Beantwoord

Onbetaalde factuur, afsluiting alle aansluitingen, belofte heropening verloopt problematisch

  • 25 August 2016
  • 10 reacties
  • 1648 Bekeken

Factuur van 12/7/16 (nr6617107317) wordt na herinnering betaald op 23/8/16 -KLEIN DETAIL : herinnering dateert van 10/8 maar was op 22/8 pas in de brievenbus.Op 23/8 werden ook alle aansluitingen afgesloten en kan ik enkel nog met gsm naar klantendienst bellen en kiest ik toets 1 voor problemen met factuur. ik krijg de boodschap dat er een openstaand saldo is van 343 eur. Na verificatie blijkt fact nr 6617107317 124.21 eur te bedragen. Dit is volgens mij een openstaand bedrag maar wat doet proximus : de factuur van9 augustus (nr 6619746216) wordt hier mee als openstaand beschouwd terwijl deze laatste vóór 25/08/16 dient betaald te worden.
Na contact met klantendienst ontvang ik sms waarbij mijn betalingsbevestiging geregistreerd werd om 13u20 doch op 24/8/16 laat men mij weten dat alle lijnen niet geactiveerd worden voor ontvangst van de openstaande schuld! (tel contact op 24/08 omstreeks 13u12). Aangezien ik dan niets kan doormailen wacht ik tot mijn thuiskomst en bel ik opnieuw naar klantendienst met de vraag of ik mijn bankuittreksel mag doorsturen als bewijs van betaling daar wij zelfstandig zijn en met ons gsm moeten kunnen bellen. Klantendienst antwoord dat al het nodige gedaan werd en dat ik zou moeten kunnen bellen, sms-sen met gsm maar niets is minder waar! Het is nu 24/8, 23u54, en tot nu kunnen wij nog steeds niet bellen en sms-sen.
Mag Proximus zomaar alle lijnen afsluiten? Ok, volledig akkoord dat ik in de fout ging door niet tijdig te betalen, maar ondanks het ontvangen van de betaling (bevestiging per sms op 24/8 om 22u22 : momenteel heeft u geen openstaande facturen meer) kan ik nu nog steeds niet bellen met beide gsm-toestellen!!!! Het is ondertussen 25/8, 00u08. bericht als men tracht te bellen: welkom bij proximus, meerkeuze menu nl=druk ,, pour le français appuyer 2, for english press 3 dan keuze 1, u heb geen openstaande rekening! (sms opnieuw ontvangen om 00u10)
Om 18u26 en om 18u35 belde ik op 24/8 met de klantendienst, ik moest de gsm toestellen uitzetten en dan opnieuw aanzetten om deze te resetten, maar tot nu toe (25/8 - 00u12) heb ik nog steeds geen enkele mogelijkheid om te bellen.

Welke tegemoetkoming stellen jullie voor voor dit ongemak dat ik nu ondervind? Op zijn minst 30 euro voor het opnieuw in dienst stellen van mijn gsm x2 want ook dat toestel werkt niet- zodat ik tenminste opnieuw kan verderwerken?! Mijn bankrekening werd op 23/8 reeds gedebiteerd.

Ik trachtte nog de klantendienst te contacteren, maar na 22u00 werken jullie dienst niet meer. Wat moet ik nu doen????
icon

Beste antwoord door HeidiE 25 August 2016, 11:05

Bekijk origineel

10 reacties

Op de achterzijde van jullie factuur staat vermeld dat ik tevens de Ombudsdienst kan contacteren - Graag een email adres aub zodat ik kan mailen of dient alles aangetekend te gebeuren?
Reputatie 6
Badge +3
Het terug openzetten van alle lijnen kan soms even duren. Probeer het vandaag nog eens. Indien je nog steeds problemen hebt, bel nog een 080022800, maar dan de optie voor technische problemen.
Ik heb net het zelfde probleem. Postbode loopt hier wat verloren en was ook te laat bij betaling maar nu was de postbode ook te laat en nu is alles afgesloten en zit ook al twee dagen zonder gsm. Vind het wel ambetant dat je Proximus niet lukt bereiken als je geen email adres krijgt dat je kunt mailen en als je geen vaste telefoonlijn hebt. Ik hoop dat het snel in orde komt bij mij.
Ter info: Als je twitter hebt kan je ook altijd langs deze weg proximus om hulp vragen https://twitter.com/proximus/
Thnx Elsa nu wachten op antwoord.
Reputatie 5
Badge +3
Triestig verhaal! Waarom opteren jullie niet voor de facturen via mail i.p.v. de postbode waar er inderdaad (soms) serieuze vertragingen of andere redenen kunnen zijn!
Op MyProximus staan ook nog te betalen facturen vermeld.
Of nog beter via domiciliëring, zeker als zelfstandige.
Hoe dan ook vind ik het ongeoorloofd dat Px zo maar alles afsluit wat ook de reden mag zijn!
Dat ze een herinneringskost aanrekenen tot daar, maar het systeem uitschakelen?

mvg
Dat is waar
Hoe dan ook vind ik het ongeoorloofd dat Px zo maar alles afsluit wat ook de reden mag zijn!
Dat ze een herinneringskost aanrekenen tot daar, maar het systeem uitschakelen?
mvg

Ik dacht nochtans dat Px altijd eerst een verwittiging stuurde, natuurlijk als die via de post verstuurd wordt kan die ook nog altijd om één of andere reden niet toekomen, dus zouden ze het ook parallel via sms of mail kunnen doen.
Reputatie 5
Badge +3
Als er bv. na 6 maanden nog niets is betaald, ok dan kan ik er van inkomen, maar er moet een zekere aanvaardbare marge in tijd voor beide partijen mogelijk zijn.
En nog eens, niet dat ik hier Bpost in een slecht daglicht wil plaatsen, laat je facturen via mail/sms geworden. Al mijn facturen komen binnen via deze weg.
Natuurlijk is iedereen vrij om zijn betalingen te beheren.

mvg.
Reputatie 7
Badge +3
Beste ccm5xk3,

Ik zie dat intussen de verbinding weer werkt, deze automatische heractivatie kan tot 24u in beslag nemen.

Uit commercieel standpunt zal ik de administratiekosten van 45 EUR corrigeren.

De procedure van de Ombudsdienst kun je online raadplegen.

Groetjes,

HeidiE

Reageer