Onderstaande mail ontvangen. Ik vermoed dat dit ook een phissingmail is.
Mvg
Carine
Belangrijke informatie
Geachte heer/mevrouw,
Wanneer u uw datavolume voor het internet overschrijdt, wordt dit extra aangerekend. Wij hebben u meerdere malen, wanneer u op het punt stond om dit maandelijkse limiet te bereiken, een e-mail en/of sms verstuurd. Tot op heden hebben wij geen enkele reactie van u ontvangen. Wij attenderen u daarom per mail dat het betalingstermijn inmiddels is verstreken.
Proximus heeft geprobeerd om het openstaande saldo van uw Proximus-internetdiensten te domiciliëren. Deze domiciliëring is helaas geweigerd door de bank met foutmelding:
[ISO MD05 – Machtiging (nog) niet geregistreerd bij de bank van de debiteur]
Dit kan om meerdere redenen zijn gebeurd, bijvoorbeeld als uw saldo niet toereikend is of door een mogelijke storing bij uw bank op het moment van de domiciliëring. Doordat het openstaande saldo niet van uw rekening kon worden afgeschreven, verzoeken wij u te betalen via Bancontact/Mistercash door middel van onderstaande stappen.
Doordat u het maandelijkse datavolume hebt overschreden en de eerdere factuur niet hebt betaald, staat er nog een restbedrag open van €100,02 (inclusief herinneringskosten). Het restbedrag dient binnen een termijn van 7 werkdagen (na dagtekening van deze e-mail) te zijn voldaan. Indien de factuur niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan, zal de factuur nogmaals worden verhoogd met herinneringskosten.
- Klik hier op: factuur betalen om het openstaande bedrag te voldoen via Bancontact/Mistercash
- Voer bij "E-mail" het volgende e-mailadres in: noreply@proximusfactuur.be
- Volg de stappen op de site om om de betaling succesvol te voltooien
- Kies daarna de bank die u wilt gebruiken voor de betaling
Zodra u het openstaande saldo succesvol hebt voldaan, ontvangt u een automatisch e-mail/SMS-bericht van Proximus met de desbetreffende specificaties van de verhoogde factuur.
Wij hopen echter dat u voor een tijdige betaling zorgt zodat de herinneringskosten achterwege kunnen blijven.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
Beste antwoord door Marleen
Bekijk origineel