Ongewenste nummers blokkeren (sms/oproepen)

  • 18 June 2013
  • 2 reacties
  • 1121 Bekeken


Afgelopen vrijdag kreeg ik een sms van een (normaal) mobiel nummer die ik echter niet kende. Het betrof een zeer kort bericht met nogal wat taalfouten erin. Geen probleem denk je dan, iedereen vergist zich wel eens, die persoon zal zijn fout wel inzien. Voor alle zekerheid heb ik ’t nummer es gegoogle’d en er kwamen twee resultaten : ééntje van op Kapazaa en ééntje vanop 2dehands.be voor de verkoop van een oude BMW … zo te zien iemand uit het Antwerpse maar de identiteit kon ik verder niet achterhalen.


Afgelopen zondag echter kreeg ik opnieuw een soortgelijke sms van datzelfde nummer en ik besloot om te antwoorden en erop te wijzen dat hij/zij wellicht het verkeerde nummer gebruikte.


Tot mijn eigen steile verbazing kreeg ik antwoord alsof ik diegene was die hem/haar sms’te en wie ik was … Ik heb er niet meer op geantwoord maar heb wel nog een paar sms’en ontvangen waar ik tevens niet meer op heb geantwoord. Allen even kort en onbeduidend.


Gisterennamiddag kreeg ik er opnieuw ééntje en ik dacht dat het – na verloop van tijd - wel zou overwaaien als ik er niet op reageerde.


Gisterenavond rond 22u30 echter merkte ik dat ik vier (4 !!!) sms’en ontvangen had van een verkort nummer (8570) met daarin telkens hetzelfde bericht : Bel mij a.u.b. op het nummer 0484/667675. Datzelfde mobiel nummer dus die me sinds afgelopen vrijdag een paar keer sms’te.


Ik heb er vanzelfsprekend geen gevolg aan gegeven en heb de berichten allemaal verwijderd. Ik wil niet plots in een carrousel verzeild raken waardoor ik een mega-factuur als resultaat heb want ik vermoed dat dit een dergelijke poging betreft.


Wat kan ik hieraan doen want ik zou deze nummers willen laten blokkeren ? Kan dat kosteloos ?


Of moet ik een klacht indienen bij Proximus ?


Dank voor jullie input !


Vg,


F.

2 reacties

Beste Spectro,

Alle info hieromtrent vindt u via onderstaande link.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/11329/~/ongewenste-oproepen-op-uw-gsm
Met vriendelijke groeten,
Eva



Beste Spectro,

Indien de sms'en niet stoppen dan kunt u het betreffende nr. 0484/667675 een sms sturen met de melding dat u een klacht zult indienen bij de politie. Stopt het dan nog niet, dan kunt u best effectief een klacht neerleggen bij de politie.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer