Skip to main content
HELP !

Momenteel zit ik enkele duizenden kilometers verwijderd van het belgacom netwerk en probeer ik te communiceren met mijn familie in België.

Echter... Ik kan geen mails versturen. Ontvangen gaat wel maar zenden niet.

Ik gebruik windows 7 en outlook 2010.

Ik heb al verschillende fora bezocht over dit onderwerp maar nergens heb ik de oplossing gevonden.

Wat ik zelf al getest heb is het volgende :

- firewall : andere beveiligingssoftware geïnstalleerd maar geen oplossing

- poortnummer vervangen voor uitgaande server van 25 naar 587 met alle combinaties van wachtwoorden en beveiligingsprotocols. Noppes.

En nu weet ik het niet meer. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat ik gebruik maak van de internetverbinding van het hotel, maar ik kan moeilijk vragen of ze willen overschakelen op Belgacom.

Dus als iemand een idee heeft, laat maar horen.

Groeten,

Gert
je moet ofwel de uitgaande mailprovider van je hotel gebruiken... gelieve dit eens na te vragen, bv als ze op telenet zitten moet je relay.skynet.be vervangen door uit.telenet.be

ofwel moet je versturen met authenticatie

relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (login@skynet.be + paswoord mailbox)

deze manier van verzenden zou steeds moeten functioneren, ongeacht de internetverbinding die je gebruikt.

mvg

Werkt idd in de meeste gevallen maar niet altijd aangezien sommige hotels bepaalde poorten blokkeren...

Een alternatief is nog de webmail: webmail.skynet.be

Ik heb nog een adres in de vorm van naam@belgacom.net, maar dat zal het verschil wel niet maken of toch ?

Veranderen van poort heb ik al gedaan. In outlook 2010 moet je kiezen tussen SSL en TLS. Met SSL krijg ik een antwoord dat deze beveiliging niet ondersteund wordt. Dus heb ik het maar met TLS geprobeerd.

En dat lukt deels maar dan moet ik ook SMTP paswoordverificatie ingeven en daar heb ik ook al alle combinaties van login gebruikt (wel altijd met mijn paswoord van mijn mailbox). Maar toch blijft hij dan altijd maar opnieuw naar mijn login en paswoord vragen en geraakt de mail niet verstuurd.

Wat de naam van de mailprovider betreft, weet ik alleen dat ik in Abu Dhabi zit en dat de provider waarschijnlijk etisalat is, maar de naam van de server ????

Groeten,

Gert
probeer eens smtp.emirates.net.ae

mvg

Vink eens aan dat je dezelfde login informatie wilt gebruiken als de inkomende mailserver ipv zelf paswoord etc in te geven.

Beste axs,

Jouw voorstel heb ik geprobeerd maar dat werkt niet.

Beste xenne,

Met jouw voorstel krijg ik "530 5.7.0 no AUTH command has been given".

Nog iemand een idee ?

Hallo xenne,

Ik heb ondertussen mail.emirates.net.ae gebruikt en nu krijg ik "421 cannot connect to SMTP server".

Ook met de poort 587 lukt het niet.

Kan ik ergens controleren of iets (firewall of hotel router) deze poorten afsluit ?

Groeten

ik zou eens info vragen in dat hotel... wellicht kunnen die info verschaffen over welke uitgaande mailserver je kan gebruiken

of een hotel mailpoorten gaat blokkeren, dat lijkt me twijfelachtig, maar je weet nooit.....

en desnoods de webmail gebruiken hé

mvg

Heb in de UAE en Saudi paar keer te maken gehad met geblokkeerde poorten voor de mailservers...

@Gert: heb je SSL samen met de 587 poort geprobeerd? Dan ook dezelfde login informatie gebruiken als de inkomende mailserver.

Hallo Axs en Xenne,

Ik wilde jullie nog bedanken voor de info.

Ik heb jullie raad opgevolgd en heb dan toch iemand in het hotel gevonden die mij de uitgaande e-mail server kon geven samen met het paswoord.

We kunnen nu dus verder.

Nogmaals bedankt,

Gert

dank voor de feedback

mvg

Reageer