Onterecht op "zwarte lijst".. Hoe eraf geraken
Onze pleegdochter gaat zelfstandig wonen. Het lieve kind is sedert jaren begeleid geweest door het comité bijzondere jeugdzorg, wegens problematische thuissituatie.
Nu ze op eigen benen kan/mag staan vraagt ze bij BGC internet + tv. Ze krijgt de papieren met logins etc, en enkele dagen later ook de thuislevering van de modem + decoder. De dag erna krijgt ze een SMS dat haar abonnement niet kan geactiveerd worden zonder financiële borg.
Als ik bel naar de klantendienst blijkt dat ze zo maar eventjes 1000 (duizend!) euro borg moet betalen. Blijkbaar staat ze op een zwarte lijst. Het kind is 18.5 jaar oud, heeft nog nooit van haar leven een abonnement voor iets afgesloten, laat staan dat ze ergens wanbetaler is (kan ook niet als minderjarige...) Volgens de klantendienst kan het ook zijn dat iemand in de familie een (grote) schuld heeft...
Zij blijkt dus het slachtoffer te zijn van een familiestatus waar ze sedert jaren niets meer mee te maken heeft. Op mijn vraag of en hoe ze van deze onterechte markering kan afgeraken zegt de medewerker van de klantendienst: ah, dat kan niet meneer, 't is betalen of niets...
Iemand een suggestie hoe dit aan te pakken???
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.