'Ooit gemist' niet kunnen bekijken

  • 22 July 2012
  • 3 reacties
  • 184 Bekeken

Beste Eva

Op zondag 22/07 heb ik een 'ooit gemist' besteld en ik kon deze niet bekijken. Het beeld versprong van 'een ogenblik geduld' naar zwart scherm en het bleef daarop staan. Ik heb de decoder heropgestart en merkte dat de bestelling was doorgevoerd aangezien ik bij het selecteren van het programma de opties 'hervatten' en 'herstarten' kon selecteren. Nogmaals bleef het scherm zwart. Ondertussen verstrijkt de tijd en kan ik mijn programma niet bekijken, terwijl het wel wordt aangerekend waarschijnlijk.

fc684280@SKYNET

Bedankt.

3 reacties

Mss toch eens een factory reset proberen van de decoder of dit soelaas brengt

zie hiervoor op ricy's blog : ( http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryResetbgcDec )

waarvan hieronder een deel uit gekopieerd is:











Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


Groetjes, Elsa
@ Sinjoor,

nu zie ik juist bij het kopieren uit ricy's blog (zie juist hierboven) dat de methode voor een factory reset,

terwijl de decoder aan staat of in standby , niet meer zou lukken met de versie van Charles.

Heb jij dit al geprobeerd ? want in één van je posts heb je gezegd van het te proberen.

ik kan het niet controleren daar ik nog Charles niet heb

en in ieder geval werkt het nog bij mij met de oude software.

groetjes, Elsa
Badge
Dacht deze week gehoord te hebben op het nieuws dat die dienst binnenkort afgevoerd word.Het juiste weet ik er ook niet van omdat ik die toch niet gebruik.Maar was iets over telenet die gereklameerd had over iets dat één gratis terug herhaalde terwijl het bij belgacom en telenet onder ooit gemist betalend word aangeboden.

Reageer