Nieuwe interface: pvr verschillend van geplande opnames in tv gids

  • 17 March 2011
  • 11 reacties
  • 1625 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds deze morgen de nieuwe belgacom interface.
Ik wou testen hoe de tv gids en aantal opnames functioneert.
Voor vanavond om 18:30 heb ik tot 5 opnames gepland van de zenders 1, 2, 3, 4, 5 alle vanaf 18:30
Alles ok, tot ik keek in pvr wat allemaal gepland (of manueel) is: Programma Ella staat niet meer in de lijst
van pvr, wel met een ootje in de tv gids. Die 2 lijsten tv-gids en pvr zijn dus uit sync.
Terug naar tv guide: bij 1 voor Ella staat dus een ootje. Op Ok klikken, dan niet de mogelijkheid
om die geplande opname weg te nemen.


11 reacties

Badge
In welke regio zitten we al?
Reputatie 7
Badge +1
Is dat met de nieuwe interface met een O in plaats van een R ? weer een NV-A er aan het werk geweest zeker.
Badge
Ik weet het niet zeker maar kon men geen handleiding krijgen?
Badge
Kan er toch niet goed aan uit dat er toch zoveel fouten inzitten.Ik hoor Bart al zeggen dat dat bij Belgacom normaal is dus zal ik het al maar zeggen.Dus denk ik dat dit een eerste stap van die opdate is want volgens die instalatie gids die ik heb moet die groene knop gaan.En volgens sommige mensen die opdate hebben gaat hij niet.Trouwens boek is editie 10/2010.En opdate was normaal voor eind vorig jaar dus dan moest dit niet in dit boek te staan.Over de blauwe knop vind ik niets terug.Want die gaat voorlopig ook niet net zoals die rec. toets of dit moet al veranderd zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Die rec toets moet zeker blijven werken.
Badge
Ja daarom versta ik dat niet dat dat allemaal inneens nu niet meer zou gaan.Let wel dat was toen nog met de opdate voor de 15 de.Ze moeten dat toch eerst hebben gebrobeerd.Ze gaan daar ook geen geld tegen aan smijten en uren maanden in steken om iets dat toch niet gaat.En ik heb het nog eens gezegd binnenkort staan er meer knoppen op die afstandbediening die je niet gebruikt dan wat.En ik denk toch niet dat dat ooit de dedoeling was.En waar staat dan nu alles dat stond onder de blauwe knop?
Reputatie 7
Badge +1
Hoe meer menuutjes je moet doorlopen hoe meer veel mensen zullen verloren lopen. Het moet zo simpel mogelijk. Als je eerst een handleiding van 34 blz. moet van buiten leren om het te gebruiken, laat het dan maar zoals het was. Het idee van alles via de OK knop te laten werken met telkens een pyramidesysteem van opties is geen goede oplossing. Om een draadloze telefoon de eerste keer in te stellen is dat ook zo, dat kan nooit zonder een uitgebreide handleiding. Maar dat moet meestal maar een keer gebeuren bij het installeren. Als ik daarna eens iets wil aanpassen, moet ik er ook terug de handleiding bijhalen. Maar digitale TV gebruik je alle dagen, en moet zonder handleiding kunnen. Opnemen moet gewoon kunnen via de TV-gids en de rode knop (kan nu ook via OK knop), ook opnemen van de zender waar je naar kijkt door simpel op de rode knop te drukken. Aanpassingen aan planning en beheren van opnames moet via de PVR knop (nu via menu knop ?). Huren van films of programma's via "on demand" of menu. Moeilijk kan dat toch niet zijn ? Met dat nieuwe systeem kunnen ze de afstandsbediening tot de helft verkleinen en versimpelen. Maar je kunt zodanig "versimpelen" dat het terug ingewikkelder wordt want minder overzichtelijk.
Reputatie 2
Badge
Na power cycle van de decoder staat Ella weer in de pvr met een oo'tje.
Dus alles in orde, maar ga mij niet bezig houden met dit nog eens te proberen.

Veel verbeterd: decoder power cyclen en tot moment dat je beeld hebt is maar 2 minuten.
De menu interface is veel sneller, maar de font zou toch wel instelbaar mogen zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Neem aan dat je met "power cycle" gewoon uit de stroom trekken bedoelt? Da's natuurlijk handiger als het zo snel gaat. Nu ben je wel 10 tot 15 minuten zoet om alles terug op te laden. Dus doe je dat maar als het écht nodig is. Eigenlijk zouden ze op de decoder beter een aan/uit knopje zetten als dat zo dikwijls nodig blijkt.....

Maar ik ga over die nieuwe interface niet teveel meer zeggen zolang ik het zelf nog niet heb.
Badge
Op mijn voedingskabel van de decoder zit er een schakelaar aan/uit.Heel handig om het toestel te behandelen.
Badge
Mensen zoals wij die die interface nog niet hebben kunnen er nog niet veel over zeggen.Maar ik denk dat al die kinderziekten er stilaan wel uit zullen groeien.alléé dat hoop ik toch.

Reageer