netwerksleutel

  • 26 February 2015
  • 6 reacties
  • 1430 Bekeken

Ik heb een beveiligd netwerk, maar ik wil een bezoeker toegang geven tot mijn wifi met zijn laptop. waar vind ik de netwerksleutel dat gevraagd wordt?

6 reacties

onderaan de bbox op een sticker 'passphrase'


(zie ook op de volgende site: wifi-paswoord-vinden )


als je bezoeker een fon login heeft kan hij ook op de fon van je bbox inloggen.
Ook dan nog is hij niet beveiligd, als je in feite met zo een sleutel werkt.Ik gebruik die ook altijd bij proximus of telenet,maar ik versta niet goed dat men dan nog zegt of je kan ook op je knop van je router drukken.En dit gaat soms veel sneller.En dan heb je ook wifi veronderstel ik.En of die dan beveiligd is weet ik ook niet?
Reputatie 7
Badge +1
Bij een b-box2 kan je toch een eigen SSID en wachtwoord aanmaken? Je hebt dan ook de mogelijkheid om dat wachtwoord tijdelijk te veranderen voor die bezoeker, om je eigen wachtwoord niet prijs te geven.
Inderdaad ook een mogelijkheid maar mss is het gewoon dat TS dit niet iedere keer opnieuw wilt instellen en een simpel passwoord wil instellen, is mij ook niet echt duidelijk !
Of dat nu beveiligd is of niet.Wie echt bezig is met apperatuur te hacken geraakt overal binnen.Dat zag je onlangs bij Belgacom nog,nu mag dit nog zo goed beveiligt zijn.En mag dit gaan over internet beveiliging of over andere zaken.
bedankt iedereen voor de reacties. Ik zal de netwerksleutel dus vinden op bbox en daarmee laat ik mijn bezoeker (die ik vertrouw ;-)) laten gebruik maken van mijn wifi

Reageer