Vraag

Nieuwe packs (*us)

  • 29 August 2017
  • 13 reacties
  • 356 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Prox raadt haar klanten aan om over te schakelen op de nieuwe packs (met Latijnse uitgang).
Behoud ik hierbij de korting die verbonden is aan mijn huidig pack?
Heeft iemand hier ervaring mee?

13 reacties

volgens ik hier lees van anderen behoud je die wel, het is net het omgekeerde dat de oude packs zijn waarbij er klachten komen dat ze hun korting kwijt zijn.
zie ook
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_landing_affinity/particulieren/producten/r-orphans/cr-landing-affinity.html
Ik ben een ander gedacht.

En dat is : Proximus kennende : neen.

Maar afhankelijk van de oorsprong/oorzaak/... van je korting kan je mogelijks een nieuwe gelijkaardige korting verkrijgen.

Ik heb zelf een affinity (of zoiets) korting via mijn werkgever op mijn huidig pack. Op de nieuwe *us packs kan ik die (of gelijkaardige) korting pas sinds kort (niet sinds de start van de -us packs) ook krijgen. Voor mij dus niet overdraagbaar.
Het huidig nieuwe affinity waar ik nu zou van kunnen genieten belet niet dat de *us packs enkele euros duurder blijven dan mijn huidig oude pack en dat voor extras die ik niet wil/benut/nodig heb.
Dus waarom zou ik over stappen?

Dat affinity had ik op een vorig pack ook en ook toen was hetzelfde fenomeen. Toen ik aanvankelijk wou overstappen bleek mijn (oud) afinity voordeel niet overdraagbaar en geen nieuw beschikbaar. Ik ben pas overgestapt toen het nieuwe voordeel er was EN het huidige pack voordeliger werd dan het oude.

Want je "dwingen" over te stappen zullen ze uiteindelijk wel, eerst naar de ussen, later naar nog iets duurder :D
Overstapen zal ik dus doen als het voordeliger wordt een *us te hebben, niet eerder.
ik denk dat er veel verwarring is met overstap naar nieuw pack en in dit verband dat de affinity korting op oude packs net als bij de nieuwe verkregen worden via bvb de werkgever en als je dan overstapt kan je opnieuw de korting krijgen via de werkgever bv (code verkregen invullen op affinity online form).
Maar anderen hebben de affinity korting gekregen niet langs de werkgever om (dus was het niet nodig om code in te voeren van de werkgever bv) en natuurlijk deze die overstappen naar nieuwe packs *us hebben die korting niet meer !!

PS: affinity korting in een pack*us is niet van toepassing op het inbegrepen mobilus gedeelte
Reputatie 6
Badge +1
volgens ik hier lees van anderen behoud je die wel
Waar lees je dat, Martin?
Ik ben van een ander gedacht. En dat is Proximus kennende : neen.
Vrees ik ook, tenzij prox zelf het weerlegt...
Je hebt het waarschijnlijk over korting die je niet bv langs werkgever verkregen hebt (EPP), als je die wel hebt dan zie ik toch niet in waarom je die niet meer zou krijgen bij een nieuw pack ?
Maar het gaat hier weer een discussie worden zonder einde net als je die bv ook hebt op andere sociale media en bv ook op het userbase forum.
Dus zit er maar één ding op en dat is dat er iemand van proximus zelf in detail uitlegt hoe het juist in zijn werk gaat met die kortingen en het verschil met "trouwe klant korting" versus epp / affinity bij overstap van oud naar nieuw pack.
Want volgens wat ik al er uit verstaan, gelezen heb, op verschillende sociale media en forums zou je de klant korting kunnen verliezen bij overstap maar niet de epp / affinity korting, maar nogmaals zolang dit niet zwart op wit staat door proximus blijft dit als het ware maar geruchten bij manier van spreken, al kan ik toch moeilijk geloven dat er zijn die daarover gaan liegen of fantaseren?

NB: Die trouwe klanten korting daar kan je ook alle verhalen over lezen de ene kreeg die de andere niet met een duur pak of met een ander had er niks mee te make uit de verhalen op verschillende media kon je er geen rechte lijn in krijgen waarom de ene niet de andere wel en waarom de ene doorlopend jaar na jaar, weer andere voor één volledig jaar en anderen maar een half jaar en dan nog verschillende percentages van kortingen ook na dreigen van opstappen, dan ineens wel korting en ga zo maar verder..... daarom zolang het niet zwart op wit staat op welke basis iemand recht heeft op korting, sta je nergens in feite met al die verhalen van verschillende klanten (wat niet wil zeggen dat die verhalen niet zullen kloppen, verre van).
Reputatie 6
Badge +1
OK, laat ons dat even afwachten...
(mijn korting was niet via werkgever, gewoon €5 op Easy+ in totaal pack)
Badge +4
Prox raadt haar klanten aan om over te schakelen op de nieuwe packs (met Latijnse uitgang).
Behoud ik hierbij de korting die verbonden is aan mijn huidig pack?
Heeft iemand hier ervaring mee?OK, laat ons dat even afwachten...
(mijn korting was niet via werkgever, gewoon €5 op Easy+ in totaal pack)

Als je bvb korting had op uw Gsm abo met een easy dan wordt die easy een Mobilus en krijg je die korting niet meer.
Ik had het inderdaad niet over dergelijke kortingen!
zelf epp / affinity korting krijg je niet op mobilus in je pack zoals reeds aangehaald.
Reputatie 6
Badge +1
Mijn Smart+ (2x€11) omzetten naar Mobilus (2x€16) betekent

een prijsstijging van 45%

.
Dit bedoelen de prox strategen met een topprijs...
Reputatie 6
Badge +1
Ik had in dit verband prox aan de lijn:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/mobilus-40535
Gisteren brief ontvangen dat mijn pack ineens omgezet zal worden in Familus. Hierin zitten zaken die ik niet nodig heb! Mijn abo wordt hierdoor bijna 9 € / maand duurder.
En daarbij merk ik na een bezoek van de Proximus site dat ik dit Familus pakket meer dien te betalen (en ik heb het dan niet over de toegestane kortingen voor nieuwe klanten). Hoe zijn zulke praktijken mogelijk? Eens je klant bent, ben je een makkelijk slachtoffer.
Reputatie 6
Badge +1
Dreigen met opstappen lijkt de beste optie:

Reputatie 6
Badge +1
Heb ik dan ondertussen ook gedaan...
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/scarlet-40752

Reageer