Beantwoord

Nieuw pakket TV, Internet en Telefonie

  • 8 September 2016
  • 14 reacties
  • 685 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Is het mogelijk een nieuw basispakket samen te stellen door PX voor TV, internet en Telefonie. Dit in de stijl van Scarlet. In Nederland is operator ZIGGO er al mee begonnen omdat daar behoefte aan was. Voor meer info kun je terecht op de website van TotaalTV.
icon

Beste antwoord door Wilin 9 September 2016, 17:21

Bekijk origineel

14 reacties

bedoel ja pakket zelf samenstellen zoals hier
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Reputatie 7
Badge +1
Nee. ZIGGO heeft dat pakket al samengesteld tegen de prijs zoals van Scarlet. Maar met meer extra's. Kijk maar op de ZIGGO site. Als je dit wat jij bedoeld gaat doen is de prijs nog hoog. Dit is echt bedoeld om de prijs te drukken en voor mensen die niet meer nodig hebben maar toch de service behouden van PX.
Reputatie 6
Badge +3
Je weet dat Scarlet het budgetmerk is van Proximus? Dus Proximus (het bedrijf, niet het merk) heeft al een goedkoop basispakket. Waarom zouden ze in concurentie gaan met zichzelf? Wat jij hier nu zegt is gewoon: Proximus is te duur, gaan ze goedkoper worden? Dan zeg ik: ga naar de goedkopere concurrentie (of eigen merk) dat is het enige die ze zullen voelen en zullen op moeten reageren (indien veel mensen dat doen).
maar je hebt al oplossingen met zenders on demand (wel nog niet bij Prox of TN), natuurlijk is het dan nog de vraag of zo'n oplossing goedkoop zal worden, mss op termijn wel !
Zo lang er een duopolie is zal het nooit veranderen.
Een goed voorbeeld hiervan is de snelheden die aangeboden worden bij prox als ze je op gjasvezel aansluiten, ik laat je twee maal raden hoeveel dit is :lol:
Reputatie 6
Badge +3
Die snelheden zijn net iets sneller dan Telenet 🙂. En eigenlijk ben ik daar ook wel blij om. het is nu voor een deel van de klanten niet echt eerlijk dat ze evenveel moeten betalen , maar slechts ADSL snelheden krijgen, het zou dan wel heel erg zijn dat er anderen zijn die voor hetzelfde geld 1Gbit/s symmetrisch zouden hebben. Of ze zouden die abonnementen duurder moeten maken, maar dan zullen de vragen komen waarom doe je niet hetzelfde voor ADSL verbindingen, maar dan in de andere richting 🙂
Als je over fiber spreekt moet je wel onderscheid maken of het residentiele klanten zijn want die zullen geen 1Gbit symmetrisch krijgen.
Plus dan nog zal de cap wel gelegd worden volgens het abonnement
Reputatie 7
Badge +1
In een pack met vaste lijn en Internet Comfort, kost TV maar 9€ extra...wat ongeveer overeenkomt met de huur van de decoder (8€)...
Als je het zo bekijkt kost TV eigenlijk niet veel, het is meer Internet dat duur is en natuurlijk ook, als ik het bij mij dan bekijk, betaal ik voor telefoon en gebruik ik die echt heel weinig en bijna altijd mij GSM!
Reputatie 7
Badge +1
Graag wil ik hier nog iets over kwijt. Ziggo heeft twee nieuwe en goedkopere abonnementsvormen aan het aanbod toegevoegd. Het kabelbedrijf doet dit om een bepaalde groep klanten te kunnen bedienen. http://www.totaaltv.nl/nieuws/23957/goedkopere-abonnementen-bij-ziggo.html.
Ziggo is een dochter van Liberty Global en dat is TN ook. Breedbandwinkel.nl meldt dat deze nieuwe abonnementen er zijn gekomen omdat uit marktonderzoek is gebleken dat diverse groepen klanten de behoefte hadden aan goedkopere abonnement-opties. Zoiets moet toch in Belgie ook kunnen en dit heeft niets te maken met Scarlet dit is iets wat vanuit PX en TN moet komen. Dit is door een marktonderzoek naar voren gekomen dan moet dit hier in Belgie toch hetzelfde zijn. Voor veel mensen is zo een snelheid voldoende als je alleen surft en e-mails leest.
Reputatie 6
Badge +3
Dus ze hebben een aanbod van internet en TV voor 39.95€. Scarlet heeft een aanbod van telephonie, internet en TV voor 39€.

Scarlet = Proximus. Scarlet is een onderdeel van de Proximus groep. Bij proximus hebben ze blijkbaar beslist dat de goedkope kant van de markt bediend zal worden door Scarlet. En ze doen dit al jaren! niet sinds 8/9/2016.
Reputatie 7
Badge +1
Neem aan dat je de verschillen op internet en tv gebied gezien hebt. 70 tv zenders waarvan 27 in HD en gratis sport zender. En waarom kan PX daar dan niet in veranderen. Hoop dat TN hier wel in mee gaat. Heb al een mail gestuurd naar Minister De Croo. Waarom in Nederland wel en Belgie niet.
Reputatie 7
Badge +1
Antwoord Ministerie De Croo. En nu maar hopen dat ze er spoed achter zetten. Staat ook nog iets over Roaming in Europa.

De telecomregulator is momenteel aan een nieuw marktonderzoek bezig dat tegen het einde van het jaar verwacht wordt… ik kan daar niet op vooruit lopen gezien de regulator onafhankelijk is.
Het is op basis van het vorige marktonderzoek dat Orange de markt betreden heeft.
De regulator zal nu verdere aanpassingen doen om de markt verder aan te zwengelen.
Met mijn reactie wou ik er enkel op duiden dat er reeds een aanbod aan 39 euro is maar een grotere verscheidenheid van aanbieders mag best want zoals u zelf aangeeft Scarlet is niet iedereen zijn ding.
We onderzoeken momenteel hoe we andere aanbieders kunnen aantrekken. Het marktonderzoek van de regulator is één van de manieren om dat te doen, maar niet het enige. Wordt vervolgd…
Wat roaming betreft heeft de voorzitter van EC het voorstel laten terugtrekken omdat consumentenbewegingen en het parlement de voorgestelde 90 dagen niet ver genoeg vonden gaan. Vanuit de lidstaten en parlement zullen we er over blijven waken dat zijn nieuw voorstel in belang van consument is en niet in belang van operatoren.
Zoals Elsa het zegt http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Dat is de bladzijde die de mensen standaard krijgen als ze info zoeken en daar begin het al met de misleidende reclame sorry PX.

Vraag mij af waarom de standaard bladzijde niet meer http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html is

En dit word de toekomst dat de klant zelf zal kunnen bepalen welke zenders hij wil hebben, het is volop aan doorbreken in USA dus Europa volg na tijd.
80% van de zenders die ik nu kan bekijken bekijk ik nooit dus waarom moet ik ervoor betalen.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals ik al een keer gezegd heb. Pak Scarlet TV, 28 populaire zenders, als basis. Dan uitbreiden naar behoefte. TV is bij Scarlet 3 in 1 misschien maar € 5. 3 in 1 kost daar € 39 en internet en telefonie kost ook € 39 met iets meer snelheid. En Scarlet is toch een dochter van PX.

Reageer