Vraag

Onbetrouwbaarheid "Uw Mobiel Internet gebruik"

  • 25 August 2016
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

Heeft er iemand ook problemen met het geregistreerde verbruik in "Uw Mobiel Internet gebruik" in zowel de MyProximus-app als op de website? Volgens de app op mijn smartphone heb ik mijn bundel nog niet opgebruikt (914MB verbruikt, bundel = 1024 MB) en toch rekent Proximus sinds vandaag kosten Mobiel Internet aan. Contact met de Technische Dienst leverde niks op, tenzij een antwoord als "dan moet u surfen op wifi, mijnheer" en "wacht tot u uw volgende factuur krijgt". Ondertussen lopen de kosten natuurlijk op! Andere apps zoals Data Usage, geven aan dat er nog meer dan voldoende MBs overschieten, net als de MyProximus-app.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag KristofJ,

Wij hebben geen informatie in real time.

Bel- en sms-verbruik wordt om de 30 minuten geactualiseerd (soms pas na 4 uur); informatie over dataverbruik om de 24u.

Deze info vind je terug in de FAQ van MyProximus.

Mvg,

HeidiE
Dag HeidiE,
Andere apps op de telefoon geven aan dat mijn verbuik binnen de bundel blijft. Helaas volgens de facturatie van Proximus wel. Ik heb zelfs geen waarschuwingsSMS gekregen van Proximus.
Volgens jullie FAQ zou ik dus morgen om 7u in MyProximus-app het "betrouwbare" verbruik moeten zien van de afgelopen maand. Wel opmerkelijk dat andere apps wel accurate data tot op de minuut kunnen leveren, maar die van je eigen telecomprovider niet?
Ik heb exact hetzelfde gehad, maar maak regelmatig foto's van het verbruik.
Dan zie je plotseling dat je nog ruim binnen de bundel zit, maar er staan kosten bij omdat je buiten de bundel zou zitten.
Vecht alles via dit forum aan en bijt van je af, want Proximus belazert de boel regelmatig. Hier zijn veel klachten over.
Ik heb mijn geld terug.

Reageer