Dag iedereen,
We gebruiken een SIM-kaart in onze alarminstallatie, met een basisbedrag van 5 euro per maand. Er wordt dus enkel een SMSje gestuurd als ons alarm afgaat, wat zelden of nooit gebeurt.
Zondag kreeg ik een SMS met de mededeling dat alle minuten van mijn maandelijks abonnement waren opgebruikt.
Raar, want de SIM-kaart zit in onze alarminstallatie, en uiteraard gebruiken we het nummer niet.
Hoe is het mogelijk dat er activiteit is op die kaart, zonder dat ons alarm afgaat?
Iemand ervaring mee? Als ik naar Proximus bel (gisteren een 45 min aan de telefoon gehangen) hebben ze er geen verklaarbare reden voor.
Bladzijde 1 / 1
Buiten feit dat bedrag "op" is, volgende.
5 € /maand =60€ per jaar ... ben je gek !!, voor 10 € blijft je SIM een jaar lang geldig. ( prepaid kaarten )
Over kaart leeg: heb ooit gelezen dat alarm regelmatig kontakt zou maken met ...??? (weet ik niet meer) zie hiervooe documenten van alarm na. Mogelijk kan je dat uitzetten ook
5 € /maand =60€ per jaar ... ben je gek !!, voor 10 € blijft je SIM een jaar lang geldig. ( prepaid kaarten )
Over kaart leeg: heb ooit gelezen dat alarm regelmatig kontakt zou maken met ...??? (weet ik niet meer) zie hiervooe documenten van alarm na. Mogelijk kan je dat uitzetten ook
Ja klopt, maar je kan een SIM-kaart niet zomaar uit de alarminstallatie halen om die op te laden.
Plus, het risico bestaat dat er geen belkrediet meer op staat en dat het nummer je niet meer kan bellen bij een inbraak.
Het is het bedrijf van de alarmcentrale die ons dat heeft aangeraden.
Plus, het risico bestaat dat er geen belkrediet meer op staat en dat het nummer je niet meer kan bellen bij een inbraak.
Het is het bedrijf van de alarmcentrale die ons dat heeft aangeraden.
Bij Proximus eens de historiek opvragen
Als je voor die P&G simkaart MyProximus account hebt aangemaakt kan je die in principe zelf opvragen.
Als je voor die P&G simkaart MyProximus account hebt aangemaakt kan je die in principe zelf opvragen.
Ik heb gisteren 45 min met hen aan de lijn gehangen, met 3 verschillende mensen. geen van hen kon een antwoord geven. Ze vonden het zelf allemaal heel raar. Op MyProximus vind ik ook geen details.
Ja inderdaad raar, er zou toch moeten een historiek van moeten bestaan hoe het verbruik opgesoupeerd werd!
De vraag is natuurlijk of de mensen van de helpdesk het wel hebben doorgegeven aan de bevoegde specialisten ter zake die het verder kunnen onderzoeken.
De vraag is natuurlijk of de mensen van de helpdesk het wel hebben doorgegeven aan de bevoegde specialisten ter zake die het verder kunnen onderzoeken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.