Hallo,
Door de zoveelste verhoging van de kosten voor kabeldistributie ben ik van plan een tweede decoder bij te zetten voor Belgacom TV omdat dit de kosten toch wel halveert. Ik heb een groot Belgacom pack met internet, tv, telefonie en gsm en dus zit de maandelijkse €6 momenteel in het pack. Eén tv is geschikt voor HD, de andere niet. Volgens de online module kan ik maximaal drie toestellen aansluiten.
Ik zou de tweede decoder aankopen ipv huren. Nu, momenteel heb ik het type decoder waar op jullie site bij staat "Als u een tweede of derde tv-toestel wilt aansluiten, raden wij dit type decoder aan." Ik zou mijn huidige decoder natuurlijk graag aankopen voor de tweede tv, zoals jullie zelf voorstellen, en dan de nieuwste versie decoder (voor HD tv) in mijn pack opnemen voor mijn HD tv.
Hoe pak ik dit aan? Welke kosten houdt dit in? Heb ik dan ook gewoon één bijkomende adapter (PLC) nodig?
Alvast bedankt voor de info! :)
Bladzijde 1 / 1
Je kan je huidige huur-decoder niet aankopen. Wat je wel kan is je huidige huurdecoder laten annuleren en binnen brengen in een BGC center en dan een andere aankopen.
In het pack kan je dan wel een huurdecoder opnemen (misschien de nieuwe versie...vraag er even achter!) en een andere aankopen.
In het pack kan je dan wel een huurdecoder opnemen (misschien de nieuwe versie...vraag er even achter!) en een andere aankopen.
Vlgs. mij zou je met een testresultaat van 3 TV's ook op 2 TV's HD moeten kunnen kijken. Of op een decoder HD kijken en opnemen (op harde schijf) en zelfs met 2 decoders HD opnemen op het netwerk. Check de sync van je modem eens op de configuratiesite:
http://192.168.1.1/
onder advanced settings/status, of je 30/6Mbps haalt.
Ik weet ook niet zeker of je een gehuurde decoder niet kunt overnemen voor een restwaarde. Misschien kan Eva hier uitsluitsel over geven. Als je dan toch een nieuwe zou huren, kan dat toch geen slechte zaak zijn voor Belgacom, dan zijn ze van die gebruikte decoder af in het huursysteem ..
http://192.168.1.1/
onder advanced settings/status, of je 30/6Mbps haalt.
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Disabled | Serial Num | LK09055DP211000 | ||
Downstream line rate | 29920 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 25.3 dB |
Ik weet ook niet zeker of je een gehuurde decoder niet kunt overnemen voor een restwaarde. Misschien kan Eva hier uitsluitsel over geven. Als je dan toch een nieuwe zou huren, kan dat toch geen slechte zaak zijn voor Belgacom, dan zijn ze van die gebruikte decoder af in het huursysteem ..
Dank jullie wel voor de snelle reacties!! :)
Ik hoop inderdaad ook om de huidige decoder eventueel tegen restwaarde over te nemen. Ander zou dat toch weer kosten met zich meebrengen om hem te wissen en weer gebruiksklaar te maken, terwijl wij hem evengoed nog kunnen verder gebruiken voor de tweede tv.
Wat je zegt over de modem gaat niet lukken vrees ik:
Ik hoop inderdaad ook om de huidige decoder eventueel tegen restwaarde over te nemen. Ander zou dat toch weer kosten met zich meebrengen om hem te wissen en weer gebruiksklaar te maken, terwijl wij hem evengoed nog kunnen verder gebruiken voor de tweede tv.
Wat je zegt over de modem gaat niet lukken vrees ik:
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Enabled | Serial Num | LK10161DP180391 | ||
Downstream line rate | 20048 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 2040 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 19.8 dB |
Neen helaas,de lijkverzwakking is iets te groot.
Hierna wat info van Ricy'stechnische pagina.
Het profiel wordt toegekend in functie van je afstand tot de ROP en de lijnverzwakking (ROP = Remote Optical Platform)
Voorbeeld als je in de homepage(http://192.168.1.1) van je bbox2 het volgende afleest:
Dowstream Line Rate: 20056 kbps of ongeveer 20 Mbps
Upstream Line Rate: 2040 kbps of ongeveer 2 Mbps
dan heb je een 8d-20/2 of kort weg een 20/2 Profiel toegekend geweest van BGC
Bij VDSL2 moet je ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps
afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine).
Pas op! je werkelijke snelheid hangt nog werder af van je abonnement,
b.v.b. voor een Favorite abonnement op je 30/6 profiel
wordt dan 25/3.5 Mbps
Je zit dus ergens in de middenmoot. Een Internet Favorite kan toch nog zinvol zijn. Een Intense niet.
Verdere info nog:
Hierboven in deze tabel kan je zien hoeveel SD of HD streams je kan hebben;
in functie van je profiel (bvb 16,5 Mbit/s )
Hierbij moet je rekening houden dat SD stream ongeveer 3Mbit/sec in beslag neemt en HD 8Mbit
Het aantal SD/HD streams wordt verdeeld over: (afhankelijk wat je hebt of gebruikt):
° Het aantal decoders
° Het aantal geplande PVR opnames
° TV on PC (ondertussen niet meer ondersteund wantr wordt vervangen door TV Overal.)
Hierna wat info van Ricy'stechnische pagina.
Het profiel wordt toegekend in functie van je afstand tot de ROP en de lijnverzwakking (ROP = Remote Optical Platform)
afstand tot ROP | Lijnverzwakking | Profiel |
---|---|---|
<= 400m | < 0,4 dB | 30/6 |
>400m & <=700m | < 0,7 dB | 20/2 |
>700m & <=1000m | < 1,0 dB | 16,5/2 |
Voorbeeld als je in de homepage(http://192.168.1.1) van je bbox2 het volgende afleest:
Dowstream Line Rate: 20056 kbps of ongeveer 20 Mbps
Upstream Line Rate: 2040 kbps of ongeveer 2 Mbps
dan heb je een 8d-20/2 of kort weg een 20/2 Profiel toegekend geweest van BGC
Bij VDSL2 moet je ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps
afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine).
Pas op! je werkelijke snelheid hangt nog werder af van je abonnement,
b.v.b. voor een Favorite abonnement op je 30/6 profiel
wordt dan 25/3.5 Mbps
Je zit dus ergens in de middenmoot. Een Internet Favorite kan toch nog zinvol zijn. Een Intense niet.
Verdere info nog:
https:///posts/5915e45919/ BGC-TV Beschikbaarheid & Aaansluitmogelijkheden (Webcheck_TV) ♦ klik hier OF http://www.belgacom.be/bwt/Login.action" target="_blank Dan zie je onder "RESULTAAT" Max aantal tv's = 3 Max aantal tv's in HD = 2 Wat soms verwarrend kan zijn want bij een 30 Mbps toegekend profiel betekent dit: "Dat er bij 2 tv's, 2 in HD mogelijk zijn" "Dat er bij 3 tv's, 2 in HD en 1 in SD" maar bij een 20 Mbps toegekend profiel betekent dit: "Dat er bij 2 tv's ook 2 in HD mogelijk zijn" MAAR opgepast! "Dat er bij 3 tv's maar 1 in HD en 2 in SD" Dit kan je duiddelijk zien in de tabellen "mogelijkheden TV" dit voor 20Mit en er onder voor 30Mbit https:///posts/5915e45919#bgctvmogelijkheden |
Bijkomende Opmerkingen: ♦ Bij 30Mbit/s werd gekozen voor max 2xHD en geen 3xHD om de Internetsnelheid hoog te kunnen houden |
STREAMS |
---|
- 1 SD stream = ~3 Mbps @ 576i
1 HD stream = ~8 Mbps @ 720p (Als HD-standaard heeft Europa immers gekozen voor 720p)
-
Maximum aantal streams
ADSL
max 1xSD
ADSL2+
< 6Mbit
1xSD
ADSL2+
> 6Mbit (9 of 12)
2xSD
VDSL2
16.5Mbit
2xSD OF 1xHD (of combinaties)
VDSL2
20Mbit
4xSD OF 2xHD (of combinaties)
VDSL2
30Mbit
6xSD OF 2xHD (of combinaties)
Hierboven in deze tabel kan je zien hoeveel SD of HD streams je kan hebben;
in functie van je profiel (bvb 16,5 Mbit/s )
Hierbij moet je rekening houden dat SD stream ongeveer 3Mbit/sec in beslag neemt en HD 8Mbit
Het aantal SD/HD streams wordt verdeeld over: (afhankelijk wat je hebt of gebruikt):
° Het aantal decoders
° Het aantal geplande PVR opnames
° TV on PC (ondertussen niet meer ondersteund wantr wordt vervangen door TV Overal.)
@sinjoor, toch nog iemand die er gebruik van maakt ;)
▲ PS: de meer uitgebreide versie staat op http://bgctv.skynetblogs.be/
( je weet wel hé wegens beperking van de post lengte van de technische pagina)
▲ PS: de meer uitgebreide versie staat op http://bgctv.skynetblogs.be/
( je weet wel hé wegens beperking van de post lengte van de technische pagina)
Tja, Eva vond het niet meer zo relevant, maar ik vind er toch nog altijd wel dingen terug. Bedankt voor de link. Cheers en prettig week-end.
Dank voor de info! :)
Ik heb internet Favorite. Via de uitleg ga ik er dus vanuit dat het sowieso één HD en één SD zal worden? Op zich geen probleem, want de tweede tv is een oud toestel. Hoe zit het met opnemen en terwijl naar iets anders kijken? Kan ik nog steeds twee programma's tegelijk opnemen of moet dat verdeeld worden over de twee decoders?
Ik heb internet Favorite. Via de uitleg ga ik er dus vanuit dat het sowieso één HD en één SD zal worden? Op zich geen probleem, want de tweede tv is een oud toestel. Hoe zit het met opnemen en terwijl naar iets anders kijken? Kan ik nog steeds twee programma's tegelijk opnemen of moet dat verdeeld worden over de twee decoders?
zoals eerder al een paar keer gezegd, dat je 3tv's kan aansluiten wil niet zeggen dat je 2HD en 1SD zal kunnen kijken. het is pas als je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's gaat kiezen dat je ziet wat de mogelijkheden zijn, en in dit geval is dat dus 1HD en 2SD, want maar een 20/2 profiel
ik weet ook niet of het mogelijk zal zijn om die decoder die je huurt over te nemen. anders is het misschien een optie voor er één tweedehands aan te kopen voor een appel en een ei (wat ik zelf ook gedaan heb voor mijn tweede tv)
mvg
ik weet ook niet of het mogelijk zal zijn om die decoder die je huurt over te nemen. anders is het misschien een optie voor er één tweedehands aan te kopen voor een appel en een ei (wat ik zelf ook gedaan heb voor mijn tweede tv)
mvg
Dorien, je kunt altijd nog HD op het netwerk opnemen (daarvoor heb je geen stream nodig, alleen bij het kijken)en zelfs meerdere gelijklopende programma's maar enkel van belgische zenders. Als je daar meer uitleg over wilt dan zal dat iets voor morgen zijn.
Nee, da's oké. Bedankt voor al de info!
Ik denk wel dat ik een beslissing kan nemen nu. ;)
Ik denk wel dat ik een beslissing kan nemen nu. ;)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.