Nieuw bij BTV: PVR opnameinstelling nu ook beperkt tot 5 voor en 20 nà

  • 6 January 2011
  • 5 reacties
  • 2064 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Stel vast dat vanaf gisteren het programmeren nu ook voor PVR max. 5 minuten voor en 20 minuten nà kan, net zoals bij nPVR. Wat is daar het nut van ? Wél stel ik al een tijd vast (heb ik hier al elders verteld) dat bij achtereenvolgende opnames van dezelfde zender geen conflicten meer voorkomen ook als de tijd achteraan bij het eerste en de tijd vooraan bij het tweede programma wat overlappen....dus ook niet als die tijden niet op nul staan..waar nieuw dus, maar een verbetering ? Onbeslist

5 reacties

Ik vind het ook geen verbetering. 5 minuten voor het programma beginnen opnemen is echt wel krap. Zeker als je rekening houdt met het feit dat de klok van de decoder soms 5 minuten voor of achter loopt (bij mij toch).

Minder kan wel, meer niet.
De meeste programma's beginnen gewoon te laat, dus ik ben er niet echt tegen..

Mijn klok loopt altijd perfect hoor??
Reputatie 7
Badge +1
Mijn klok ook, heb slechts één keer gehad dat die achterliep, maar even terug herstarten hielp dan wel.Sedertdien nooit meer last van gehad.

Toch zie ik het nut er niet écht van in. Wat kan het Belgacom schelen dat ik de tijd wat langer wil zetten ? Ik huur tenslotte die decoder, dus al wat op die harde schijf staat is van mij en ik mag vrij beslissen hoe ik die gebruik zou ik zeggen....

Bij nPVR ligt dan anders, omdat dat op de server staat, en die huur ik niet tenzij met PPV.
Mijn idee is dat belgacom een tegemoetkoming doet aan de TV zenders die gereklameerd hebben dat ze te weinig klanten hebben met hun 'ooit gemist' formules omdat in de decoder opnames op de interne harde schijf mogelijk zijn en zodoende de abonnees gemakkelijk alles kunnen opnemen wat er aangeboden wordt. Om dus meer klanten naar de (betalende) ooit gemist aanbieders te lokken werd dus de fore-en post periode gelimiteerd. Precies of niemand heeft een VCR of een DVD-R.

quote Sinjoor71: "Ik huur tenslotte die decoder, dus al wat op die harde schijf staat is van mij en ik mag vrij beslissen hoe ik die gebruik zou ik zeggen" Vrij beslissen ? Ja en Nee. Neem een aantal programma's op, pak dan de decoder mee naar een andere verblijfplaats zonder internet aansluiting, uwen decoder komt niet op zonder internet, maw belgacom controleert steeds als ge een opname herbekijkt, hoe dikwijls ge die herbekijkt enz., misschien dat het daarom zo lang duurt eer de decoder reageert op de afstandsbediening ? Ik heb er een big Brother Is Watching You gevoel bij.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, het stoort mij ook dat de decoder niet kan afgespeeld worden als er geen connectie is. Een hoop dingen staan duidelijk niet op de decoder maar op de server. De programma's staan wel op de harde schijf, maar de commando's werken slechts als er connectie is;

Reageer