NPVR opnames waardeloos

  • 13 March 2011
  • 11 reacties
  • 836 Bekeken

Vorige vrijdag enkele opnames gemaakt met de BGC decoder. Tot mijn verbazing hapert elke opname. Zowel het geluid als het beeld haperen constant. Gezellig om naar te kijken. Elke opname van vrijdag heeft hier last van en dit op mijn beide decoders.

Heeft iemand hier ook last van en kan dit op een of andere manier opgelost worden?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat vorige avond gehad met een opname van Reyers Laat in nPVR van CanvasHD. Die was ook totaal ongenietbaar. Beeld viel stil en haperde voortdurend, geluid viel dan ook weg. Liep dan 2 minuten goed, dat weer vastlopen. Niet genietbaar, dus gewist. Zal het morgen wel op mijn PC bekijken in de videozone van deredactie.be.

Al de andere opnames in nPVR waren echter wél in orde. Er was duidelijk iets mis met de stream tijdens het kijken. Weet ook niet waaraan het lag.

Had in de vooravond mijn decoder al terug moeten opstarten omdat 1) de herinneringen 5 minuten te laat geactiveerd werden, alhoewel de klok juist stond;

2) de opnames (in nPVR) niet begonnen. Ook de rode rec-knop bracht geen soulaas, ik kon niet handmatig de opname starten. Nà het herstarten werkte alles dan weer wél, alleen Reyers Laat ging de mist in...
Badge
Wel gisterenavond weeral eens van dat.Inderdaad "Reyers laat" niet te volgen,dus wissen maar.

Ja maar dat is toch niet de bedoeling hé,het heeft voordien altijd heel goed gewerkt.En nu......
Beste,


is dit enkel met opnames die gebeuren in nPVR en enkel op HD-zenders?

Onze technischie dienst heeft hier niet direct een algemeen probleem van binnengekregen. Maar misschien kan een reboot decoder helpen?


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
@Computerken

"Ja maar dat is toch niet de bedoeling hé,het heeft voordien altijd heel goed gewerkt.En nu......"

Daar heb je natuurlijik gelijk in ! Maar ik dacht dat het aan de decoder lag, omdat die rond 20.45 uur niet meer behoorlijk functioneerde.

Niet, dus want moet een toevallige samenloop van omstandigheden geweest zijn. Verschillende andere nPVR opnames van die avond werkten wél behoorlijk, zoials "wie kiest Pieter" , "Zone Stad"en "de Laatste Show"..

Kleine bemerking bij "Zone Stad"; dat stond in de TV-gids maar voor 10 minuten, van 21.45 tot 21.55 uur....daarna "who's the Boss"....dus eerst Zone Stad + 20 minutgen en daarna "who's the Boss" geprogrammeerd om alles te hebben. Maar dat was deze keer niet de schuld van Belgacom, want in de TV-gids van mijn Sony DVD-HDD-recorder stond juist hetzelfde...(die komt via de kabel binnen met het Guiide+ systeem). ER zijn er dus nog anderen die fouten maken.

@Eva:

bij mij was het de eerste keer. decoder gereboot om 20.45 uur nadat ik de opname van "wie kiest Pieter" eerst op mijn DVD-HDD-recorder van de kabel had gestart..."wie kiest Pieter" bleek wel op nPVR gestart nà de reboot van de decoder. Alle andere opnames bleken gelukt d.w.z. Zone Stad als serie; maar enkel voor de 10 minuten van de TV-gids + 20 verlenging, gevolgd door "who's the boss" in nPVR. Was behoorlijk gecompliceerd...en kan uiteraard maar alleen als je thuis bent en je er je bed bij maakt....

En ik neem alles zoveel mogelijk in HD op, zowel met PVR als met nPVR. Meestal loopt dat welk goed, behalve soms wat geluidsproblemen als je doorspoelt; je hoort dan de eerste 5 seconden geen geluid tijdens het afspelen, alsof de decoder eerst de synchronisatie met het beeld zoekt vooraleer geluid door te geven. Is dus nog anders als het kleine synchronisatieprobleem bij het zappen naar HD-zenders, waar het geluid eerst een paar seconden achterblijft. Dit is echter wel héél lang. Je mist behoorlijk wat geluid bij talkshows bv. en een stuk terugspoelen is niet altijd zeo simpel.

Bij Reyers Laat gisteren was het nog héél wat anders: daar liep het beeld + geluid gewoon was elke 2 minuten. Terugspoelen hielp niet, want dan liep het op dezelfde plaats wéér vast.
Het waren geen HD opnames, want HD is hier niet beschikbaar (Daar wachten we al jaren op, maar dit ter zijde ...) Misschien eerst de decoder rebooten alvorens op te nemen?
Badge
Beste Eva,

tot nu toe is het enkel gebeurd bij nPVR en HD zenders.

Dat was verleden vrijdag bij een opname van THUIS, de eerste keer dat dat gebeurde.Ook niet te bekijken,beeld bevriezen,geen geluid enz.

Heb dan de techische dienst gebeld,en die meneer was zééééér beleefd,en zei me dat ik de modem en decoder moest heropstarten.Heb ik dan ook gedaan,maar bij het bekijken van hetzelfde opgenomen programma,was het probleem niet opgelost.

Op mijn tweede decoder (geen HD) heb ik nog geen miserie ondervonden.

Vriendelijke groeten.
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind het een rare zaak. Heb voor vandaag weer 3 HD-opnames met nPVR gepland. Ben benieuwd hoe het loopt....

Is ook een rare zaak dat je 2e decoder geen problemen geeft. Heb je diezelfde opnames ook met die 2e decoder proberen te gebruiken ? want nPVR opnames staan normaal op beide decoders beschikbaar voor bekijken vanop de server.
Badge
Beste sinjoor71,

mijn tweede decoder is een gewone (geen HD).Dus daarop kunt ge de nPVR opnames niet bekijken.
Reputatie 7
Badge +1
Die 4 (geen 3 dus) HD-opnames gaven gisteren geen enkel probleem. Was "koppen" "de laatste show" " goedele op dinsdag" en "reyers laat". Had nl. tennis van Indian Wells op Eurosport HD geprogrammeerd van 19.00 tot 23.00 uur (kan dus niet met nPVR). Maar Kim Clijsters had al opgegeven met een schouderblessure om 22:00 uur, dus opname gestopt. De rest laten lopen op nPVR. Alle 4 liepen probleemloos bij het kijken. HD kwaliteit was prima. Alleen is er een synchronisatiegap van een 3-tal seconden na het doorspoelen. Dan beeld zonder geluid maar na 3 seconden is geluid terug en in sync met het beeld.
Badge
Dus is er waarschijnlijk iets mis met mijn HD decoder.Zal nog eens bellen.
Ik kan er nog aan toevoegen dat als ik met de HD decoder kijk (geen HD opname), het constant vasthangt. Als ik dan met de 2e decoder kijk (geen HD decoder) is het haperen veel minder (het is er wel).

Reageer