OneDrive for Business netwerkverbinding maken

  • 16 December 2016
  • 8 reacties
  • 786 Bekeken

Ik heb een OneDrive for Business nu wel ik op mijn laptop een netwerkverbinding er meemaken zodat ik de bestand gewoon kan downloaden als ik ze nodig hebt. Maar het lukt niet. Ik kreeg steeds de zelfde foutmelding. "kan geen netwerkverbinding maken omdat de volgende fout is opgetreden: Toegang geweigerd. Voordat u bestanden op deze locatie opent, moet u de website eerst toevoegen aan de lijst met vertrouwde websites, naar de website browsen en de optie voor automatisch aanmelden selecteren." Ik heb reeds de bij internetopties>beveiliging>vertrouwde websites *.sharepoint.com toegevoegd.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Marc,

Sharepoint en Onedrive for business zijn 2 verschillende producten van microsoft. Kan je even verduidelijken wat je precies probeert te doen?

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Ik wil graag de Onedrive for business verbinden via een netwerkverbinding. Zodat ik aan mijn bestanden kan zonder dat ze op mijn laptop staan.
Reputatie 7
Badge +6
Marc, Onedrive for Business is een cloud opslag waardoor al je bestanden automatisch geüpload worden worden in de 'cloud'. Je bestanden staan zo opgeslagen online op servers van Microsoft en zijn van overal beschikbaar. Sharepoint is nog een appart product.

Om je bestanden op je OneDrive te raadplegen kan je 2 dingen doen:

- Je onedrive raadplegen via de webpagina. Dit is aangeraden wanneer je 'snel' een bestand wilt raadplegen vanop een computer die bijvoorbeeld niet de jouwe is. Je logt dan in door rechtboven op 'aanmelden' te klikken en je logingegevens in te geven.

- De Onedrive app te downloaden. Dit is handig voor op je smartphone, tablet of je eigen computer/laptop. Je bestanden worden zo steeds gesynchroniseerd en zijn altijd beschikbaar. Op je smartphone/tablet blijven deze online beschikbaar. Op je laptop zal Onedrive deze lokaal downloaden en synchroon houden met je andere toestellen. Op deze pagina kan je de app downloaden.

De link waar jij over sprak (sharepoint) is nog iets anders en is ook onderdeel van Office365 maar is niet direct gelinkt aan Sharepoint. Je kan je sharepoint eventueel linken aan je OneDrive maar als het jou voornamelijk te doen is voor bestanden online beschikbaar maken en vanop andere locaties downloaden als je ze nodig hebt, heb je geen nood aan Sharepoint. Ik vermoed dat je hier simpelweg een vergissing had gemaakt. Ik hoop dat het met deze uitleg wat duidelijker is geworden. Veel plezier ermee!
Dus als ik je goed versta bestaat de mogelijkheid niet om je bestanden te raadplegen via een netwerkverbinding drive of je moet werken via een browser of de app. Ik vind wel op google hoe je een netwerkverbinding moet maken met onedrive maar ik krijg dit niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
Marc, als je je Onedrive wilt delen als netwerkverbinding kan je op 1 computer de OneDrive app downloaden en installaren, je bestanden laten syncroniseren en dan deze map via Windows delen onder een netwerkdrive. Je deelt op deze moment je OneDrive dan vanop 1 computer naar andere computers in het zelfde netwerk. De computer die dan 'deelt' fungeert op deze moment als server. Je OneDrive is dan niet meer beschikbaar buiten het netwerk. Ik zie niet echt in waarom je dan een OneDrive nodig hebt maar dit is mogelijk. Dit zijn echter geen functionaliteiten meer van OneDrive.

Het doel van OneDrive is je bestanden delen op de cloud zodat deze van overal beschikbaar zijn. Sinds Windows10 wordt OneDrive trouwens standaard geïnstalleerd.
Dank voor je snel antwoord. Maar het is omdat de HD van mijn laptop bij na vol is om alle bestanden van de onedrive nog te bij te zetten.
Reputatie 7
Badge +6
Marc, wanneer je de app gebruikt zal OneDrive de bestanden lokaal downloaden. Een netwerkverbinding is dus niet mogelijk. Dit is nu eenmaal hoe OneDrive werkt. Je enigste manier is dan via de webpagina van OneDrive zelf. Ik heb via Google wel iets gevonden wat mogelijk een oplossing voor je kan zijn. (link) Let op! Dit is GEEN functionaliteit van OneDrive en zoals ook vermeld in het artikkel, dit zal trager werken gezien de files steeds moeten worden gedownload.
Jammer maar deze link werkt juist voor onedrive.live en niet https://sk******-my.sharepoint.com/personal/admin_sk******_onmicrosoft_com/Documents/Forms/All.aspx

Reageer