Nieuwe TV software



Toon eerste bericht

155 reacties

wel het haperend doorspoelen van nPVR opnames wordt op verschillende media aangehaald.
Ik denk trouwens dat de meesten het al lang niet meer melden omdat het al een ruime tijd bezig is, mijn vader heeft het al enkele keren voorgehad met zijn v5 maar het gaat nu beter, maar niet overal blijkbaar?
Reputatie 5
Badge +3
Oké, zal het eens in detail volgen, de meeste opnames worden gedaan en bekeken door de dochter, ze meld mij geen opname conflicten, ze zal er nu ook speciaal op toezien.
Zal het hier melden.
mvg.
Reputatie 5
Badge +3
Alle opnames op onze V5 zijn nPVR opnames, er wordt zelden nog iets op de schijf door de decoder geprogrammeerd. Bij het programmeren bepaalt de V5 waar de opnames terecht komen. Heb het daarjuist nog eens nagevraagd, en de dochter is formeel dat bij het vooruit spoelen geen hapering vastgesteld wordt.
Zelf een test gedaan bij verschillende opnames en alles werkt perfect.

mvg.
is het niet zo dat bij de v5 net als bij de v4 bij PVR Het ook in nPVR opgenomen wordt en dan is de vraag of het de PVR is of de nPVR is die slecht doorspoelt, het zal eerder mensen zijn met v5c die die probleem zullen melden denk ik waar alleen nPVR opnames gespoeld worden.
Reputatie 3
Badge +1
het doet er niet toe, bij mij zowel op v5 als op 5C werkt het langs geen kanten,ook als je opneemt op de v5 op harde schijf werkt dit ook niet zoals het zou moeten zijn!!! is gewoon waardeloos die tv
Reputatie 1
Badge
Krijg ik ook de nieuwe software? Een V4decoder heb ik en ook een bbox2modem.

Groetjes,

Moesty
Reputatie 3
Badge +1
beste, een foto van de proffesionele installatie door een proximus technicus,hoe kan dit dan goed werken?

En sinds de nieuwe software ben ik een tiental opnames kwijt die ik absoluut wou houden en die ook ingesteld stonden als nooit te verwijderen"!!! En dit gaat niet enkel over films maar ook over programma's waarin familieleden kwamen. Valt dit ook onder "enjoy"????
Ik koos in eerste instantie voor belgacom omdat ik volgens de gegeven info in de winkel wél mijn dvd-recorder kon blijven gebruiken voor programma's op te nemen. Dit staat trouwens ook in de installatiebrochure vermeld hoe die aan te sluiten. Enkel : dan moet iemand van belgacom zelf dit wel openzetten op mijn lijn. Dat wil niemand doen wegens zogezegd niet mogelijk. Als ik dan wijs op wat er in de brochure staat werd er steevast gezegd :" We mogen dit niet open zetten, ook al staat dit in de brochure dat het mogelijk is. Want het is wel mogelijk, maar daarom moeten we het niet doen. En dit maakt toch niets uit: de programma's die u wenst te behouden blijven op de decoder staan." Wat dus duidelijk niet zo is na de update!
Bovendien weet ik echt niet wat u gebruiksvriendelijk vindt aan de nieuwe lay-out. Vroeger had je onmiddellijk een korte inhoud van het programma, nu moet je het per titel openklikken om die te zien. Bovendien hapert het doorduwen naar latere uren heel vaak en moet alles opnieuw opladen. Een programma dat je wil behouden moet je eerst opnemen en dan naar " mijn planning" gaan om die dan daar aan te passen naar hoe lang je die wil behouden i.p.v zoals vroeger dit onmiddellijk te kunnen doen." Bij een conflict tussen 2 opnames krijg je geen keuze meer welke je wil behouden. Je hebt gewoon het voorstel ( ook al wil je het andere!) te kiezen of " later op te lossen". Of dan weer naar geplande opnames gaan, daar het behouden programma veranderen en dan opnieuw je andere keuze ook programmeren. Een verbetering? Helemaal niet! Ik weet eerlijk gezegd niet wie dit als ' handig en goed werkend' heeft kunnen verkopen!
Reputatie 7
Badge +4
Is dit bij jou thuis?
Ik koos in eerste instantie voor belgacom omdat ik volgens de gegeven info in de winkel wél mijn dvd-recorder kon blijven gebruiken voor programma's op te nemen

Dit kan als je uw dvd recorder aansluit via scart aan je decoder.
Decoder-opnames-op-DVD-Recorder
Reputatie 3
Badge +1
inderdaad die foto is bij mij thuis in de kelder
Reputatie 7
Badge +4
Als je via privé bericht (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) een paar datums doorgeeft dat je beschikbaar bent, kan ik een technieker langs sturen om dit recht te zetten. Ik vrees wel dat dit niets gaat veranderen aan je probleem met de opnames, aangezien dit om een bug gaat die met een volgende softwareversie zal rechtgezet worden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag MS,

Je opnames zijn niet kwijt hoor, ze zijn gewoon niet meer zichtbaar. We zijn hiervan reeds op de hoogte en zijn er ook me bezig dit op te lossen, dit zou tegen het einde van de week in orde moeten zijn. Laat ons iets weten moest je je opnames volgende week nog steeds niet zien.

Bij een conflict tussen 2 opnames zal de 2e opname automatisch starten als netwerkopname, hier hoef je dus eigenlijk niets voor te doen. Tenzij je de 2e opname op je harde schijf wil, dan kan je de instellingen van je eerste opname aanpassen zodat deze maar 60 dagen beschikbaar is.

Mvg,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
We doen de update niet bij iedereen tegelijk, maar iedereen met een v4 decoder zal hem krijgen 😉
Reputatie 3
Badge +1
beste, een foto van de proffesionele installatie door een proximus technicus,hoe kan dit dan goed werken?



Dit lijkt me wel degelijk gedaan buiten dat de 2 aan elkaar gedraaid zitten in de scotchlocks en dit ader per ader in elk gaatje zou moeten zijn. Dit word met reden zo gedaan, als ik de muur van je kelder zie dan kan ik je al zeggen dat er vocht te zien is en deze scotchlocks de vochtigheid en oxidatie van je connectie weg houden. Dit lost in veel gevallen foute transfer op lijnen op. In veel gevallen de oplossing van een storing, dit is een van de eerste dingen die aangeraden word in een ruimte waar vochtigheid is, je kan in geval dat het je stoort nog altijd een beetje isolatietape erond wikkelen maar probeer wel de 2 scotchlocks naar beneden gericht te houden omdat er een vochtwerende gel inzit en deze er uit kan lopen wanneer de vaatjes langs onder staan. Onder de grond worden soortgelijke klemmetje constant gebruikt, tegen dat de kabel bij je thuis uitkomt heb je er op weg naar je thuis wsh al rond de 3 zitten. Indien het een echt vochtige kelder of kelder die soms ondeloop word er meestal nog een gelsnap rond gedaan ?
Reputatie 3
Badge +1
beste longhouse, ziet dit er degelijk uit?
Reputatie 3
Badge +1
Hoe moet een kabel die doorgesneden is en dan terug aan elkaar gezet er dan uitzien??? Ken geen enkele tech van Proximus dat de invoerkabel zo dicht tegen de muur doorknipt, noch zie ik boorgaten waar het eerste contactpunt stond, dus kan ik enkel de conclusie trekken dat Proximus niet verantwoordelijk is dat de kabel daar ooit in 2 is gedaan want dan had er iets gestaan en was het anders gedaan...
Is Proximus dan hier de schuldige??? Als de mensen hun kabel eens laten zoals hij is en hem niet doormidden knippen om een of andere reden die zij alleen logisch vinden dan hoeven ze hem niet op die manier te herstellen. De kabel is lang beide kanten niet lang genoeg meer...
Deze scotchlocks zijn waterbestendig, dus is je connectie goed, zeker en vast!!! (Buiten het feit dat ze met 2 aders in 1 gaatje zitten, moet ik wel toegeven dat dat niet is zoals het moet volgens de richtlijnen en in sommige gevallen fouttransfer op de lijn genereert)
Als je wil dat het er deftig uitziet is er niemand dat je tegen houd om de grondwerkers te bellen en een offerte te vragen om deze kabel een speciaal waterbestendige klem op te zetten tegen de muur waaraan de kabel kan verbonden worden.
Een standaard opbouwdoosje dat techniekers bij zich hebben tegen de muur om de kabel in te connecteren gaat bijna niet meer deftig, is ook niet aan te raden in een kelder waarvan ik op de foto de vochtigheid op de muur zie, je bent eigenlijk al langer bezig geweest erover te klagen, foto te nemen etc... dan er een stukje tape rond te doen...
Het ziet er idd niet mooi uit maar is wel beter als een kastje tegen de muur dat door vocht na 2j geoxideerd is 😉
Reputatie 3
Badge +1
Longhouse,wat ben jij een professional,deze miskleun nog proberen goed te praten
Reputatie 3
Badge +1
Longhouse,wat ben jij een professional,deze miskleun nog proberen goed te praten

Ja blijkbaar, denk dat ik een ander beroep moet gaan zoeken dan... 😱
Als jij mij een reden kan geven waarom die kabel daar doormidden gesneden is doe ik het ook, belooft 😀
Reputatie 3
Badge +1



Hoe moeten we een LTP (eerste aansluitpunt) plaatsen als je met een stukje dat uit de muur komt juist even lang is dan de draadjes die afgestript zijn in de foto?
Badge +4
voor decoders : http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
voor bbox3 : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies
altijd waren die software gegevens correct, moest je er nog aan twijfelen :-)

Bij mij wil de decoder niet meer updaten, kheb het nu al 2 keer gedaan en decoder blijft op deze versie (V5) NTE_6.32.1.80 😞
Wat nu ? Blijkbaar is deze versie die ik heb van maart en deze van mei en nu 1 Juli komen niet binnen. Nochtans download hij de software en schrijft die ook, dan reboot de decoder en blijft op dezelfde versie staan.....
Reputatie 3
Badge +1
Je moet het maar eens vragen aan uw collega die dit installeerde,dan weet je misschien meer
Reputatie 3
Badge +1
voor decoders : http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
voor bbox3 : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies
altijd waren die software gegevens correct, moest je er nog aan twijfelen :-)

Bij mij wil de decoder niet meer updaten, kheb het nu al 2 keer gedaan en decoder blijft op deze versie (V5) NTE_6.32.1.80 😞
Wat nu ? Blijkbaar is deze versie die ik heb van maart en deze van mei en nu 1 Juli komen niet binnen. Nochtans download hij de software en schrijft die ook, dan reboot de decoder en blijft op dezelfde versie staan.....


De uitrol gebeurt meestal in fases, hangt af van welke straatkast/net je zit, hij download gewoon de laatst beschikbare versie en installeert deze... Wat geduld hebben is dat meestal, bij mijzelf komt deze ook altijd 2 weken later pas door heb ik al gemerkt 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Je moet het maar eens vragen aan uw collega die dit installeerde,dan weet je misschien meer

Dat is het punt juist, voor zover ik zie is je invoerkabel doorgeknipt, een collega heeft een beschadiging van de invoerkabel gemaakt die niet door Proximus is veroorzaakt daar er geen eindpunt staat in de vorm van een LTP of NTP wat verplicht (NTP) is bij een installatie, ik zie ook geen gaten in je muur achter het stuk waar de kabel in 2 is wat er op wijst dat de invoerkabel zijn eindpunt LTP of NTP (of RC-keten bij oudere installaties) ergens anders stond, mensen knippen soms om de meest vreemde reden kabels door maar je kan moeilijk stellen dat Proximus hiervoor verantwoordelijk is. Als je dan geen speling op de kabel hebt heb je niet veel keuze meer in hoe je een kabel maakt bij opzettelijke vernieling door de klant... Ik denk dat er nergens geschreven staat dat je zomaar kabels van nutsvoorzieningen mag doorknippen, als dit gebeurt is dit bij herstelling altijd op kosten van de klant!
Het beeld dat ik zie op jou foto is niet een ideaalbeeld, verre van, de enige deftige oplossing is een stuk kabel ertussen zetten zodat ook de spanning van het gewicht van de kabel die nu op de kabel zit wat te verlichten daar deze kan veroorzaken dat je connectie lospringt (wat tape ook kan verlichten), dit is ook de reden waarom deze tech waarschijnlijk je kabels in 1 gaatje van de scotchlocks heeft gestoken, zodat dit de spanning van het gewicht van de kabel wat verminderd en sterker maakt. Techniekers die installaties en reparaties uitvoeren hebben niet het juiste materiaal bij om jou situatie degelijk op te lossen daar de kabel te kort is afgeknipt, dit kan enkel door de Lassers die invoerkabels herstellen, in jou geval op jou kosten normaal... Je moet even serieus zijn, als je morgen de kabel van de electriciteit dat uit de grond komt beschadigd dan draai je ook op voor de kosten van de herstelling. Veel fieldtechniekers kiezen de optie om dat even voor je te doen met de middelen die ze hebben en dan ziet er niet zo mooi uit, maar als je iets mooi wil dan raad ik je aan om een bestek te vragen aan Proximus om een invoerkabel te herstellen hiervoor...
Reputatie 3
Badge +1
denk je nou echt dat ik de kosten voor proximus zal doen,heb die kabel niet aangeraakt!!!

Reageer