Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk en het invullen van een klachtenformulier, een poging langs deze weg : op 19/1 hebben we een gsm-abonnement voor mijn zoon laten toevoegen aan onze tuttimus. Het nummer moest overgenomen worden van een andere provider. Direct bevestiging gekregen dat er een simkaart zou opgestuurd worden alsook de bijhorende smartphone. 1 week later de smartphone ontvangen maar geen simkaart. Na telefonisch contact met de helpdesk het advies gekregen om naar de telefoonwinkel te gaan om daar een simkaart te halen, die zouden ook het nodige doen om die actief te zetten. In de telefoonwinkel stelt men vast dat de aanvraag bij de andere provider nog niet is gebeurd, maar volgens hen hebben ze het in orde gebracht en zou het de volgende maandag waarschijnlijk in orde zijn (30/1). Uiteindelijk begin februari nog steeds geen service. Na nogmaals contact met de helpdesk zelf ook een mail gestuurd naar Scarlet om te vragen of ze aub dat nummer wilden vrijgeven. Vorige vrijdag uiteindelijk opnieuw contact genomen met de helpdesk. Opnieuw heeft men het zogezegd in orde gebracht en zou de simkaart binnen de 24 u actief zijn. Op zondagavond nog steeds niet actief. volgens helpdesk is het dossier nu geblokkeerd (wat dat ook mag zeggen). Klachtenformulier ingevuld. Op maandag neemt men zelf contact op om mee te delen dat het dossier geblokkeerd is en dat de tussenkomst van een technieker nodig is. Die zou het nodige doen en ons zou contacteren. Aangezien er geen reactie komt op onze mail, 's avonds nogmaals naar de helpdesk gebeld om trachten uit te vissen wat het probleem is. Daar zou een dossier aangemaakt zijn met de melding dringend, de volgende dag zou ons zeker iemand contacteren. Aangezien men tot nu toe nog steeds geen contact genomen had, dan toch nogmaals zelf gebeld naar de helpdesk. Daar kregen we het antwoord dat het geen zin heeft om steeds te bellen, 'Het probleem kan namelijk niet telefonisch opgelost worden' (?). Aangezien dat dit echter onze enige mogelijkheid is om contact op te nemen met proximus om iets te weten te komen lijkt mij dit wel een cynische opmerking. Ondertussen toch zelf ook nog eens contact opgenomen met scarlet om te weten of het probleem bij hen ligt. Hebben daar niet direct weet van een vraag van proximus maar zeggen dat ze het nummer willen afsluiten aangezien er geen belkrediet meer op staat en deze ook niet herladen werd begin februari (twee weken na de aanvraag bij proximus !!!). Advies : laad saldo bij ?????
Ik wil er toch wel eens op wijzen dat dit gsm-abonnement van mijn 13-jarig zoon is, die elke dag 6 km enkel met zijn fiets ALLEEN naar school moet. Hij heeft nu reeds 2 weken geen werkende gsm meer (enkel noodoproepen) en kan ons dus niet bereiken als er een probleem is (gevallen, defect, ongeval,....). Dus HELP PROXIMUS ! Wij zijn ten einde raad en krijgen steeds tegenstrijdige berichten maar nooit correcte info. Wat is het probleem ? Waarom kan de simkaart (die we trouwens zelf moesten halen) niet geactiveerd worden ? In het slechtste geval, als het technisch echt niet lukt, geef je mijn zoon dan gewoon een nieuw nummer. Maar laat ons in godsnaam iets weten en maak dit zo snel mogelijk in orde !