Nieuw BBC First

  • 29 April 2015
  • 43 reacties
  • 1527 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
In Nederland wordt BBC First geintroduceerd, zou later ook beschikbaar komen bij meer aanbieders in de Benelux. Telenet is al in onderhandeling hierover, hoe zit het bij Proximus? Of wordt dit weer een exclusief Telenet kanaal? Dit zou echter eens een zender met een meerwaarde zijn. De beste Britse series Nederlands ondertitelt. Klik op de link http://www.demorgen.be/tvmedia/bbc-begint-nederlands-betaalkanaal-a2303365/" target="_blank

43 reacties

Ze hebben al hun het geld in de naamsverandering gestoken duivel
Reputatie 7
Badge +6
Wij hebben geen ondertitels nodig, dus zolang ze de BBC maar doorzenden, is het niet echt een probleem voor ons.


​Het zou echter toch een prachtig aanbod zijn voor veel mensen. Probleem zal zijn dat de franstaligen er niet zullen zitten op wachten, dus Telenet zal weer eens het voordeel hebben. En wat kan men de franstaligen nog als compensatie bieden?



Reputatie 6
Badge +2
En natuurlijk zal die zender niet in HD uitzenden maar weer eens in SD dus slechte beeldkwaliteit tenzij die even goed gaat zijn als van 13th Street.
Reputatie 7
Badge +6
De Britten kennende zal de beeldkwaliteit wel goed zitten, maar als er evenveel herhalingen op komen als op 13th Street, dan hoeft het voor mij zeker niet.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb zelf ook geen ondertitels nodig, maar zou voor veel mensen toch wel een meerwaarde zijn. Er word al jaren gevraagd naar de ondertiteling bij BBC Ent door veel abonnees.
Reputatie 6
Badge +2
Die ondertiteling bij BBC Entertainment dat is nog zoiets, bij Proximus is die niet aanwezig terwijl bij Telenet wel het het geval is en het schoonste van al is dat die zender bij Telenet in het basisaanbod zit terwijl bij Proximus in een betaal boeket zit.
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk zou ondertiteling een meerwaarde zijn, en Telenet ziet daar duidelijk ook de commerciële waarde van in, maar probeer dat maar eens wijs te maken aan een maatschappij die 'tweetalig' is en waarvan een groot deel van de kijkers liever slecht gedubde programma's bekijken dan originele. Er is in Wallonië/Brussel één zender geloof ik, die zijn Amerikaans/Engelse series of films wel eens in de originele versie uitzendt en dat is La Deux.


Het is allemaal nog te veel een kwestie van politiek bij Proximus: hier in Brussel zitten een aantal zenders, die in Vlaanderen in het basisaanbod zitten, er ook niet in. Dat wordt door regeringen bepaald.Ik kan, jawel, de frans gedubde versie krijgen.


Telenet heeft daar (voorlopig?) geen last van.
Wat zeg jij nu beste Marleen.Geen ondertitels.Ik dacht dat er zoveel zaten te wachten tot BBC entertainment kwam met zijn ondertiteling bij proximus.
Ja,Marleen die herhalingen zie je ook enkel als je enkel dezelfde zender op hebt.En dat is ook niet de bedoeling.knipoog




Daarbij die zenders als deze zijn meer gemaakt voor een werkende mens vind ik,die na zijn werk nog gemakkelijk afleveringen kan mee pikken van series die hij gemist heeft.Want zoals je zegt die worden vaak herhaald.Maar de kans is klein dat hij net dezelfde aflevering te zien krijgt,omdat het werkt als een soort roulette.Maar nu en dan zijn er ook langspeel films.
bbc entertainment is helemaal niet ondertitelt bij telenet.Slechts enkele programa's.Dit is ook steeds een verkeerd profiel dat men geeft aan die zender.
zitten wachten daar zijn Prox klanten zeer goed op getraind lach
wachten,wachten,wachten,tot we er bij neervallen.
Reputatie 7
Badge +6
Euh, ik ben een werkende mens hoor. Ik werk zelfs vandaag. Misschien onthoud ik iets langer wat ik zie.duivel
Ik zeg toch niet dat je niet werkt.Ik sta ook achter mijn potten en pannen elke dag.Een mens moet toch ook op zijn twee benen kunnen blijven staan.Ik zeg alleen maar hoe ik het zie,en hoe ik het geschreven heb.Iets langer onthouden dan je ziet moet je mij eens uitleggen.Want dan is jouw televisie volgens mij niet goed afgesteld.Dan denk ik dat je eerst de inhoud leest op die tv-gids.Maar dat jouw beeld veel te snel loopt.Snap je,dus je kan dan ook niets volgen.en dan snap ik wat je zegt misschien onthoud ik iets langer wat ik zie.Omdat je dus die inhoud op de Tv-gids hebt gelezen.
Marleen,


https://www.youtube.com/watch?v=0eW0AZBK5uM&gl=BE" target="_blank


knipoog


Reputatie 7
Badge +6
Helaas, maar de rekeningen moeten betaald worden, hé, of die nu van Proximus of Telenet zijn, zonder of met BBC First en onderschriften.lach
Ik ben er in ieder geval nog steeds op aan het wachten,want normaal moet ik rond de eerste betalenen zou ze nu via de post komen.Hebben ze mij al meer dan 5 maal bevestigd.Ben wel eens benieuwd welk jaar.
Reputatie 6
Badge +2
In het jaar 4000.duivel
Ja ik denk toch niet dat ik dat ga halen,want nu heb ik ook al een verlenging voor een papier gekregen.Dat ik een bepaald medicijn gratis kan krijgen,telkens ik dit papier toon.Tot 2900.En dat middel om die extreme leeftijden te halen moet men eerst zelf nog uitvinden denk ik.
Dat zal dan wel zonder ondertitels zijun Proximus heeft er een hekel aan om Nederlandse ondertitels door te geven kijk maar eens naar BBC Entertainment bij Telenet nederlandstalig ondertitels bij proximus tv nog steeds niet hoe kan die zender nu interressant zijn als er geen ondertitels op komen ???
Reputatie 6
Badge +2
En in SD, je denkt toch zeker niet dat je die zender in HD gaat krijgen? Zijt ge zot? Proximus kennende zullen ze die in SD doorgeven.
alain BBC entertainment is niet allemaal ondertittelt in het nederlands.En het staat je ook altijd vrij om naar die operator over te stappen.Niemand zal je daarbij tegen houden.Ik weet het nu nog altijd niet waarom iedereen over vanalles problemen maakt,dat hier bv. iets niet mogelijk is maar toch blijft men dan hardnekkig hier aan hun operator trouw.Nog even megeven dat je nu ter aller tijden kan opstappen en dat je nu geen opzeg van een jaar moet geven,want het is precies of iedereen is bang dat ze een boete aan hun been gaan krijgen.
@alain12372: Proximus neemt de signalen van de BBC zenders door
zoals ze in de UK te zien zijn dus zonder ondertiteling in het nl.
soms gebeurd nog eens dat BBC entertainment een ondertitelng voor doven en slechthorenden aanbiedt op enkele programma's ( dvb modus)
Op analoog was er via T888, analoge teletekst mogelijkheid ondertiteling te bepalen maar analoge teletekst raakt langzamerhand achterhaald en stopgezet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teletekst

analoge teletekst raakt langzamerhand achterhaald en stopgezet



Komt er dan geen Digitext in de plaats van Teletekst !
Elsa : Er zijn gesprekken tussen Proximus voor Digitext op het digitale tv netwerk met verschillende zenders , kan u echter daaromtrent nog verder geen uitsluitsels geven ; MVG Sabine

Reageer