV-gidsen, laat staan in de boekskes...

Reageer