Beantwoord

Nieuwe roaming regels


Hoe zullen na 12/6 volgende gesprekken gefactureerd worden?
1) Een lokale oproep in EU: wordt dit dan gefactureerd als een internationale oproep of als een nationale oproep?
2) een oproep vanuit EU naar een ander EU land: wordt dit gefactureerd als een internationale oproep?

Bedankt voor de verduidelijking!
icon

Beste antwoord door LorentzV 18 May 2017, 19:39

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Roaming wordt afgeschaft: Bellen/sms'en vanuit de EU naar een Belgisch nummer gaat volgens je bundel/nationale tarieven. Bellen en sms'en naar een buitenlands nummer blijft via dezelfde internationale kosten.

Wanneer je dus belt vanuit het buitenland (beperkt tot EU) naar een locaal nummer, betaal je de internationale kosten, maar wanneer je belt in de EU naar een Belgisch nummer, wordt het verrekend met je nummer.
Reputatie 7
Badge +1
1) Hoe zit het met het gebruiken van Mobiele data in de EU. Hoe wordt dit geregeld.
2) Hoe komt het dat Scarlet, dochter van PX, de roaming eerder afschaft dan PX die dit pas vanaf 12/6 doet.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Antoon,

Begrijp dat je alvast niet kan wachten voor deze afschaffing. Vanaf 12/06/2017 gelden de binnenlandse bundels voor heel de EU. Het is zo dat Scarlet een afzonderlijk bedrijf is met eigen procedures. Hierin hebben wij als Proximus niets te handhaven, Scarlet heeft dit bijgevolg ook niet bij Proximus.

Ze hanteren namelijk ook andere prijzen voor al de andere producten. Heb je hier nog vragen bij hoor ik ze alvast graag!

Groetjes, Nicky
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Nicky,

Bedankt voor het antwoord op 2. Hoe zit dat met vraag 1 of lees ik erover. Als ik in het buitenland zit hoe wordt het verbruik van de mobiele data geregeld. Als ik gebruik in Nederland gaat dit van mijn bundel ?.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Als ik in het buitenland zit hoe wordt het verbruik van de mobiele data geregeld. Als ik gebruik in Nederland gaat dit van mijn bundel ?.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg, Antoon

Inderdaad, het gaat gewoon af van jouw bundel. Meer info op deze pagina.

"Surfen: vóór 12/06 betaalde u € 0,06 incl. btw/MB. Vanaf 12/06 worden deze MB's gewoon in mindering gebracht op uw abonnement. Als u geen MB's in uw bundel (meer) hebt, is de prijs buiten bundel in België van toepassing, zonder toeslag.
Mms: vóór 12/06 betaalde u € 0,06 incl. btw/ontvangen of verstuurde mms. Vanaf 12/06 bedraagt de prijs € 0,50 incl. btw/mms.
Noteer ook dat: Uw eventuele bonussen en opties, zoals uw favoriete app, gratis bellen onder collega's of gezinsleden, extra 500 MB, enz. ook geldig worden binnen de EU
."
Beste LorentzV, NickyL en Wim

Nu jullie deze vraag hebben beantwoord, kan één van jullie (of een andere Proximus medewerker) ook eens kijken naar en antwoorden op een iets oudere maar ook actuele vraag over roaming ?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? 😎

https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/mobiel-internet-buitenland-38688


Edit

Op de pagina https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/producten/r-orphans/wettelijke-informatie.html?v1=shorturl&v6=tarieven#/8abc90e6-9e53-450b-9f3d-99c2aa1729c9

lees ik dit:
"Noteer ook dat:

Uw eventuele bonussen en opties, zoals uw favoriete app, gratis bellen onder collega's of gezinsleden, extra 500 MB, enz. ook geldig worden binnen de EU."

Als dit mijn antwoord is,wat ik dus nog altijd niet zeker weet en toch graag bevestigd wil hebben, toch een groot geluk dat ik dat puur toevallig heb gevonden, niet waar? 🤔
Reputatie 7
Badge +1
Als ik in het buitenland zit hoe wordt het verbruik van de mobiele data geregeld. Als ik gebruik in Nederland gaat dit van mijn bundel ?.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg, Antoon

Inderdaad, het gaat gewoon af van jouw bundel. Meer info op deze pagina.

"Surfen: vóór 12/06 betaalde u € 0,06 incl. btw/MB. Vanaf 12/06 worden deze MB's gewoon in mindering gebracht op uw abonnement. Als u geen MB's in uw bundel (meer) hebt, is de prijs buiten bundel in België van toepassing, zonder toeslag.
Mms: vóór 12/06 betaalde u € 0,06 incl. btw/ontvangen of verstuurde mms. Vanaf 12/06 bedraagt de prijs € 0,50 incl. btw/mms.
Noteer ook dat: Uw eventuele bonussen en opties, zoals uw favoriete app, gratis bellen onder collega's of gezinsleden, extra 500 MB, enz. ook geldig worden binnen de EU
."


Hallo Wim,

Bedankt voor het antwoord. Houdt dus in dat je vanaf die datum de roaming op je toestel kunt aanzetten.

Mvg, Antoon
Reputatie 6
Badge +2
Hoe zit dat voor wie met een vaste telefoon belt naar buitenlandse nummers zowel naar vaste als naar mobiele nummers?
Gaat daar iets aan veranderen dus met andere woorden gaan de binnenlandse tarieven ook van toepassing zijn voor wie belt binnen de EU?
Reputatie 7
Badge +4
Neen, de kosten van binnenland naar buitenland, zijn geen roamingkosten. Deze zouden dus normaal blijven zoals ze nu zijn. Groetjes Freya
FreyaVR

Geef je het antwoord op mijn vraag (https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/nieuwe-roaming-regels-38829/index1.html#post575391) ook, graag?
Reputatie 6
Badge +2
Dat betekent dan dat vanaf 12 juni dan ook dat die Daily Travel Surf dan ook overbodig wordt weliswaar binnen de EU?

Reageer