Onweer

  • 25 July 2012
  • 4 reacties
  • 370 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,


Overlaatst hadden we hier een onweer en een blikseminslag heb een speciale stekkerdoos tegen stroompieken en blikseminslagen maar toch waren telefoon, bbox2 en decoder kapot. Allemaal rap in orde hoor. Alles terug vervangen. Nu is mijn vraag. Kan ik die stekker van de stekkerdoos uittrekken om zo mijn apparaten te beschermen? Ze zitten er allemaal in. Ook Twist 250. Want dat is nogal veel om alles uit te trekken en ik kan er soms moeilijk bij. Wat ik ga doen is eerst de bbox2 afzetten en dan de grote stekker van de contactdoos uit te trekken en daarna de stekker van de decoder uit te trekken die gelukkig eerst in de contactdoos zit. Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes,

Moesty

4 reacties

Het speelt geen enkele rol , je mag al die stekkers uittrekken van bbox, decodere enz....

Als je ze terug plaatst zullen ze wel terug opstarten.

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Bedankt Elsa maar ga toch alleen de grote stekker uittrekken van mijn stekkerdoos waar alle stekkers inzitten en de bbox afzetten en de stekker uittrekken van de decoder want alle andere stekkers zitten achter mijn tvmeubel en daar kan ik moeilijk bij zelfs de kleine kabeltjes uittrekken gaat het moeilijk. Was alleen bang dat ook de telefoon niet zal doen want mijne twist 250 staat altijd aan en in het basisstation. Er komt dan wel zoeken op maar je mag trouwens toch niet bellen tijdens een onweer. Eenmaal ik de grote stekker heb teruggestoken werkt alles weer. Heb het zelf uitgetest dus geen probleem. Trouwens de technieker van Belgacom zegt dat het geen proleem is als de grote stekker van de stekkerdoos uittrekt. Alles zou dan moeten werken.


Groetjes,


Moesty
Ok, dan is dit voor u ook een probleempje minder hé !

groetjes, Elsa
nog maar eens bewijs dat zo een speciale beveiligingsstekkers echt NIET werken. Bliksem kan je niet tegenhouden !

Een blikseminslag geeft een overspanning. Volledig uittrekken is de enige voorzorgsmaatregel.

Door de voedingsadapter uit te trekken kan je die al sparen.

Maar de overspanning kan zo nog altijd via de telefoonlijn binnen komen. De kans is klein, maar niet onbestaand.


Via een draadloze telefoon bellen tijdens een onweer kan trouwens geen kwaad.

De bliksem gaat niet draadloos doorgestuurd worden van je basisstation naar je handset hoor ;)

Reageer