Nu en dan stilstaand beeld

  • 5 April 2012
  • 18 reacties
  • 1506 Bekeken

Geachte wij hebben sinds een grote maand Belgacom TV de eerste weken niets aan de hand maar nu sinds een week en meestal ( s'avonds)maar niet iedere avond hebben wij nu en dan stilstaand beels soms een paar seconden of iets langer dan een tijdje niet en dan terug van dat wat zeer storend werkt heb je iets opgenomen dan is soms ook van dat maar dat zie je maar als je uw opname afspeelt , digitale TV is draadloos met adapters van Belgacom als we stilstaand beeld krijgne dan pinkt er op zeer hoge freentie een rood lichtje die normaal altijd groen brand ,ik had onlangs de adapters verwisseld maar dan was mijn draadloos internet verstoord en heb ik de hulp van belgacom moete inroepen om alles in zijn oorspronkeljijke instelling te herstellen.

Vgr.Danny

18 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Heb je de adapters al eens gereset? of de decorder? Een rood lampje naast het huisje betekent dat er geen verbinding is.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/~/hoe-herinitialiseer-ik-mijn-plc-adapters-%28ethernetadapter-via-het.htm

Ja ik heb onlangs de decorder gereset en de adapter waar de waar de tv is op aangesloten heb ik ook ge reset als ik het volgens de regels van de kunst gedaan heb weet ik niet ik had gelezen dat er een reset knopje op staat en ik heb dat even ingeduwd was dit goed of ik weet het niet.

Reputatie 5
Badge +3
Zie bij mijn eerste reactie hoe je de plc's-adapters herinitialiseert.

Mvg.
Ik ga uw goede raad zeker eens toepassen alvast hartelijk dank.

Danny
Het zullen waarschijnlijk je devolo's zijn die tussen de modem en de decoder staat, kan je niet proberen om ze in te ruilen met Ruckus.

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Draadloze verbinding met ruckus is inderdaad beter, kijk ook even alle kabelaansluitingen na vanaf het beginpunt aan de splitter tot modem, van modem naar plc, van de andere plc naar de decorder, van decorder naar TV enz... dat stilstaand beeld en blokjes wijzen op een hapering in de verbinding! Je kan ook de test doen door de decorder rechtstreeks met een ethernetkabel met de modem te verbinden en zien wat dat heeft.
Beste Danny,


als het 2de lampje (huisje) rood is, is er inderdaad een slechte verbinding tussen beide PLC's. Je moet zeker en vast nakijken of deze PLC's (zowel aan modem als aan decoder) rechtstreeks in het stopcontact zitten en dus niet op een verlengkabel of een verdeeldoos. Indien dit reeds het geval is, kan je de PLC's eens in een ander stopcontact steken.

Bij deze PLC's worden de gegevens niet draadloos verstuurd, maar wel via het stroomnet. Indien er om de één of andere reden een storing is in het stroomnet, kan je dus blokjes krijgen of kan uw beeld wegvallen.

Indien het absoluut niet lukt via deze PLC's, kan je opteren voor Ruckus. Daarbij gebeurt de verbinding, in tegenstelling tot PLC, wel draadloos. In principe kan je deze omruilen in een Belgacom Center.


Mvg

Eva van Belgacom
Beste forumleden al vast bedankt voor de goede raad en ik zal deze in overweging nemen.

Maar wat is mijn probleem nu,ik zal het even uit leggen, ik heb de raad van JDM gevolgd ik heb de procedure afgedrukt zodat ik ze bij de hand kon hebben ,en ben aan de slag gegaan van alle adapters de knopjes naast de kabelingang 20 seconden ingedrukt dan uit het stopcontact verwijderd terug geplaatst eenmaal op het knopje gedrukt en ja hoor na een tijdje begonnen de lichtjes terug optelichten behalve van een adapter die koppig weigerde dan nog maar eens een poging maar niets helpt,dan maar de helpdesk van belgacom TV en je kan het niet geloven maar ik heb hier een halve namiddag op mijn rug of buik gelegen om de knopjes van de drie adapters uit of aan te duwen maar niets lukte de adapter aan de modem OK maar de adapters aan de decorders ofwel werkt de een of werkt de andere maar alle twee een groen huisje vergeet het, de technieker aan de andere kant van de lijn kreeg er volgens mij ook stilaan genoeg van en zijn oplossing was dat er mij een expert van die beruchte adapters ging opbellen ,wat denkt U van die expert, na drie uur nog altijd niets gehoord ik denk dat die man al lang in Paasverlof was of is ,ik denk dat ze Bellens beter iets minder premie zouden gegeven zodat ze ons betere adapters kunnen leveren inplaats van die Chinese rommel,maar nu heb ik nog altijd maar op één tv beeld.

Bedankt Belgacom.

Vgr.Danny
Danny,

Heb je de volgende methode dan gevolgd ik heb dit gekopieerd van ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#plc zie hieronder



° Factory reset a dLan, press its encryption button for at least
20 seconds.

° To include a dLAN 500 adapter in an existing
network, press the encryption button of one of your network’s
existing adapters (1 second), then press the encryption
button of your new dLAN
(1 second) within two minutes.

Punt 1 voor beide plc uitvoeren: 20 seconden op het knopje onderaan drukken

punt 2 op iedere adapter 1seconde op knop drukken en binnen de twee minuten op de andere knop van de PLC drukken

1sec is voldoende zeker geen 10 seconden want dan wordt de PLC uit het netwerk geworpen.

===============
Je zou ook de twee PLC's van plaats kunnen verwisselen ddan kan je hieruit afleiden of er ene defect is.
Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Danny, ziehier nog eens de installatie voor een extra TV met behulp van een plc-adapter, volgens jou verhaal heb je dus 2 TV's, dus 3 PLC's

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/tv-install-wireless-adapter-several-tvs.pdf

succes,

Mvg.
Of je nu twee of drie hebt de methode is altijd dezelfde alle plc's resetten door zeker 20 sec op het knopje te drukken hierdoor zet alle plc's op hun default instellingen dus met random encryption; waardoor ze elkkaar niet meer zien zitten.

Omdat ze elkaar terug zouden herkken en terug met elkaar zouden kunnen communiceren moet je op één van de plc's effen (1sec) het knopje indrukken en dan moet je binnen de twee minuten op de overige PLc's het knopje effen indrukken en ddan zullen ze onderling communiceren en samen één netwerk vormen.


Je kan dit zelf doen door de plc's op hun normale plaats te laten zitten in het stopcontact maar als het hierbij niet lukt en je 100% zeker wilt zijn dat het niet aan je elektriciteit verdeling ligt dan plaatst je ze beter allen tesamen op één stekkerblok en voer je de procedure zo ui. en als het dan niet lukt dan zal er wel een ddevolo defect zijn.

groetjes,

Elsa
Ik wil alle forumleden die mij tips gegeven hebben hartelijk danken,ik wil ook even mede delen dat ik mijn probleem met de adapters zelf heb kunnen oplossen wat gisteren niet lukte met de helpdesk technieker van Belgacom is mij vandaag toch gelukt, ik had deze morgen nog eens de volledige procedure uitgevoerd met de adapters maar niets lukte,deze middag heb ik ze dan terug gereset en ze alle drie uit het stopcontact verwijderd ,ik heb ze dan alle drie in de keuken op een verlengkabel met vierdelig stopcontact naast elkaar geplaatst en ja hoor van alle drie gingen de powerknopjes en de huisjes groen branden dan uit het stopcontact verwijderd en ze op hun originele plaats terug gezet de decorders aangesloten en na de opstart procedure terug overal TV.

Als ik nu nog een eens beeldstilstand heb dan zal Belgacom dit moeten oplossen.

Nogmaals hartelijk dank

Danny
Ja en de kans is groot dat met die devolo's dit zich vroeg of laat zal herhalen maar je kent nu de methode en in een kwartierken is alle gefikst, anders kan je altijd vragen om de devolo's om te wisselen met ruckus die blijkbaar over het algemeen minder problemen opleveren maar aan een vaste bekabeling kan geen van beide tipen en zelf dan nog kan je vroeg of laat stilstaand beeld krijgen en moet je de decoder resetten.

Het is nu eenmaal zo en weinig aan te veranderen.

groetjes,

Elsa
Wat een plezier om Belgacom digitale TV te hebben alle twee a drie minuten stilstaand beeld ,en er moet mij niemand komen vertellen dat dit komt door slecht contact via het het dfraadloos systeem met het electriciteits net,de TV speelt bijna gans de namiddag en geen enkel probleem ,onze tv in de keuken geen probeem, maar als het avond word amaai dan is het van dat op onze tvn het salon en het is ook niet iedere avond,maar ik ga mij toch eens tot de belgacom winkel wenden en ze moeten mij een oplossing aanrijken ,mijn abonnementsgeld is goed dan verwacht ik ook service van Belgacom.

Vgr.Van een zeer mis kontent klant
Danny,

Ik had net hetzelfde probleem als jij, en als je hier op het forum gaat rondneuzen, dan merk je dat er nóg behoorlijk wat gebruikers zijn die erg gelijkaardige problemen hebben met de PLC's (of Devolo's) van Belgacom. Zie evt mijn post van 19 maart.

Steeds weer word er aangedrongen op het resetten van de PLC's als enige aanbeveling om de problemen op te lossen... tevergeefs echter.

Ten einde raad ben ik nieuwe (lees andere of krachtiger) PLC's gaan kopen bij MediaMarkt en dat heeft bij mij alles opgelost. En dat nu sinds ong een maand, terwijl de problemen meerdere maanden geduurd hebben, incl. een aantal interventies van Belgacom techniekers.

Spijtig genoeg totaal geen reactie van Belgacom waaruit zou blijken dat ze enige interesse hebben over de reden waarom Devolo's die zij niet geleverd hebben beter werken... en ondertussen blijft iedereen maar aanraden om te resetten.

Dus, ik raad aan om andere Devolo's aan te kopen, helaas is 't geld dat je d'er voor die van Belgacom aan gegeven hebt wel weggegooid.
Patrick zijn dit dan devolo's van het zelde type die je aangekocht hebt zoals die bij BGC, want ik vind dit nogal bizar dat die dan zouden beter werken, wel van een ander merk bvb dat zou wel kunnen want uit testen is al gebleken dat devolo niet van dde beste zijn maar ze staan ook niet op delaatste plaats !

Elsa.
Elsa,

Mijn Devolo's zien er exact hetzelfde uit als die van Belgacom, alleen staat de merknaam er op. Voor de rest, led's, reset-knop, bijkomende stekker,... compleet identiek. Alleen zit 't verschil vermoedelijk aan de binnenkant. Je kan namelijk verschillende modelletjes verkrijgen van wat Devolo hun dLAN producten noemt. 85Mb, 200Mb, 500Mb.

Ik ben meteen voor de top gegaan en 500Mb's aangekocht, en die hebben al mijn problemen opgelost...
Ja dan zal het waarschijnlijk wel daraan gelegen zijn wat dei van BGC zijn die van 200 Mb/sec (dLAN® 200 AVplus ) dus hen je met de uwe minder kans op problemen.

groetjes,

Elsa

Reageer