NoFields

  • 16 March 2013
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken


Zit zelf met een internetverbinding bij Skynet (laptop draadloos en desktop verbonden)


Heb diverse kenissen waarvan sommige eveneens een Skynet profiel hebben en anderen een Telenetinternet aansluiting hebben.


Als ze met hun laptop bij mij thuis een internetverbinding willen maken wat moet er dan gebeuren. Kan dat eenvoudig ? Moet ik ergens een scherm oproepen om gegevens in te brengen om hun sleutel in te brengen of is het ingewikkelder.





Mogelijk zit het antwoord als ergens op dit forum...sorry daarvoor.




6 reacties

















Je wifi paswoord vinden zie op ricy's blog :


http://bgctv.skynetblogs.be/#wifi-beveiligings-paswoord-vinden





































JE WIFI PASWOORD VINDEN



kan in windows 8 als volgt:


Als je in de 'Startmenu interface' staat (met tegels)

ga naar de 'desktop Interface'


klik in de status bar rechts onder op volgend symbool ☞


In de rechtse bar die opent, rechtsklikken op je bbox Wifi SSID


dan klikken op eigenschappen


in het venster dat opent kies je de Tab: Beveiliging


Vink het vakje 'tekens weergeven' aan

nu zie je uw wifi beveligings paswoord



of ook :


surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op 'Advanced Settings'.

  • of als dit niet lukt dan http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=user&password=LK12345DP123456 ( waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)
  • Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan.
  • Bij Passphrase zie je uw beveiligingswachtwoord staan (minstens 8 karakters). ( bij de recente bbox'en vind je die ook onderaan de bbox ; (als je die zelf niet verandert hebt natuurlijk)










Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Daar ik vroeger die zaken zelf heb ingesteld weet ik wel waar ssid en paswoord te vinden zijn.


Maar ik geen antwoord op mijn vragen...
Heel simpel, ze kunnen inloggen op je bbox wifi SSID net zoals jij doet als je ze het paswoord geeft van dit wifi SSID

Die wifi SSID's vinden ze in hun lijst mat wifi netwerken op hun smartphone, Tablet, laptop .....

Als hun Wifi ingeschakeld is moet jouw SSID ook bij hen in de lijst van beschikbare netwerken verschijnen en kunnen zij ook inloggen met jou bbox-wifi passphrase.


de wifi SSID waar ze kunnen op inloggen zijn


SSID: bbox2-ffvf (de naam van uw bbow wifi signaal)

en zijn hotspots die hij uitzendt:

SSID: Proximus_Fon

of

SSID: Proximus_Autö_Fon




die van TN moeten wel je login/paswoord (passphrase) krijgen zowel van bbox wifi alsook van je fon hotspots afhankelijk van waar je ze laat inloggen


die van Proximus kunnen op de 2 fon Hotspot SSID's inloggen met hun fon login/paswoord

op je wifi-SSID kunnen ze maar inloggen als ze uw wifi login/paswoord (of ook passphrase genoemd) hebben
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myProducts/myFon" target="_blank.
  • Als u meer dan één Wi-Fi Hotspots-account hebt gekregen, selecteer dan eerst het abonnement (vast internet, mobiel internet of gsm) dat verbonden is met de account waarvan u de login of het wachtwoord wilt wijzigen.
  • U ziet uw huidige login. Klik op de link Wijzigen, die u terugvindt naast uw huidige login en wachtwoord, om deze aan te passen.
  • Kies een nieuwe login of een nieuw wachtwoord:

    • Uw wachtwoord moet steeds bestaan uit exact 8 karakters, met minstens 1 letter en 1 cijfer.
    • Uw login moet steeds eindigen op @proximusfon.be. Voor het deel vóór het @-teken kiest u een reeks van 1 tot 30 karakters.
      [/list]
    • Klik op Bevestigen om de wijzigingen op te slaan.
      [/list]

      Vergeet niet om uw nieuwe login en wachtwoord in te vullen in de Wi-Fi Hotspots-applicatie als u zich automatisch wilt blijven verbinden met de Wi-Fi Hotspots.




  • Je kan ook naar de helpdesk op het gratis nummer bellen 0800 22 800 (7dagen op 7 tot 22uur) waar ze je ook altijd kunnen verder helpen.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Als ze hun Wifi inschakelen moet jouw SSID ook bij hen in de lijst van beschikbare netwerken verschijnen en kunnen zij ook inloggen met jou paswoord.

    Reageer