nPVR opnames niet op pc?

  • 17 February 2011
  • 5 reacties
  • 1418 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Mijn opnames / geen opnames gevonden verschijnt er wanneer ik op de pc de nPVR opnames
wil opvragen die ik vanaf de TV had laten opnemen.
Is dit normaal gedrag?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Uiteraard. Je kunt niets van de decoder op je PC afspelen en ook niet omgekeerd.
Reputatie 2
Badge
@sinjoor: Ik vind dat niet zo "uiteraard". nPVR opnames staan op een belgacom server. Ik vind het maar normaal
dat je die kunt afspelen vanaf BTV op pc. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat opnames vanaf pc,
ook op de belgacom server komen te staan, en niet alle op de harde schijf.
Reputatie 7
Badge +1
IK bedoelde niet dat je geen gelijk hebt, maar dat het gewoon in de testfaze niet beschikbaar is. Ik heb hier trouwens al geschreven dat het zou moeten mogelijk zijn de opnames op PC ook via de decoder te bekijken en omgekeerd (niet van harde schijf decoder allicht). Foto's, video's en muziek van de PC kan je toch ook via de decoder afspelen ? De opnames vind ik trouwens nergens terug op mijn PC. Ik dacht al direct dat die op de server stonden. Ik zie dus het technisch probleem niet.
Reputatie 6
Badge +3
Sinjoor71 schreef: 'Foto's, video's en muziek van de PC kan je toch ook via de decoder afspelen ? De opnames vind ik trouwens nergens terug op mijn PC. Ik dacht al direct dat die op de server stonden. Ik zie dus het technisch probleem niet.'

In de handleiding van belgacom staat wel degelijk dat de opnames via PC-TV in een specifieke map en bestandsnaam worden weggeschreven op de PC dus niet op het netwerk.

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/6319_PConTV_manual_nl.pdf

Hebt u uw pc afgezet na de programmering, dan dient u
die terug op te starten vóór het begin van de opname.
Opnames worden opgeslagen in een specifieke folder:
<Install directory>\DVRStorage\

Me lijkt het uiteraard wél normaal om nPVR opnames ook op de pc te kunnen afspelen.
Reputatie 7
Badge +1
Frank, inderdaad dat

<Install directory>\DVRStorage\

heb ik eindelijk gevonden in ProgramData\HomeMediaCenter\DVRStorage

en er staat voor 16 Gb opgeslagen. Die kunnen dus ook gemakkelijk naar de decoder beschikbaar gesteld worden via de Media Manager.

Ook nPVR zou moeten mogelijk worden vind ik. Dan kan je die opnames zowel op PC als op de decoder bekijken.

Er is voorlopîg wel enkel een link van de PC naar decoder (via Media Manager op PC en Handiger diensten op de decoder), niet andersom.

Kunnen ze die niet linken via de modem (als router) ?

Reageer