'Onmiddellijk' te betalen op MyProximus

  • 29 January 2015
  • 13 reacties
  • 673 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
10 dagen nadat mijn factuur middels domiciliëring werd betaald, staat op MyProximus dat bedrag nog steeds genoteerd als openstaand en met een dreigend 'onmiddellijk' te betalen. Ik weet dat die som betaald is, de facturatiedienst blijkbaar niet, ook niet via de telefoon, met het factuurnummer en de mededeling. NA TIEN DAGEN?


Het is een oud zeer, ik weet het, en het is hier al aan bod gekomen, maar een telecommunicatiebedrijf MOET toch beter kunnen!


Ik blijf het ergerlijk en zeer klantonvriendelijk vinden. Het kan anders: bij Electrabel, anders ook niet van de rapste, vind je de aanpassing al na 2/3 dagen.


MVG

13 reacties

Kan u mij uw klantnummer geven? Dan kijk ik het na voor u.
Reputatie 7
Badge +6
Het bedrag is van mijn rekening afgetrokken 10 dagen geleden !


Mijn onvrede is met het feit dat het altijd zo lang duurt voor de betaling verwerkt wordt en ook terug te vinden is op MyProximus en via de telefonische klantendienst. Waarom moet op MyProximus dan direct die dreigende boodschap 'onmiddellijk' te betalen komen te staan.Waarom men ook bij de klantendienst behoorlijk nijdig zegt dat je nog niet betaald kan hebben, alsof je een wanbetaler bent, terwijl die domiciliëring er toch is om het voor beide partijen vlotter te doen verlopen.


De verwerking gebeurt allemaal automatisch OK, en dat kost wat tijd, maar kan het wel wat vlugger en klantvriendelijker !
Dat begrijp ik, Mevrouw. Het is niet fijn om dergelijk bericht te ontvangen terwijl u reeds betaalde. Weet dat dit slechts een geautomatiseerd bericht is. Als u dat wenst, kijk ik even na of alles in orde is.
Dat is precies de normaalste zaak nu.Maar voor het zelfde geld word alles afgesloten of heb je eerst nog eens een paar maal extra betaalt door fouten van jullie.Dit was in het verleden toch niet het geval.Ik weet niet wat er met my proximus gebeurt is sinds die is samengevoegd over enkele maanden terug,want ik vond het vroeger even goed werken.
Reputatie 7
Badge +3
schering en inslag , de geautomatiseerde dienst bij Proximus heeft momenteel problemen . Dus de computers doen hun werk niet vandaar da de klanten dit zien.


Proximus is een grote miserie aan het worden , geduld hebben is nu wel ZEER VEEL GEDULD HEBBEN !!!!
Waar heb ik dat nog gehoord knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat ik het door heb: ze nemen die melding enkel weg op het einde van de maand. Dit was een korte maand en de melding was dus ook veel vroeger weg. Maart is een lange maand, dus zal het er langer blijven opstaan. Of je vroeg in de maand, in het midden of op het eind betaalt via domiciliëring maakt mss niks uit.
Reputatie 6
Badge +2
Ik betaal via Zoomit en 's anderdaags is die betaling al verwerkt mijn saldo staat reeds op € 0,00, waarschijnlijk gebeurt de verwerking via domiciliëring trager wat in feite eigenaardig is, normaal zou de wijze van betaling geen rol mogen spelen voor de verwerking van betalingen, van het ogenblik dat het bedrag op hun rekening staat moet men al beginnen noteren dat die betaling gebeurd is.


Bij Telenet duurt het wel tot 5 werkdagen eer dat de betaling verwerkt is maar daar zijn zo vriendelijk om dat op voorhand te vermelden dat verwerking wel tot 5 werkdagen kan duren.


Bij Electrabel is de betaling ook al 's anderdaags verwerkt en die rekening betaal ik ook via Zoomit.
Ik betaal via pc en de betaling is de zelfde seconde betaald. Sneller en beter kan niet.Ik hoef geen zoomit,ik gebruik gewoon internet bankieren via mijn eigen bank en het geld is direct overgeschreven naar een andere rekening.Trouwens ik heb nergens nog een domiciliëring omdat je dan geen zicht meer hebt over je lopende rekeningen.Of je hoeft telkens elk half uur op je computer naar je stand gaan zien of daar iets aan verandert is.Ik zou ook nooit met betaalkaarten betalen omdat dit juist het zelfde is,je weet niet over hoeveel geld je nog beschikt.En als hulp behoevend mens is dit soms moeilijk.Maar mensen die met 2 wonen zullen dit natuurlijk nooit begrijpen.
ik betaal nog altijd op de klassieke manier via online overschrijving na ontvangst van de factuur en gelukkig tot nu toe nog nooit maar één enkel probleem (of fout) mee voorgehad en ik hoop dat het zo blijft ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Als men met Zoomit betaalt is dat eigenlijk niks anders dan een gewone overschrijving met enig verschil dat men de gegevens niet telkens manueel moet invoeren maar dat dat gebeurt met één muisklik.
inderdaad, maar ik rijd ook nog niet met een automatieken auto . 'k versmijt mijn viteskes nog graag zelf lach
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, als je vinger gymnastiek wil doen, voor mij niet gelaten.knipoog

Reageer