NIeuwe decoder?

  • 24 September 2015
  • 49 reacties
  • 2911 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Ik sukkel al een hele tijd met storingen op mijn Proximus TV (soms geen klank, slechte opstart...) Telkens kan ik dat verhelpen door de stroom uit te zetten en terug alles op te starten. Mijn decoder (een gekochte) is al ruim 7 jaar oud.


Zou het vervangen van deze decoder mijn problemen oplossen? Mocht het zo zijn dan is de vraag of ik de nieuwe decoder zou kopen of huren? Als ik hem koop of huur komt met die dan thuis gratis installeren?

49 reacties

Dit is zeer moeilijk met 100% zekerheid te voorspellen, en zou het inderdaad kunnen dat het hiermee opgelost is!


Als het probleem met klank enz.... ook opgelost is na de modem 20 seconden te zetten is de kans al veel kleiner dat het opgelost is.


Als je echter zelf wilt zeker zijn zou je kunnen proberen om een nieuwe huurdecoder (je zal waarschijnlijk een v5mini meekrijgen) te halen (in Proximus center) en te proberen, stel je vast dat het goed blijft met deze nieuwe decoder kan je hem dan nog altijd aankopen als je dit wenst.


Het aansluiten is twee keer niks dus daarvoor heb je echt geen technieker nodig, handleiding zit trouwens in de doos.

Waarom een decoder huren?



De hele huurtijd hebt u waarborg op de decoder.

Hebt u een Pack Comfort of Maxi met internet?

Dan betaalt u slechts € 5/maand voor elke bijkomende decoder.

Of u programma’s in hd-kwaliteit kunt bekijken,

is afhankelijk van uw installatie en van het bereik van het hd-signaal in de zone waar u woont.


HD decoder


Deze decoder


  • is compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale en hd-kwaliteit
  • heeft geen harde schijf. U kunt toch opnemen met een bewaartijd van 60 dagen
  • heeft een afstandsbediening die werkt op radiogolven (RF). U kunt de decoder dus perfect in een kast plaatsen
  • is uitgerust met een HDMI- en SCART-poort







Huur

Voor een 1ste tv € 8 /maand (incl. btw) https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/tv_decoder_v5compact_r/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=nl" rel="nofollow


Voor een 2e of 3e tv € 5 /maand (incl. btw) https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/tv_decoder_v5compact_rp/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=nl" rel="nofollow


Aankoop


€ 125 (incl. btw) https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/tv_decoder_v5compact/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=nl" rel="nofollow
Beste,
De decoder dat u momenteel aangesloten hebt staan is nog een v3 decoder.
Deze decoder kan in principe niet meer mee met het reeds geevolueerde netwerk van de laatste jaren waardoor gekend probleem dat die log, traag is geworden en een regelmatige reboot nodig heeft.
Met de nieuwe Tv proximus op komst zal dit binnnekort nog meer problemen geven en zal uw decoder niet meer naar behoren functioneren en sowieso vervangen moeten worden .
Een andere decoder , recentere decoder is dus wel degelijk aan de orde.
Indien de decoder in huur was geweest, kon deze gratis omgeruild worden maar door het feit dat u die aankocht en garantieperiode allang is verlopen is dit niet meer mogelijk.
U wendt zich best tot een Proximus center hiervoor, daar kunt u samen met de verkoper beslissen of u een decoder huurt of koopt, afhankelijk van soms promotieacties die lopen voor klanten die in uw situatie komen te staan.
U kan dit nu doen of de lancering van de nieuwe Proximus afwachten .
mvg sabine

Reputatie 3
Badge
Is de prijs van een nieuwe decoder op het ogenblik 125 euro? Ik dacht ooit op dit forum eens gelezen te hebben: 225 euro? Voor 125 euro is het misschien beter dan hem te kopen?


Is die lancering van de nieuwe Proximus voor kortelings, zo ja dan kan ik nog even afwachten?
225 € was voor de decoder V5 met harde schijf maar deze kan je niet meer bestellen en is het nu de v5 mini geworden zonder harde schijf.

Naar verluid zullen de komende nieuwe decoders ook zonder harde schijf zijn en zullen alle programma's moeten opgenomen worden in de cloud (op de PX servers)
@ Sabine



U kan dit nu doen of de lancering van de nieuwe Proximus afwachten



bedoel je de nieuwe Proximus interface, indien je dit bedoelt waarom zou je dan voordeel hebben om te wachten?
Beste,
De lancering isbinnenkort ( oktober/novermber)
een aantal mensen is al geupdate en aan het uittesten..
Een v5 of v5 mini wordt aangeraden om alle functies te kunnen benutten
een v5 mini bevat geen harde schijf , maar bedoeling is om alles toe te laten op de servers , ook serieopnames,etc..zodoende een harde schijf niet meer noodzakelijk is.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/onze-producten/packs/apparatuur.html
mvg sabine
@Sabine


wordt het in aantal beperkte programma's dat nu in nPVR maar mogelijk is, dan ook uitgebreid I?



De lancering isbinnenkort ( oktober/novermber)



je bent toch zeker dat het voor okt/nov van 2015 is knipoog


groetjes,


Elsa
Reputatie 3
Badge
Dus onbeperkt opnemen zal niet meer mogelijk zijn. Dat is wel een achteruitgang. Je bent dan verplicht binnen de 2 maand wat is opgenomen te zien.


Wat is het verschil tussen een v5 en v5 mini, ook in aankoop/huur prijs?
V5 niet meer te koop 225€


V5 mini wel nog te koop 125€ eerste decoder huur= 8€/mnd tweede en derde decoder 5€/Mmnd


Naar verluid zouden de opnames in de cloud onbeperkt opvraagbaar worden, maar dat moet allemaal nog officieel bevestigd worden


zie ook ▬► v5 decoder specificaties (V5-Mini-decoder)


alleen heeft de v5mini zoals reeds gezegd geen Harde schijf meer aan boord, zou in de toekomst ook geen zin meer hebben.


zie ook ▬►forum.proximus.post
Naar mijn mening zou ik er dan een huren.


Ben afgelopen week naar een proximus center geweest voor een 2de decoder te gaan halen en ik kreeg er nog één met een harde schijf. Maar ik huur wel ik heb deze niet gekocht. Maar ja de stock die ze nog hebben moet ook nog opgewerkt worden hé 😉 in ieder geval. Als je idd nog met een V3 zit zou ik idd ook een upgrade doen naar de V5 decoders. Maar ik zou ze niet meer kopen maar huren. Zo heb je een levenslange garantie (als er iets mankeert aan de decoder binnen 3 a 4 jaar kan je deze gratis omwisselen) tegenover een decoder dat je gekocht hebt kan je niet meer omwisselen na 2 jaar. en dan moet je je zelf de vraag stellen is het wel al dat geld waart om er een te kopen????


ik heb die al enkele keren gekocht (waar je ook 2 jaar garantie op hebt) en heb er toch winst mee gedaan en zo vlug veranderen die decoders nu ook weer niet, (en als die veranderen dan is het ook niet altijd nodig om direct een nieuwe aan te schaffen)

maar iedereen moet natuurlijk zelf die beslissing voor zich nemen.


Zelf als je die gekocht hebt kan je na een paar jaar ook een andere kopen (zeker voor de 1ste decoder) zonder verlies te doen, reken maar zelf uit.


De decoders (V5) met HDD zullen weldra uitgeput zijn, maar of het nog veel zin heeft dat er nog een HDD insteekt dat zal de nabije toekomst vlug uitwijzen!
Reputatie 3
Badge
Ik denk eraan dan maar ook een V5 mini te kopen tenzij dit type vrij kortelings zou vervangen worden door een nieuwer type? Dan zou ik nog even wachten.


Is er bij de V5 mini, behoudens de beperking op de 2 maand opnameopslag een beperking van het aantal opnames zelf? Als je een HD hebt weet je hoeveel die aankan, maar in de cloud...?
voorlopig is daar nog echt geen beperking op het aantal nPVR opnames die je in de cloud opneemt (op de servers van PX) , Of ze dit in de toekomst zullen wel beperken daar hebben we weer het raden naar!


De geruchten, ik zeg wel geruchten, hebben een tijd geleden de ronde gedaan dat er inderdaad een nieuwe zou op komst zijn, maar dat moeten we ook weer afwachten of dit in de nabije toekomst gaat gebeuren en hoeveel die dan zal kosten !?
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag mijn 2de decoder, die een V3 is, vervangen door een V5 met harde schijf. V5 HD is nog beschikbaar in de winkels tot half oktober, wisten ze me te vertellen op de klantendienst. Toch voor die met harde schijf geopteerd, want BBC1 kan nog geen nPVR aan en daar loopt nu 'Stricly Come Dancing' dat ik echt wil opnemen en later terug bekijken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben toch blij dat ik mijn V3 vervangen door de nieuwe V5 met harde schijf. In januari had ik mijn 'eerste' decoder ook omgezet naar V5 HD, maar met deze kan ik nu ook de afstandsbediening (V5) op RF (radiofrequentie), zetten. Daardoor kan ik de decoder zelf in de kast zetten. Dat kan ik niet met de V4 afstandsbediening van mijn V5 decoder in de living.


Deze decoder is ook veel stiller, dus hoef ik hem 's nachts niet meer uit te trekken en moesten we in slaap vallen, geen probleem, dan valt de decoder uit na een uur. Onze TV valt dan ook uit, omdat hij geen signaal krijgt. Tof!!!
Reputatie 3
Badge
Is dat zo, schakelt de V5/V5mini zich automatisch uit na een uur niet gebruik. Hoe gebeurt dan terug de opstart, manueel?
@JEG,

je kan dat via het menu op je decoder instellen. (zie ook v5 decoder specificaties)


Opmerking: Hier werd al door meerdere mensen gepost dat er problemen zijn met opnames indien hij in diepe slaap staat,

Maar als je dit voor hebt kan je deze optie nog altijd weer uitzetten natuurlijk.

Als het enkel voor het lawaai is dat je decoder maakt dat je dit wil doen, dan is dit voor de mini niet nodig, maakt geen lawaai.


Hebt u een nieuwe generatie decoder V5 of V5-mini?

Dan kunt u het stroomverbruik van de decoder nog lager houden door de sluimerstand aan te passen:


  1. Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 8 uur) automatisch in standby mode gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd. [list=1]
  2. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand. Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  3. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  4. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.


  • Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt.

    1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
    2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
    3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder. !!!! (Hier werden al door verschillende personen problemen gemeld bij het programmeren van PVR opnames)

    Maar als zoals geïnsinueerd wordt ( tot nader orde ) alleen nPVR nog zal mogelijk zijn, zal je daarvan eventueel ook zeker geen last meer hebben :-))









    [/list]
  • Reputatie 3
    Badge
    V5mini lijkt me meer en meer interessant, ook qua stroomverbruik. Toch nog een vraag: een 'medeweker' schreef: 'een v5 mini bevat geen harde schijf , maar bedoeling is om alles toe te laten op de servers , ook serieopnames,etc..zodoende een harde schijf niet meer noodzakelijk is.'


    Hier zegt men dat serieopnames mogelijk zijn terwijl bij de aankoopinfo staat dat je 1 programma kan bekijken en 2 opnemen (met uitzondering van serieopnames)?
    Voorlopig kan je nog geen serie opnames doen in nPVR maar dit zou inderdaad in de toekomst wel mogelijk worden.

    Het aantal nPVR opnames is voorlopig nog niet beperkt, maar of dit in de toekomst wel zal gebeuren is koffiedik kijken.


    Trouwens wat vandaag kan is niet zeker dat het in de toekomst zal kunnen en ook niet zeker wat in de toekomst zal kunnen, dat dit een lang leven zal beschoren worden.

    Ik zou bijna durven zeggen leef best dag per dag en morgen zien we wel knipoog zeker als je bij Proximus klant bent duivel
    Trouwens wat vandaag kan is niet zeker dat het in de toekomst zal kunnen en ook niet zeker wat in de toekomst zal kunnen, dat dit een lang leven zal beschoren worden.

    Ik zou bijna durven zeggen leef best dag per dag en morgen zien we welknipoog zeker als je bij Proximus klant bentduivel


    Dat is een goeike zal ik zeker onthouden elsa brutaal lach
    Reputatie 7
    Badge +3
    Serieopnames in nPVR opnemen, zie ik nog niet in de nabije toekomst gebeuren. Eerst zullen ze ALLE zenders in nPVR opname moeten mogelijk maken. Zolang dat niet gebeurt is, zullen ze niet aan serieopnames voor nPVR beginnen, lijkt me. De persoon van de technische dienst zei wel dat de nieuwe interface er totaal anders gaat uitzien, alsof je bij een andere provider zou zitten. Totaal nieuw dus.
    Reputatie 3
    hum... dat hebben de medewerkers bevestig tenzij jij het beter weet !
    Reputatie 3
    Badge
    Heeft het zin te wachten met de aankoop van een nieuwe decoder V5 mini tot de nieuwe interface er is?
    Ik zie niet in waarom dit veel zin heeft, het is net met veel zaken het zelfde, bv mat laptop, tablet, of smartphone, er komt altijd wel iets uit dat nieuwer en iets moderner is, als je dat doet kun je even goed blijven wachten en zal je voor je beslissing neemt weer de zelfde vraag moeten stellen!


    Alleen als je een officiële bevestiging zou kunnen krijgen van iemand van Proximus dat er in de nabije toekomst een nieuwe decoder zal uitkomen dan zou je eventueel kunnen overwegen om te wachten, maar die bevestiging daar zal je niet veel moet op rekenen als je het mij vraagt !

    Reageer