NPVR - 30 dagen beschikbaar

  • 15 January 2012
  • 12 reacties
  • 797 Bekeken

Sinds enkele dagen hebben wij problemen om Npvr programma's te bekijken waarbij tevens staat 'nog x-aantal dagen beschikbaar'. De programma's waarbij dit bericht niet staat kunnen wij zonder enig probleem bekijken. Heeft hier nog iemand problemen mee?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je kunt beginnen met een herstart van de decoder (even zonder stroom (zetten). Als dat niet helpt, een factory reset van de decoder doen.

Uitlegf vind e op deze blog van Ricy:

maar hieronder alles op een rijtje: http://bgctv.skynetblogs.be/

  • Reset van BGC-decoder: Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten.
    Bijkomende Opmerkingen: ♦ Bij reset wordt de firware-versie gecheckt, als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.


Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,
en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.Ook als je error 300 krijgt is een modem-reset of modem-factory-reset aangewezen
error 300 kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want
de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !




[/list]
beste sinjoor, heb ik reeds allemaal gedaan maar neits helpt. gebeld met Belgacom en zou een algemeen gekend probleem zijn. voorgesteld om op harde schijf op te nemen. Belgacom is een nieuwe server aan het bouwen die binnen een 4-tal maanden operationeel moet / zou zijn.

iemand enig idee bij welke zenders de programma's maar automatisch 30 dagen beschikbaar zijn na npvr opname? mij komt voor dat het van programma tot programma afhangt.
zie op mijn blog hier of hieronder klikken op de onderstaande link

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9869/~/kan-ik-een-ander-programma-bekijken-dan-het-programma-dat-ik-opneem%3F" target="_blank
beste ricy, bedankt voor deze info maar hoe komt het dan dat bij een opname van een fiml op bv VTM de melding 30dagen beschikbaar niet verschijnt. het lijkt wel dat er bij 2 opnames (bv 1 op één en 1 op vtm) de melding van 30 dagen wel verschijnt.
Reputatie 7
Badge +1
Als er geen 30d bijstaat is het volgens mij op de harde schijf (PVR) opgenomen. Ik dacht dat de serverproblemen al een tijdje (een aantal maanden) opgelost waren. Ik heb er alleszins geen last meer van. Alleen de bug van de stopmarkering bij kijken tot 15 minuten nà begin is er nog niet uit. M.a.w. als je naar iets begint te kijken en ermee stopt (met de stopknop) voor de teller op 15 minuten staat, onthoudt hij dat punt niet en begint de volgende keer terug opnieuw van het begin (herstart optie).
Dat is normaal als je de eerste opname doet zal die d'office op de harde schijf dus (PVR) gebeuren en als je dan een tweedde opname wilt doen dan zal indien die overlapt in tijd met de eerste automatisch in nPVR gebeuren dus op de server van bgc en 30 dagen beschikbaar blijven.

Indien de tweede opname de eerste niet overlapt zal die ook in PVR (op harde schijf dus) en noch de eerste noch de tweede zal gemarkeerd zijn als 30 dagen.

Nog een mogelijkheid is dat zelf al overlapt de tweede opname de eerste niet maar je profiel laat dit niet toe (download bandbreedte niet hoog genoeg) dan zal de tweede ook in nPVR opgenomen worden
ricy, bedankt voor deze toch wel waardevolle info. dus als ik het eerste programma zo opneem en het tweede zou overlappen, ik best het tweede programma via een PVR opname doe (dus bv door te kiezen dat het programma maar mag verwijderd worden indien schijf vol is). Hoe kan ik te weten komen wat voor profiel ik heb?
ik heb ook al paar maanden geen problemen meer met de netwerkopnames.... 't enige ongemak wat ik soms voorheb is dat ik maar aan 2x snelheid kan doorspoelen in het begin.......

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Klopt xenne, vooral als er al een groter aantal dagen voorbij zijn. Nooit met nieuwe opnames die nog met 30d of tot 28d staan.

Meubel een tip, programmeer eerst iets dat je niet nodig hebt, en dat samenvalt met je gekozen programma, en dan het gekozen programma. Dat laatste komt dan automatisch met 30d. Daarna het niet gewenste programma in de planninglijst wissen; Een nog gemakkelijkere oplossing is te programmeren vanuit de online-TV-gids, die gaan nl. altijd naar de server (nPVR of 30d beschikbaar).
sinjoor, dit is juist het probleem (denk ik). wij hebben problemen om programma's te bekijken die op de server worden / werden opgenomen en waarbij 30d beschikbaar staat). ik denk dat wij bij 2 programma's die samenvallen de eerste gewoon opnemen en de 2de via de optie 'pas verwijderen bij schijf vol'.
Ik vermoed dat het probleem zich voordoet wanneer het percentage van de decoder onder de 70% zakt. Vandaag staat hij boven de 70% en een programma bekeken waar er x-aantal dagen bijstond - dit zonder enig probleem.
hmm...... ik zie niet in wat het één met het ander te maken heeft, meubel....... :???:
programma's die x dagen beschikbaar blijven worden vanaf de server van belgacom gestreamed, heeft niets te maken met harde schijf v decoder?

mvg

Reageer