Vraag

Ongewenste betaalberichten via sms

  • 12 August 2017
  • 8 reacties
  • 1555 Bekeken

Wie kan me helpen ik krijg al vanaf ik klant ben bij proximus een bericht van proximus dat ik een bedrag moet betalen en er staat een rechtstreekse link bij naar proximus .,voor te betalen maar die bedragen die daar in staan kloppen niet met het bedrag op de factuur.

8 reacties

Als er niemand van proximus moest reageren hier, stuur dan best in een privébericht
met het nummer door van de sms en je klantnummer, zodat ze kunnen controleren wat er van echt is.

een privébericht aan Het Proximus Team kan je sturen door te klikken op onderstaande link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

NB: voor zover ik weet, sturen ze geen sms berichten voor facturen die moeten betaald worden?
dit heb ik al gedaan en dan krijg ik het antwoord dat ze het probleem kennen maar niets voor mij kunnen doen
je kan op sommige gsm's een nummer blokkeren, mss dit proberen
dit gaat maar ze zenden steeds met een ander 4cijferig nr
Reputatie 7
Badge +3
Dat lijkt me toch niet erg "katholiek" te zijn. Opletten.
Dat is ook niet katholiek het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, maar zelf als je het weet en er natuurlijk niet inloopt, dan is en blijf het nog even erg want je wordt wel continu gestoord door die berichten !
Reputatie 6
Badge +3
Dit is eigenlijk een vorm van "Phising scam" mensen doen geloven dat het Proximus (scam omdat zij zich voordoen als een firma) is die een SMS stuurt met een betaal link voor een factuur. Met als enige bedoeling om uw bank gegevens te bemachtigen, zodat ze uw rekening kunnen leeghalen en dat u zo geld overmaakt aan hen. Er bestaan betalingsmogelijkheden waar het onmogelijk is om achteraf nog je geld terug te krijgen. Geen enkel bedrijf gaat via SMS of email met een link vragen om een factuur te betalen. Surf altijd zelf naar de website, voor Proximus is proximus.be en meerbepaald MyProximus.
Die truc via mail en sms is inderdaad al heel lang aan de gang en nog altijd vallen er slachtoffers die blijkbaar daar toch nog niet echt van op de hoogte zijn en zoals je zegt niet eerst contact opnemen met de firma waarvoor de bedriegers zich voordoen.
Moest het ook niet meer lukken of beter gezegd er niemand meer inlopen dan zou dit soort praktijken ook vanzelf uitsterven, maar dan nog zullen ze wel weer iets anders uitvinden om mensen in één of andere val proberen te lokken en opnieuw zullen er weer slachtoffers vallen, eigenlijk een straatje zonder einde.

Reageer