Skip to main content

Nieuwe internetverbinding "Comfort" haalt maar de snelheid van een basislijntje???

Toon eerste bericht

29 reacties

• Auteur
  • Practitioner
  • 71 reacties
  • 24 november 2011
Kijk, dit bewijst toch wel dat de interne communicatie binnen Belgacom niet veel soeps is:
- Zowel het lokale Belgacom Center als de helpdeskmedewerkster vertelden mij dat omschakeling naar vdsl technologie €50,- kost. Dit staat trouwens ook zo tussen de voorwaarden in het boekje dat ik van het Belgacom Center heb gekregen tijdens mij recent bezoek!
- In het lokale Belgacom Center zei men dat een downgrade €8,- kost.

Begrijp ik nu goed dat wij alsnog benadeeld zijn?
De VDSL en gratis omschakeling die ik heb gevraagd in plaats van die €30,- korting kost namelijk geen €50,- + €8,- = €58,-, maar slechts €0,- + €6,20 = €6,20... Dit is dus €23,80 minder dan de aanbieding die mij werd voorgesteld in plaats van €28,- meer...

Fantastisch: ik blijk een uur aan de telefoon gehangen te hebben om een minder interessante aanbieding af te dwingen! Roepen

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 24 november 2011
tsja, die gratis activatie van vdsl2 is dus al een hele tijd in voege, jammer genoeg is blijkbaar daar niet altijd even goed van op de hoogte

die promotie voor contractverlenging ligt wat moeilijker denk ik, omdat je op hetzelfde moment ook een downgrade doet van het abonnement...

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 24 november 2011
In die Belgacom Centers (ook telefonisch) moet je ook wat geluk hebben met de vertegenwoordiger. Ik heb daar grotendeels positieve ervaringen mee, maar omdat ik er dank zij dit forum ondertussen wat meer van weet, laat ik me nu geen oren meer aannaaien.....Knipogen

• Auteur
  • Practitioner
  • 71 reacties
  • 24 november 2011
Ik concludeer dat door foute communicatie zowel intern als naar de klanten toe, wij mogelijks nog €23,80 meer voordeel hadden kunnen doen bij dit nieuwe contract...

Wij gaan het ons in ieder geval niet aantrekken: Het pakket waar we nu voor gekozen hebben is -mede dankzij de nu wel haalbare snelheden- vrij concurrentieel: €38,15/maand voor:
- internet tegen 15/1,5Mbps (sneller dan Internet Comfort 1 jaar geleden!) en 50GB trafiek (hetzelfde als Internet Comfort 1 jaar geleden)
- telefonie tegen vaste prijzen per gesprek en gratis 's avonds en in het weekend naar zowel vaste lijnen als gsm's (1 jaar geleden bestond Happy Time XL nog niet en waren gesprekken naar GSM's 's avonds en in het weekend ook gewoon betalend, piek-gesprekken wel -weliswaar nauwelijks- iets goedkoper.

Ik heb echter wel nog een verzoek: Voer terug een goedkope VOIP-gebaseerde telefoonlijn in, desnoods met de disclaimer dat het minder betrouwbaar is dan een klassieke telefoonlijn. Mensen die bewust geen GSM hebben kunnen dan nog altijd kiezen voor de betrouwbare klassieke lijn, maar mensen die wel een GSM hebben kunnen in geval van nood wel daarop terugvallen mocht een schijnbaar minder betrouwbare VOIP-lijn net op dat moment dienst weigeren...

Isabelle