nieuwe decoder

  • 13 August 2011
  • 43 reacties
  • 4856 Bekeken

Deze morgen nieuwe decoder gaan halen in de Belgacomwinkel. Na de updating moet ik mijn lijnnummer invoeren en de code en daarna op initialiseren drukken. De decoder vraagt telkens opnieuw lijnnummer en ik krijn hem niet geinitialiseerd. Helpdesk kan mij niet helpen, wie wel. Kunnen maar dinsdag a.s technieker langssturen.

43 reacties

Mijn buur heeft geen problemen. Hij werkt zelf bij Belgacom en zegt dat het niet mogelijk is dat zijn installatie zou storen. Ik ben ten einde raad en denk erover na om over te stappen naar Telenet. De kabel zit achter mijn TV en dan hoef ik geen draadloos meer.
met kanaal van wifi zal het inderdaad niets te maken hebben

zoals gezegd door ricy kan je de plc adapters een unieke naam geven, gewoon dat het cockpick programma downloaden en vervolgens opstarten, daarna kabel die naar decoder gaat in uw laptop steken, de rest zal zijn eigen uitwijzen. eventueel kan je de firmware van de adapters updaten, maar dan mogen ze niet verbonden zijn met het elektriciteitsnetwerk (firmware staat op site)

heeft jouw buur eigenlijk dezelfde problemen, of werkt bij hem alles naar behoren?

succes

mvg
Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het moet via een programma "dlan cockpit" dat je kan downloaden van de dlan site en op je pc moet installeren en via een utp kabel van je laptop naar je devolo kan je die dan instellen.
Ik heb geprobeerd om op de dlan site te geraken maar blijkbaar ligt die voor het ogenblik plat want ik geraak er niet op !!!

Link naar programma cockpit: http://www.devolo.nl/consumer/dlan-cockpit-eenvoudige-configuratiesoftware-voor-je-dlan-netwerk.html?l=nl" rel="nofollow

Misschien heeft Xenne of iemand anders op het forum hier meer ervaring mee en kan hij je wat verder helpen hoe het juist moet gebeuren!
En hoe moet je dat doen?
Misschien eens proberen met de plc's te voorzien van een unieke naam, blijkbaar zou dit in geval van storingen van plc's van buren kunnen een oplossing brengen ! 't is het proberen waard zou ik denken.
Ik heb -65 en dit is inderdaad goed.

Maar ik zie niet direct het veband van de storingen op je beeld en Wifi.
Wel zou ik een verband zien moest je met Ruckus (wireless) werken maar je werkt met devolo's (ethernet over elektriciteits draden).
ik heb een rssi van -60. Is dit goed of slecht?
http://192.168.1.1
Advanced settings
wireless
Channel
daar op driehoekje klikken en dan heb je de keuze van chan 1 tot 13
Apply
Het is weer zover. Het beeld is weer totaal verstoord en blijft hangen. Iemand heeft mij gezegd om in mijn wifi een ander kanaal in te stellen. Hoe moet dit, heeft iemand daar ervaring mee en zou dat kunnen helpen.
had me verkeerd uitgedrukt, kan inderdaad goed zijn dat het er niets mee te maken heeft dat buur z'n tv aan of afligt....

de feiten zijn bekend, het heeft 2 jaar goed gewerkt, sinds z'n buur devolo in gebruik nam is de miserie begonnen, en dan wel enkel 's avonds na 7 uur....

nu nog een verklaring vinden

mvg
Xenne, je zegt afwachten tot zijn gebuur de tv aanzet maar het zou ook kunnen dat de storing van ergens anders komt en niets te maken heeft met het opzetten van zijn TV, of bedoel jij iets ander mss ?
dank voor de update punker

't zou me inderdaad verwonderd hebben moest dat registratie probleem iets te maken hebben gehad met die plc's

nu afwachten wat het geeft als buurman straks z'n tv aanzet

mvg
Het probleem om de decoder op te starten lag bij Belgacom. Iemand had in de verdeelkast een fout gemaakt en daardoor stond mijn lijn op een ander telefoonnummer. Dus kon ik onmogelijk de decoder opstarten. Wat betreft het slechte beeld moet ik wachten tot vanavond na 7 uur. Als dan hetzelfde probleem van slecht beeld zicht stelt zal Belgacom de devolo's vervangen door ruckussen.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy en Xenne, het is inderdaad merkwaardig dat Punker op het 3e woont, en de eigenaar op het gelijkvloers.....en met gescheiden meters...en dat er toch storingen op de PLC's zouden zijn sedert de eigenaar er ook geplaatst heeft ...

Ik hoop voor hem dat het aan die decoderaanmeldingen op zijn lijn ligt, en dat ze het zo kunnen oplossen..

Zijn opstelling is trouwens net dezelfde als de mijne met de modem in het bureau en de TV/decoder in de living. Maar ik werk om bekende redenen (3 fasenstroom en onregelmatige foutstromen) met Ruckus adapters.
@Punker

Als je Devolo's hebt en je apartementsgebuur ook, dan kunnen die elkaar niet storen als jullie beiden een elektriciteitsmeter hebben. Het signaal van de PLC's (devolos) gaat niet voorbij de elektriciteitsmeter.

Opgelet, als je het advies van Patrick volgt; aan de technische dienst vragen om al je decoders van de lijn af te halen. Je moet dan de andere (bestaande) decoder oo opnieuw op je lijn installeren (telefoonnummer ingeven en registreren) en je eventuele opnames op je decoder zijn weg. Dus eerst overcopiëren naar DVD, anders ben je je opnames kwijt.

Krijg je misschien het antwoord dat de decoder niet kan geregistreerd worden ? Misschien eens aan de tech.dienst vragen hoeveel decoders er nu op je lijn staan aangesloten. Mogelijk dat er nog ergens een decoder virtueel op je lijn staat, die belet dat je nog één erbij kan zetten. Het aantal decoders is namelijk beperkt tot 3. Als iemand anders een decoder op jouw nummer heeft aangemeld of je hebt een vroegere decoder niet laten afmelden op de technische dienst, zal je jouw decoder niet meer erbij kunnen zetten, als je er al 3 hebt geregistreerd.
Ieder appartement heeft zijn eigen electriciteitskast. Ik heb speciaal voor plc's gekozen omdat mijn telefoonlijn binnenkomt in mijn bureau en de tv in de living staat. Ik wou zeker geen kabel laten leggen vanuit het bureau naar de living.
de modem staat in mijn bureau en decoder in de living (ongeveer 10 meter van elkaar verwijderd). Ik werk via plc's.
blijkbaar zijn de problemen ontstaan toen z'n gebuur devolo's is beginnen te gebruiken, dus 't lijkt waarschijnlijk dat storing daar van komt.

ik weet niet hoe zo'n elektriciteitsinstallatie is uitgevoerd, maar kan me voorstellen dat die minder gescheiden lopen dan bv als je niet in hetzelfde gebouw woont. misschien maar één echte tellerkast met een filter, en dan nog wat afzonderlijke tellers die het gebruik per appartement opmeten?

dat z'n modem in de kelder staat kan ik me ook niet voorstellen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit

mvg
Sinjoor, Inderdaad normaal worden in een appartement de intro's in het appartement zelf gezet maar ik ging voort op de uitleg dat zijn huisbaas ......(.zie hierboven ) en mss heb ik dit verkeerd geinterpreteerd.
Zo goed weet ik ook niet in hoeverre filtering gebeurd in de tellerkast, dat zou ik wel graag eens weten, want als die filtering (als er ene is) niet voldoende is dan zou die plc's wel degelijk elkaar kunnen storen en ook vootgaande op dat hij zegt dat de storingen gekomen zijn nadat zijn gebuur op het appartement ook met BGC-tv op plc's beginnen werken is !!
Daarom zou punker eerst meer gedetailleerd moet uitleggen hoe zijn installatie juist uitgevoerd is waar staat de bgc intro, de decoder en werkt hij op wifi of via plc's (als de modem in de kelder of technische ruimte staat) !!??

Weet iemand meer over die filtering van homepug modulatiesignalen in de tellerkast worden die voldoende verzwakt ??

mvg.
van alle modems in de kelder was hier toch geen sprake sinjoor71? in appartement werken ze normaal met stijgleiding, belgacom komt centraal toe, en van daaruit vertrekt vertikale bekabeling naar de verschillende appartementen, ntp2007 & modem in elk appartement, maar blijkbaar staat de modem niet in de buurt van z'n tv.


mvg
Reputatie 7
Badge +1
In een apartementsgebouw al die modems in de kelder ??? daar geloof ik niks van ! Zowel van Telenet als van Belgacom staan die modems op het appartement. Hoe zou anders die Wifi nog werken van in de kelder naar al die verdiepingen....

Wat mij eerder verwondert, is dat devolo's op het gelijkvloers invloed kunnen hebben op de verdiepingen waar toch een aparte schakelkast (met zekeringen) voorzien is voorzien is per appartement, en aparte meterkasten in de kelder....

Kent punker niemand die Ruckus adapters heeft om die even uit te testen op zijn appartement ? dat zou handig zijn !
geen ideale situatie, maar dat zou wel werken, maar of dat praktisch haalbaar is, is een andere kwestie natuurlijk


mvg
@xenne, mss zou het ook werken moest hij van de intro van bgc via de buis voor zijn telefoon een vvt kabel kunnen bijtrekken en zijn modem bbox2 in 't appartement aansluiten. Dat vraagt wel wat aanpassingswerk en uitesten natuurlijk! Maar dan is hij voor altijd van de devolo's af en kunnen ze hem niet meer storen.
en is het ook niet praktisch haalbaar om de decoder bij de modem te zetten om te testen?

storing zal wel van de plc's komen ja... dat niet kunnen registreren, daar heb ik m'n twijfels over

mvg
Van dat slecht beeld 's avonds daar ben ik bijna 100% zeker van dat het aan je devolo's ligt spijtig dat je via de trap of langs de buitenkant van 't gebouw geen voorlopige utp kabel kunt leggen om die devolo's te overbruggen. Maar dat zal waarschijnlijk te moeilijk zijn om dit praktisch te verwezelijken.
Je zit op een apparttement dus zijn er mss nog andere huurders die ook op bgc tv zitten en waarscvhijnlijk dan ook met devolo's of niet ? in dit geval kunnen de devolo's van de geburen ook de uwe eventueel storen!

Ter info: u spreekt over draadloos BGC TV met devolo's maar eigenlijk is het niet echt draadloos maar ipv over utp kabel gebruik je de elektriciteits draden en daarvoor dienen die devolo's, ook "homeplugs" genoemd.
Echt draadloos is als je b.v.b. met Ruckus (wifi) werkt. Maar in uw geval aangezien je op het derde woont en de modem dan waarschijnlijk in de kelder staat is het weer zeer twijfelachtig of dit zou werken!

Reageer