Onterecht op "zwarte lijst".. Hoe eraf geraken

  • 7 October 2013
  • 3 reacties
  • 2127 Bekeken


Onze pleegdochter gaat zelfstandig wonen. Het lieve kind is sedert jaren begeleid geweest door het comité bijzondere jeugdzorg, wegens problematische thuissituatie.


Nu ze op eigen benen kan/mag staan vraagt ze bij BGC internet + tv. Ze krijgt de papieren met logins etc, en enkele dagen later ook de thuislevering van de modem + decoder. De dag erna krijgt ze een SMS dat haar abonnement niet kan geactiveerd worden zonder financiële borg.


Als ik bel naar de klantendienst blijkt dat ze zo maar eventjes 1000 (duizend!) euro borg moet betalen. Blijkbaar staat ze op een zwarte lijst. Het kind is 18.5 jaar oud, heeft nog nooit van haar leven een abonnement voor iets afgesloten, laat staan dat ze ergens wanbetaler is (kan ook niet als minderjarige...) Volgens de klantendienst kan het ook zijn dat iemand in de familie een (grote) schuld heeft...


Zij blijkt dus het slachtoffer te zijn van een familiestatus waar ze sedert jaren niets meer mee te maken heeft. Op mijn vraag of en hoe ze van deze onterechte markering kan afgeraken zegt de medewerker van de klantendienst: ah, dat kan niet meneer, 't is betalen of niets...


Iemand een suggestie hoe dit aan te pakken???

3 reacties

Dag Tim,

Ik heb je privébericht goed ontvangen en vraag dit verder na, ik hou je op de hoogte.

Aan de anderen, nogmaals wil ik wijzen op de policy en gedragsregels op dit forum: gelieve respectvol met elkaar om te gaan en jullie ervaring en kennis aan te wenden om vragen en/of opmerkingen mee op te lossen!

Bedankt,
Eva

  • geplaatst 11:57 door Eva van Belgacom http://community.belgacom.be/comment/125824" title="Permalink



Dag Tim,



Ik heb je privébericht goed ontvangen en vraag dit verder na, ik hou je op de hoogte.



Eva




@ Tim.


  • geplaatst 20:07 door Tim
  • @alle serieuze posters in dit topic: Vandaag kreeg ik reeds een mail van Eva. Er is duidelijk al wat meer bereidwilligheid om te proberen om tot een oplossing te komen. We zijn er nog lang niet, maar er is een klein (led)lichtje 🙂 aan het eind van de tunnel.... Ik hou jullie zéker op de hoogte van de afloop.


dat is toch zeker al een goed begin en waar een wil is, is een weg zeggen ze altijd en bedankt voor de feedback en om ons verder op de hoogte te willen houden.


groetjes, Elsa





Wij zijn in ieder geval straf tevreden, zeker na wat we meegemaakt hebben...



Dat is nog altijd het belangrijkste van gans de historie

Reageer