Onmogelijk om klant te worden

  • 30 November 2017
  • 14 reacties
  • 618 Bekeken

Ik heb het na meer van 14 dagen en tig telefoontjes met de klantendienst om klant te worden, echt gehad.

In oorsprong was alles in kannen en kruiken, maar ik hoorde niets van de technieker en vond enkele fouten gegevens in mijn aanvraag. Ik belde om dat recht te zetten, moest de aanvraag opnieuw gedaan worden. Dat gebeurde.

Weer ging alles fout en ik hoorde nog steeds niets van de technieker. Ik heb elke keer maar zelf moeten bellen, met een slechte gsm lijn, wat een reden was waarom ik van Telenet naar Proximus wou gaan.

Nu ben ik het beu dat ik elke keer een ander verhaal krijg, elke keer maar doorgeschakeld wordt naar diensten die elke keer van voor af aan beginnen.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon dus in een grote stad, dichtbevolkt en blijkbaar is het dus technisch onmogelijk om op mijn adres een Tuttimus pakket te installeren. De ene keer kan het wel en gratis, dan hoor ik weer iemand die zegt dat het niet kan. Dan ligt er weer geen lijn, dan weer een verouderde en last but not least kan het wel, maar dan tegen betaling van 90 euro voor de lijn en enkel voor een vaste lijn, want televisie en internet ... daar heb ik niet het juiste signaal voor.

Ik heb de ombudsdienst telecommunicatie ingeschakeld. Ondertussen doet Telenet veel moeite en hebben ze al een deel van de problemen opgelost. Ik verwacht morgen hun technieker om de regelmatige storingen op mijn vaste lijn te onderzoeken. Dat heeft ook moeite gekost, maar volgens hen zou Proximus wel degelijk een juiste kabel kunnen leggen in mijn huis en wel degelijk een volledig pakket kunnen bieden.

Ik betaal misschien iets meer voor mijn Telenet Wigo, dan dat ik voor een Proximus Tuttimus zou betalen, maar ze doen moeite om technische problemen op te lossen en geven toe dat die door signaalstoringen in mijn buurt inderdaad veel voorkomend zijn, maar ze werken er aan.

Proximus is dus duidelijk de draad kwijt en houdt me aan het lijntje. Ik denk dat als het zo verder gaat, ze die kabel van mij mogen steken waar de zon niet schijnt, gezien ik al bang ben dat hun diensten zo gaan werken als hun communicatie. Bij Telenet duurt het misschien voor de technische problemen opgelost geraken, maar heb ik tenminste mijn neus nog, als ik daar naar bel en wordt ik geen tig keer doorverbonden naar iemand die er van minder tot niets van kent.

Het spijt me, maar ik denk dat ik liever bijna 30 per maand meer blijf betalen, dan klant te worden bij een operator die nog minder competent is.

Ik heb er in heel mijn frustratie deze blog over geschreven:

https://yoo.rs/kitten/blog/proximus-yes-we-can-not-1511996394.html?Ysid=63008

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Martine77, mijn excuses hiervoor. Dit is uiteraard niet de bedoeling en vind het zeer jammer als ik dit hier lees.
Ik begrijp dat het misschien wat te laat is, maar zou ik nog even je gegevens mogen zodat ik dit voor je kan nakijken? Je adres + de naam waar je de installatie hebt op aangevraagd is voldoende. Ook al ben je nu al aangesloten bij een andere operator, toch zou ik graag even bekijken wat de situatie juist was zodat we hier wat duidelijkheid kunnen scheppen en uit kunnen leren.
Je mag je gegevens doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team.
Beste, ik heb al tig keer alles telefonisch doorgegeven en ben het stilaan echt beu. Ik leg er me bij neer dat er geen aansluiting op mijn adres mogelijk is, gezien dat de reden is waar ik elke keer mee afgewimpeld werd en blijf bij Telenet. Mijn vertrouwen in jullie is al weg.
Reputatie 3
Badge
Gelukkig dat alles bij Telenet perfect verloopt 🤔

Wat is ook altijd de meerwaarde om op een forum te komen zagen en klagen, firma's, mensen hun naam, reputatie te besmeuren...
Het is altijd de fout van iemand anders.
Een forum dient om elkaar te helpen, wijzer te maken, eventueel problemen op te lossen maar niet voor eenrichtingsverkeer zagen en klagen en als er dan iemand wil helpen, hulp weigeren.

Wie zegt dat wat u hier ligt te schrijven de waarheid is? Als u wilt reclame maken voor Telenet, schrijf u dan in op dat forum.

Vermoeiend!
Beste,

Ik maak geen reclame voor Telenet en kan bevestigen dat alles wat ik hier schrijf op waarheid berust. Alle respect voor het feit dat u misschien tevreden klant bent, maar Proximus heeft mijn gegevens en kan bevestigen dat ik de waarheid spreek. Blijkbaar kunnen ze niet alles en iedereen aansluiten. Daar hebben ze de technologie nog niet voor. Ze hebben me duidelijk gezegd dat dit kleine landje te groot is voor hen om iedereen een volledige service aan te bieden.
Hoe dan ook: de ombudsdienst Telecom heeft mijn klacht ontvankelijk verklaard en ik hoop dat andere mensen zo misschien op het mirakel kunnen rekenen om misschien wel klant te kunnen worden. Dus ik werk Proximus zeker niet tegen. Dat doen ze enkel zelf.
Als mijn Telenet diensten perfect gewerkt hadden, had ik niet eens overwogen om over te schakelen op Proximus. Nu blijkt dus dat ik in een modern land de service van de Derde Wereld kan verwachten, als het op Telecom aankomt.
Reputatie 3
Badge
You made your point!
U blijft bij Telenet...
Dat is uw goed recht!

TIP: misschien eens de kranten bovenhalen van de afgelopen maanden. Daar staat te lezen hoeveel klanten Telenet heeft verloren en hoeveel Proximus er heeft bijgekregen. Zo een mirakel zal er dus niet nodig zijn om klant te worden.
Geen idee welke kranten u leest, maar ik heb onlangs nog Villa Politica gezien en dingen zelf ervaren, waardoor ik weet dat we de kranten niet altijd mogen geloven. In ieder geval: als ik dat forum lees, weet ik dat ik niet de enige ben en blijf ik tot nader order waar ik ben, gezien ik het nu aan de Ombudsdienst Telecom overlaat. Als je die al nodig hebt op klant te worden, denk ik toch dat er dingen niet juist gedrukt staan. Ik las onlangs nog dat Telenet het goed deed.
Ze doen het alle twee goed en al jaren is het een heen en weer geloop van klanten van de ene provider naar de andere, dus tot nu toe nog niks nieuws onder de zon 😉
Reputatie 3
Badge
Ze doen het alle twee goed en al jaren is het een heen en weer geloop van klanten van de ene provider naar de andere, dus tot nu toe nog niks nieuws onder de zon 😉

Iemand met gezond verstand!
Telenet heeft mijn problemen gefixt. Misschien niet zo snel en zoals ik verlangde, maar ik kan er op rekenen. Bij Proximus zeggen ze me doodleuk dat ze me niet kunnen helpen, omdat een kwalitatieve aansluiting op mijn adres onmogelijk is. Wat moet een mens dan doen? Eerst investeren in een nieuwe kabel, om enkel vaste lijn en gsm mogelijkheid te hebben en voor televise en internet bij Telenet blijven? Dan ben ik ook niet geholpen. Ik ken klanten bij Proximus en die hun internet begeeft het continu. Dat draait bij mij perfect. De problemen met mijn gsm zijn ook opgelost met een nieuws SIM kaart, die ze me wel eerder mochten geven, vond ik, omdat ik twee maanden amper met mijn gsm kon bellen. Daarnaast waren er storingen op mijn vaste lijn, omdat ze blijkbaar de kabel te los hadden aangesloten, toen ze mijn verouderde modem vervingen. Mijn moeder is bij Proximus en mijn tante bij Telenet en mijn moeder is zo iemand die vast blijft zitten, maar wel jaloers is op wat er bij mijn tante werkt en bij haar niet. Dus ik denk dat ik bij Proximus maandelijks iets minder zou betalen, als ik klant zou geworden zijn, maar ook voor een mindere kwaliteit. Dat is mijn eerlijke gevoel: wil je goedkoop, ga naar Proximus, wil je kwaliteit, ga naar Telenet.
Ik ben ooit Proximus klant geweest, maar toen konden ze hun beloften ook niet waarmaken en heb ik ook de Ombudsdienst Telecom nodig gehad om alles op te lossen. Bij Telenet heb ik die nog niet nodig gehad. Proximus wimpelt mensen af en Telenet neemt ze dankbaar aan en doen er ook alles aan om ze te houden. Dat is het verschil.
Reputatie 7
Badge +4
@KevinenJess
Misschien eens iets verder kijken ....
Tnt heeft zijn netwerk moeten openstellen voor og en dus....
Tnt heeft Sfr overgenomen en heeft dus...
Globaal gesproken heeft Tnt dus .... (misschien eens de jaarrapporten Bipt m.b.t. de concurrentiële omgeving begin volgend jaar naslaan)
Wat het reële probleem hierboven betreft is de tussenkomst van de community mgr duidelijk en laat ons dit onderwerp a.u.b. nu afsluiten
Reputatie 3
Badge
@Martine77

GE HEBT UW PUNT DUIDELIJK GEMAAKT!!!

U met al uw kennis, bent toch zeker niet vergeten, dat je bij TELENET uw KABELS ZELF moet leggen van aan de rooilijn tot in de woning + binnenbekabeling?

Kan u NU STOPPEN met dit forum te bekladden met uw gepreek over Proximus slecht, geen kwaliteit, Telenet top, superkwaliteit...

NOGMAALS WE WETEN HET NU ONDERTUSSEN!!!
Reputatie 3
Badge
@KevinenJess
Misschien eens iets verder kijken ....
Tnt heeft zijn netwerk moeten openstellen voor og en dus....
Tnt heeft Sfr overgenomen en heeft dus...
Globaal gesproken heeft Tnt dus .... (misschien eens de jaarrapporten Bipt m.b.t. de concurrentiële omgeving begin volgend jaar naslaan)
Wat het reële probleem hierboven betreft is de tussenkomst van de community mgr duidelijk en laat ons dit onderwerp a.u.b. nu afsluiten


Ik krijg noch koud noch warm waarom iemand al dan niet kiest voor Telenet of Proximus of Orange of wat dan ook.
Ik krijg alleen de rillingen van mensen die alleen maar negativiteit kunnen plaatsen op een forum met 0,0 inhoud en 0,0 meerwaarde. Zeker mensen die niet technisch aangelegd zijn en onzin liggen uit te kramen.
Beste KevinenJess, mijn ervaring was dat Telenet die kabels zelf gelegd heeft en ik daar niets voor betaald heb, maar dat Proximus me niet kan aansluiten, omdat ik er niet de juiste kabel heb liggen. Ik help graag mensen met de JUISTE informatie te geven. Proximus sluit je alleen aan als je de juiste bekabeling hebt liggen. Telenet is die bij mij voor hun systeem volledig gratis komen leggen. Bij Proximus moest ik destijds 259 euro betalen voor ze nog maar kwamen kijken. Daarom ben ik bij Telenet gegaan. Nu wou ik Proximus nog eens een kans geven. Nu zeggen ze me dat ze simpelweg die kabels bij mij niet kunnen leggen. Als ik destijds 259 euro had betaald, was het voor niets. Het was omdat ze eerst gratis installatie beloofd hadden en me, nog voor er een technieker langs geweest was, me deze kosten rekenden, dat ik destijds via de Ombudsdienst Telecom dat heb moeten afzeggen. Toen zou Proximus, dat toen nog Belgacom heette, me pakken meer gekost hebben per maand.
Uiteindelijk is Proximus nu goedkoper dan Telenet per maand, maar helaas niet meer op elk adres verkrijgbaar, onder andere niet op het mijne. Ik zat er niets mee in om die prijs van de kabel te betalen, maar als ze niet KUNNEN, heb ik er ook niets aan en ben ik wel verplicht bij Telenet te blijven.
Dus ik zal dan maar positief blijven over Telenet, omdat ik geen andere optie heb. Ik kan niet van provider veranderen en ik ken nog mensen die niet bij Proximus aangesloten geraken. Ik ken mensen die jarenlang trouwe klant bij Proximus waren en niet van Telenet moesten weten.
Na een verhuis kon Proximus hen ook niet aansluiten op hun adres en zijn ze noodgedwongen naar Telenet moeten overstappen, omdat die hen toen ook gratis hebben kunnen installeren.

Dus ik ga positief blijven: geraak je niet bij Proximus, geen nood, er is nog Telenet en die zijn misschien iets duurder, maar doen wel meer moeite om iemand geïnstalleerd te krijgen.

Als het voor iedereen mogelijk was om klant te worden of eenvoudig klant te worden van Proximus, waarom regent dit forum dan van de klachten. Ik pen dat hier neer, in de hoop dat Proximus er iets van leert. Mijn ervaring is dat ze hun klanten gewoon in de armen van Telenet sturen en dat die hen dankbaar mogen zijn.