Nokia toekomst

  • 24 October 2014
  • 9 reacties
  • 224 Bekeken

Is het nog goed om een Nokia te kopen ?


http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23228651/__Microsoft_trekt_stekker_uit_Nokia__.html " target="_blank

9 reacties

Heb ik onderdaad ook enkele dagen geleden gelezen, alleen de goedkope toestellen zullen nog de naam behouden van Nokia ,Microsoft blijft nog beleefd vind ik ;-)


Het gaat in feite toch om (goedkope) dumphones == containerpark, zoiets laat je toch niet meer herstellen en zelf in de garantie geef je meer uit aan telefoons , tijdverlies en terugstuurkosten dan het waard is

============================================

Microsoft blijft het merk Nokia wel gebruiken voor dumbphones zonder internet.

Daarmee kan Microsoft ‘domme’ telefoons blijven verkopen onder de merknaam Nokia.

Microsoft heeft niet het recht gekocht om nieuwe smartphones op de markt te brengen onder de naam Nokia.

Dat betekent dat toekomstige toestellen met Windows Phone gemaakt door Microsoft mogelijk een Microsoft-logo zullen hebben.

Microsoft maakte bekend dat Lumia-modellen van Nokia voortaan Microsoft Lumia heten.

De naam Nokia blijft overigens wel bestaan maar niet meer in verband met mobiele telefonie, maar in infrastructuur voor navigatiediensten en netwerken , 'Nokia Solutions' (het voormalige Nokia Siemens Networks), werd niet verkocht aan de Amerikanen

en bouwt en ontwikkelt nog steeds telecomnetwerken.


=============================================


Microsoft heeft namelijk de hardware en services divisie (inclusief de merknamen Asha en Lumia) van Nokia

overgenomen voor een bedrag van €3.79 miljard.

Microsoft heeft nog eens €1.65 miljard over voor licenties op patenten.

Nokia blijft als bedrijf namelijk gewoon bestaan en dus verdienen aan Microsoft.

Daarnaast blijft Nokia ook actief binnen mobile. Onder anderen met haar locatiedienst ‘Here’.

Here is het resultaat van de overname van Navteq die Nokia in 2007 heeft gedaan voor €8,1 miljard. Destijds nog zakgeld voor de Finnen.


=============================================


NB: wil je voorop lopen in het ontdekken van nieuwe games, apps en features dan zit je bij Windows Phone helaas verkeerd!
Reputatie 7
Badge +6
Vandaar dat Belgacom/Proximus zoveel Nokia Lumia's in 'promotie' aanbood; ze moesten weg, zeker?duivel
Reputatie 1
Badge
Microsoft stopt enkel om de naam 'Nokia' nog aan de Lumia's te verbinden. Maar voor de rest blijven die toestellen met windows Phone gewoon bestaan.


Een Nokia zal je dus niet meer kunnen kopen als smartphone. De naam blijft voor navigatie systemen (Nokia is eigenaar van Navteq (1 van de 2 commerciële kaartleveranciers (de andere is Teleatlas die dus onder Tom tom zit).


Of die Lumia goeie smartphones zijn ? Yep : de gebruiksvriendelijkheid is zelfs beter dan van Android en iOS. Het enige nadeel blijft de achterstand qua apps. Maar alle apps nodig voor professioneel gebruik zijn voorhanden (en dat is het belangrijkste voor Microsoft).
Het enige wat ik mis in de nieuwe Lumia line-up is een upper-midrange model. Het gat tussen de 830 en de 930 is te groot, en het gat tussen de 730 en de 830 te klein. De 830 is te hoog geprijsd, of te laag 'gespecced'.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben ook zeer tevreden met de Lumia: hij is idd zeer gebruiksvriendelijk, perfect te synchroniseren met laptop en tablet en het aantal apps groeit voortdurend.


Alleen de batterijduur vind ik maar niks.
Als je de reacties leest dan zijn deze die een iPhone op ios hebben zijn heel tevreden, deze die een Nexius hebben op android zijn heel tevreden en zelfs deze die eerst een iPhone hadden en nu een android Phone hebben zijn nu heel blij met hun android en omgekeerd , wat er op neer komt de ideale Phone met alleen maar voordelen zonder nadelen tov van andere systemen,bestaat dus niet en iemand die vroeger zweerde bij het ene systeem zweert dan opeens bij het andere, alles is zeer relatief en verandert heel vlug.


Ik ben zelf content van mijn gewone samsung gsm, wel al met touchscreen maar zeker niet smart genoeg om deze naam te mogen dragen ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, dat is bij ieder toestel zo dat er voor- en nadelen zijn of dat een TV toestel of een radio of een microgolfoven of om het even toestel is, alles heeft zijn voor- en nadelen, ideaal bestaat niet.


Bij de mensen is dat ook zo, volmaaktheid bestaat niet, ieder mens heeft zijn fouten, ook ik, degenen die dat het tegendeel beweren dat zijn dezen die van zot van glorie zijn.
Maar als je sommigen bezig hoort is hetgeen zij hebben daarom niet ideaal , maar toch altijd het beste ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk is niks perfect of zelfs het beste, en al zeker geen smartphones of TVs: groot gelijk Elsa. Was mijn GSM niet stuk geweest, ik had geen andere gekocht: trouwens, als je telkens het laatste snufje wilt, blijf je wel bezig. ;-))


Ik heb zo'n buur die mij altijd probeert te overtuigen dat alleen wat hij heeft het beste is: auto, keukenapparatuur, tablet, TV, smartphone ... pfff, hoewel ... van zijn vrouw is hij het niet zo zeker, geloof ik. brutaal

Reageer