Vraag

Ontvang soms geen smsen van 1 bepaald contact

  • 17 May 2016
  • 2 reacties
  • 1814 Bekeken

Beste,

Ik heb soms het vervelende probleem dat ik geen smsen kan ontvangen van 1 contact,tevens een Proximus-klant. Bij al mijn andere contacten heb ik nooit problemen met versturen/ontvangen, maar bij 1 contact zijn er soms perioden van 5-tal minuten tot 12uur waarin ik niets kan ontvangen, wel sturen. Tijdens zo'n periode kan ik wel perfect berichten van anderen contacten ontvzngen, wat ik zo vreemd vind. De berichten komen na zo'n periode overigens niet toe waardoor ik vermoed dat het probleem niet met mijn toestel ge maken heeft.

Stappen die ik ondernomen heb:
- Nieuwe simkaart
- Contact nieuwe simkaart
- De sms-centrale aangepast naar +32475161612 ipv 161616(online gelezen)

Groeten,
Pieter

2 reacties

Reputatie 1
Beste Pieter,

Je hebt er alvast goed aan gedaan jouw simkaart even te wisselen en de sms centrale te controleren. Wanneer deze zaken correct staan, zou u alle berichten perfect normaal moeten ontvangen.

Het is inderdaad vrij bizar dat dit over 1 nummer gaat. Weet u of die persoon zijn/haar simkaart heeft gewisseld?

Welk type en merk gsm gebruiken jullie? Worden de sms'en niet via internet verstuurd (zoals iMessage, Whatsapp, ...) en is dit misschien de reen waarom deze later of niet toekomen?

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Beste Pieter,

Je hebt er alvast goed aan gedaan jouw simkaart even te wisselen en de sms centrale te controleren. Wanneer deze zaken correct staan, zou u alle berichten perfect normaal moeten ontvangen.

Het is inderdaad vrij bizar dat dit over 1 nummer gaat. Weet u of die persoon zijn/haar simkaart heeft gewisseld?

Welk type en merk gsm gebruiken jullie? Worden de sms'en niet via internet verstuurd (zoals iMessage, Whatsapp, ...) en is dit misschien de reen waarom deze later of niet toekomen?

Met vriendelijke groeten,

Marlies


Zelf een Samsung en mijn contact een Huawei; beiden Android. Simkaart van mijn contact is een jaar of 2-3 oud. Worden zeker niet via internet verstuurd aangezien het via de standaard sms-app is; al heb ik wel eens geprobeerd een andere te proberen (met name https://play.google.com/store/apps/details?id=com.textra&hl=nl ) en dit verbetert het wel enorm, al vind ik dit zeer eigenaardig..

Reageer