Beantwoord

Nieuwe decoder mist aansluiting koptelefoon

  • 28 February 2016
  • 32 reacties
  • 1735 Bekeken

Vanmiddag heb ik de nieuwe decoder geïnstalleerd. Een fluitje van een cent. Alleen merkte ik dat er geen aansluiting van mijn draadloze koptelefoon meer mogelijk was. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn hoofdtelefoon heeft de gelende rode en witte jack-pin.
Alvast bedankt voor de tips!
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 29 February 2016, 08:39

Bekijk origineel

32 reacties

surf eens naar -> Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten
daar kijken wat er staat onder punt 3)
er staat dat die wordt bij Proximus verwacht februari 2016
Reputatie 7
Badge +1
surf eens naar -> Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten
daar kijken wat er staat onder punt 3)
er staat dat die wordt bij Proximus verwacht februari 2016

Dan moeten ze rap zijn! Da's morgen maandag!🆒
Bij Proximus zijn ze inderdaad heel rap, zeker in het formuleren van hun uitspraken zoals "verwacht" 😃
Reputatie 3
Badge +1
Bope11

Je kan in de Proximus winkels een speciale kabel krijgen voor je V5 mini (gratis) waarmee je jouw rode en witte kabel op kan aansluiten.

Met vriendelijke groeten
Sinjoor, zeg dan nog dat ze niet heel rap zijn bij Prox, de wonderen zijn echt de wereld niet uit :-)))))
Reputatie 6
Badge +2
Ze zouden beter rapper zijn voor het toevoegen van nog meer HD zender toe te voegen, het is 1 van de redenen dat ik ook TV kijk via Telenet.
Ligt aan de aansluiting en is zoals Techno Turlinckx het zegt je kan in de Proximus winkels een speciale kabel krijgen voor je V5 mini (gratis) waarmee je jouw rode en witte kabel op kan aansluiten.

grtt
surf eens naar -> Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten
daar kijken wat er staat onder punt 3)
er staat dat die wordt bij Proximus verwacht februari 2016, en ondertussen reeds ter beschikking is
Ik ben net een kabeltje gaan halen bij Proximus. Bedankt voor de tip!
Nu merk ik echter dat de rood witte stekkers ook een stekertje hebben waardoor ik het nog niet kan inpluggen op mijn hoofdtelefoon grrrrrrr
Zou een vrouwtje vrouwtje oplossing bestaan?
ook zo'n tussenstukjes bestaan, in grote winkelzaken ga je dit zeker vinden en zelf in doe het zelf zaken heb ik dat al zien liggen.
Maar of ze die in een PX center hebben weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +1
Bedoel j zo'n tussenstukje?

http://76.my/Malaysia/audio-adapter-3x-rca-female-to-3x-rca-female-coupler-newfroggyonline-1201-19-NewfroggyOnline@9.jpg
inderdaad uit zijn uitleg toch af te leiden zal hij een femelle/femelle (vrouwlijk/vrouwlijk) nodig hebben,
trouwens beide bestaan femelle/femelle of malle/malle (manlijk/manlijk)
Reputatie 3
Badge +1
Elsa

het is female en male. Niet femelle en malle :D
en ook vrouwelijk en mannelijk :p

sorry voor de grammarnazi 🙂
Techniek is inderdaad mijn dada maar spelling is voor mij een soort noodzakelijk kwaad of overlast of ballast of wat je ook mag noemen en aangezien er geen fout aangeduid werd tijdens het typen was het voor mij al lang ok 🆒
Uit nieuwsgierigheid heb je intussen koppelstukje in bezit en werkt het nu.
Als dat al ook niet zou werken dan mogen ze bij PX alles in de vuilbak gooien 😉
Uit nieuwsgierigheid heb je intussen koppelstukje in bezit en werkt het nu. Nee voorlopig nog niet aan het werk gekregen. Pa gebruikt een scartkabel waardoor de ingang (voorzien voor de audiostekker - koptelefoon) reeds in gebruik is. Morgen opzoek naar een HDMI-kabel in de hoop dat we zo de koptelefoon alsnog kunnen aansluiten.
Ik kan niet begrijpen dat het nieuwe toestelletje niet meer mogelijkheden lees aansluitingen biedt. Het is heel compact maar ook heel beperkt is mijn eerste ervaring.
Als je TV een hdmi aansluiting heeft is het ook aangeraden van de hdmi ingang te gebruiken ipv de scart.
Je zou alleen denken dat er ook een HDMI-kabel zit ingesloten in het pakket. Niet dus.
Reputatie 2
Badge +1
ter info aangezien het niet duidelijk is voor mij of de Scart aansluiting nu in gebruik is omdat de TV niet anders aangesloten kan worden?

HDMI naar analoge audio (de rode en witte stekker) bestaat niet in een pure 'kabel'.
Ga je altijd een convertor voor nodig hebben omdat HDMI geen analoge audio signalen heeft.

Als je vader enkel scart kan gebruiken voor zijn Tv wegens geen hdmi aansluiting, kan je beter de scart aansluiting ontdubbelen, gaat stuk goedkoper zijn.

Als de TV wel HDMI heeft, kan je deze idd best gebruiken (beter beeld) en kan je je hoofdtelefoon via de scart adapter aansluiten
Inderdaad ik ben er vanuit gegaan dat hij de hdmi wel heeft op zijn tv maar niet gebruikt.
ben je daar zeker van dat er geen HDMI instak zie -> hier
Je zou alleen denken dat er ook een HDMI-kabel zit ingesloten in het pakket. Niet dus.
Bedankt allemaal voor de vele en waardevolle reacties. Ik ben vanmiddag een HDMI-kabel voor pa's tv gaan kopen en heb zo alle 'problemen' kunnen verhelpen.
Pa kan terug naar zijn favoriete programma's kijken en dit keer met geluid :-)
Graag tot een volgende vraag.
Peter
Zonder dank daarvoor zijn we op het forum om elkaar te helpen en raad te geven.
Blij te horen dat het uiteindelijk allemaal in orde gekomen is.
groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Spijtig dat op de V5 comp. de rood witte audio uitgang is verdwenen, de meeste wat verouderde versterkers/receivers hebben geen optische/coaxiale audio ingangen.
Hopelijk wordt dit op de volgende generatie decorders terug voorzien.

mvg

Reageer