Nieuwe decoder model V4 (ISB 3030).


Reputatie 2
Badge
Heden de decoder model V3 (cis5020) omgeruild voor decoder V4 (ISB 3030) omdat de V3 bijna iedere dag een aantal uren na elkaar draait terwijl die in stand-by is.

Een belangrijke vaststelling met de V4, die voorheen op de V3 niet van toepassing was, is dat wanneer je een opname van een programma van een HD-zender plant "met marge", deze opname telkens als een 30-dagen opname wordt gepland. De keuze "met marge" om aanvangs- of einduur van de opname te bepalen verschijnt niet meer. Met het model V3 kwam dit enkel voor wanneer een geplande opname een andere opname overlapte.

Dit kan natuurlijk omzeild worden door de opname manueel te plannen.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag,

Wellicht staat je oude decoder nog actief, hierdoor kan je niet meer opnemen op decoder en tegelijk naar een andere zender kijken.

Het systeem kiest daarom voor opname op het netwerk.

Bel 080022700 om de oude decoder te deactiveren.

Groeten,

F.
Reputatie 6
Badge +1
Is bij mij ook zo sinds de nieuwe update. Dus het zal daaraan liggen denk ik.
Reputatie 2
Badge
Ook bij mij wordt er bij een HD-opname, standaard gekozen voor 30 dagen. Wellicht is dit om capaciteit te sparen? HD-opnames in het systeem 30 dagen geven evenwel regelmatig problemen bij het (her)bekijken...
dat kan misschien aan de capaciteit van je lijn liggen, je lijn synct misschien niet op het hoogste profiel, en softwarematig beslist de decoder om hd op de server op te nemen omdat je anders in problemen zou komen bij het zappen? evt in combinatie met gebruik van meerdere decoders, want voor elke decoder wordt een stream gereserveerd. het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem te maken heeft met decoder versie, dit kan ik niet testen daar ik geen V4 in bezit heb.

ik zit hier zelf op een 30/6 profiel en hier wordt elke eerste opname ingesteld door V3 decoder op harde schijf gedaan, kan het zelfs niet wijzigen naar op de server. de oplossing om mijn opnames op de server te krijgen is door ze op afstand in te stellen, een mogelijkheid waar ik dan ook gretig gebruik van maak

mvg
xenne:

ik zit hier zelf op een 30/6 profiel



Het is de modem die synchroniseert op het hoogste profiel verondderstel ik toch !

Kan je dat profiel ergens aflezen op de modem ?
Reputatie 2
Badge
Ik zit ook op een 30/6 profiel, hier de gegevens uit de homepagina van de b-box 2:

Downstream line rate 29992 kbps

Upstream line rate 6048 kbps
Bij mij staat er:











Downstream line rate 29920 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

maar eigenlijk wou ik weten wat voor verschillende profielen er bestaan en wat de respectievelijke bitrates zijn ?
da's een mooi overzichtje frank

het profiel dat je toegewezen krijgt is afhankelijk van 2 factoren

1) afstand tot de ROP (voor hoogste profiel mag dit max 400m zijn)
2) lijnverzwakking (voor het hoogste profiel mag dit max 0,4db zijn)

hoogste profiel is momenteel 30/6, ik denk daarna 20/2 en 16,5/2 , die laatste is dus min. wat je krijgt als vdsl2 mogelijk is
en dan heb je nog een repairprofiel van 9Mbit, dat wijst op problemen met de interne bekabeling in huis

mvg
Reputatie 7
Badge +1
@TVK5300: Bijkomend, je kunt in de nieuwe interface wél netwerkopnames terug omzetten naar harde schijf opnames, als je in de opties "verwijderen" 30 dagen verandert in "indien schijf vol". Andersom gaat niet.
Reputatie 2
Badge +1
@Sinjoor71: dat kan ENKEL voordat de opname start, niet als de opname al gebeurd is.
Reputatie 7
Badge +1
Evident axs, maar TVK5300 schreef:

Een belangrijke vaststelling met de V4, die voorheen op de V3 niet van toepassing was, is dat wanneer je een opname van een programma van een HD-zender plant "met marge", deze opname telkens als een 30-dagen opname wordt gepland

Het ging in dit geval dus duidelijk over de planningsfase

Reputatie 2
Badge
Het omzeilen waarvan ik op 6 mei sprak, werkt blijkbaar enkel wanneer de decoder op het ogenblik van de opname in stand-by staat.

Want voor woensdagavond had ik manueel een opname van VTM HD gepland (20u40-22u00). Bij de start van de opname keken we naar EEN HD en verscheen de melding dat we niet verder naar EEN HD konden kijken als we de opname wilden behouden. Ik heb JA gekozen zodat de opname kon doorgaan en de decoder schakelde automatisch over naar VTM HD. Ik veronderstel dat bij de keuze NEEN de opname niet zou doorgaan en de decoder op EEN HD zou blijven staan.

Wij hebben 1 decoder en 1 TV.

Ik wou nog een tweede opname plannen met overlapping van NED 3 (20u25-21u15), maar ik kreeg de melding dat overlappende opnames niet mogelijk was en moest kiezen welke opname ik wou behouden.
hmm... raar dat je dergelijk fenomen krijgt met maar 1 decoder in combinatie met een 30/6 profiel...

normaal zou je geen enkel probleem mogen ondervinden met het kijken en opnemen van HD op hetzelfde moment,

reset eens uw decoder

mvg
Reputatie 2
Badge
Nu al resetten, hij draait nog maar sedert 6 mei rond de middag na de omruiling van de V3?
Reputatie 7
Badge +1
Ik had dat vroeger ook af en toe, dat ik zulke berichten kreeg tijdens het kijken naar HD en het starten van een (PVR)opname van een andere HD-zender. toen nog met de oude interface. Sedert de nieuwe interface (2 weken geleden) niet meer gehad. Ik heb ook maar één decoder/TV (nog V3) + TVonPC en ook 30/6 profiel. En ik begreep dat toen ook niet....nu dus al een paar weken niet meer dus, en ik kan maar hopen dat dat zo blijft nu.

En resetten doe je best een paar keren per week. Op de V4 hebben ze hiervoor nu zelfs een schakelaar gezet op de achterkant, zodat je zelfs de fiche niet meer moet uittrekken.

Nog een bemerking: na een reset staat de TV-gids terug op "alle zenders".
Reputatie 2
Badge
Ik heb vorige week donderdagavond een reset/reboot gedaan; ik heb de stroom af en terug opgezet (wat is het verschil tussen reset en reboot?).

De eerste geplande HD-opname heb ik dan ingesteld met de optie "indien schijf vol"; bij het begin van die geplande opname keken we naar een andere HD-zender en de opname werd toch een serveropname (geen aanduiding REC op display).

Gisteravond 2 opeenvolgende HD-opnames gepland met de optie "indien schijf vol"; vooraleer de eerste opname begon, had ik overgeschakeld naar een niet HD-zender voor de totale duur van beide opnames en REC was de gehele tijd zichtbaar op het display; het zijn dus blijkbaar nu wel 2 opnames op de harde schijf geworden.

Misschien moet ik HD-opnames plannen terwijl een niet HD-zender actief is zodat de optie met marges dan wel volledig zal lukken?

Maar dit is toch niet logisch gezien het op de vorige V3 wel kon. Zou de oude decoder toch nog steeds actief kunnen zijn?
goeiemorgen TVK5300, dat is inderdaad een mogelijke verklaring voor jou fenomeen, naar klantendienst bellen en uit het systeem laten halen

mvg
die termen zijn inderdaad verwarrend en veel mensen verstaan onder reset of reboot het zelfde als heropstarten, de spanning van de decoder afzetten even wachten en terug opzetten.

maar dan heb je nog een "factory reset"

zie hiervoor onder BGC HD Decoder / factory Reset van BGC-decoder via deze https:///posts/5915e45919" target="_blank
Reputatie 2
Badge
Allen hartelijk bedankt voor de hulp. Intussen had ik via het webformulier van Belgacom dit probleem aangekaart en zopas van het Belgacom Customer Help Center een mail ontvangen waarin staat:

"Het was inderdaad zo dat uw vorige decoder nog actief stond op de lijn. De V3 cis5020 heb ik van de lijn gehaald en zou nu geen snelheid meer reserveren. Reactie (Tom, Technical Support)"

Dus vanavond zal ik een nieuwe test proberen.

Eigenlijk zouden alle verkooppunten dit ook moeten weten, want daar gebeuren toch de omruilingen!!!!!


Ik weet niet waar het juist verkeerd loopt, want in de verkooppunten voeren ze via hun PC de gegevens in van je oude decoder die gedeactiveerd moet worden (vinken ze aan trouwens) en ook de gegevens van de vervangende decoder. Dus zij doen precies wel het nodige werk maar blijkbaar loopt het verkeerd verder in het verwerken van deze gegevens door één of ander dienst bij BGC !

Reageer