Vraag

ondertiteling 888

  • 20 May 2016
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

Sinds een aantal weken kan ik geen programma's meer ondertitelen op de franse zenders France 1, France 2 enz.

Op het scherm komt het volgende bericht :
"Wil je opnieuw snel je programma's ondertitelen dan moet je de decoder vervangen. Dan geniet je onmiddellijk van de nieuwe versie Proximus TV;
Als je nog even kunt wachten dan zullen we je huidige decoder updaten in de loop van de volgende maanden".

Bij de klantendienst zijn ze hiervan niet op de hoogte en beweert men dat ondertiteling 888 binnenkort op alle zenders verdwijnt.

Graag zou ik meer uitleg krijgen.

3 reacties

Ik denk dat Proximus DVB ondertiteling gaat gebruiken
de VRT bijvoorbeeld stopt op 1 juni met onderhouden van Teletekst pagina's maar gaan wel verder met 888.
Reputatie 7
Badge +6
Er is/wordt toch (DVB) ondertiteling beschikbaar voor bepaalde programma's op die zenders, als die optie aanwezig is, nl. via OK : OPTIES: ACTIVEER EEN OPTIE: none veranderen in FRA HEARING: BEVESTIGEN
zie over die ondertiteling en optie ook:
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/hd-zenders-sd-teletekstondertiteling-34254
Maar dit zal juist de reden zijn dat meer en meer zenders DVB ondertiteling zullen meesturen ipv TT ondertiteling de weergave is ook mooier en het is niet meer de decoder die het lettertype bepaalt, daarom dat die tekst niet zo mooi oogt met TT-888

Reageer