Skip to main content
Hallo,

we zijn als groot gezin van plan een centrale netwerkprinter te installeren, in plaats van al die verschillende rommelprintertjes. Het wordt een SAMSUNG XPRESS M2875ND

, een laserprinter zonder wifi, wel met een netwerkaansluiting. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de printer aan te sluiten aan de BBOX3 met een ethernetkabel, en hem dan beschikbaar te stellen voor de verschillende met wifi verbonden laptops (en kan er een soort wachtrij komen voor verschillende documenten van verschillende computers). Nu heb ik al een gedeelde printer, maar daarvoor moet de delende computer steeds aanstaan.

Dan nog een tweede vraag: de printer beschikt over een scanner met automatische documentinvoer, is het mogelijk om dit te gebruiken als er meerdere computers met dezelfde printer verbonden zijn?

Ik kan best goed overweg met computers, en als deze zaken mogelijk zijn zal ik er wel (allicht met trial and error) uitgeraken, maar het is nogal moeilijk dit allemaal uit te zoeken als je hem hier niet hebt staan.

Alvast bedankt!
Een netwerkprinter zal zeker te gebruiken door alle pc's , laptop's aansloten op he lokaal netwerk gevormd met de bbox3 modem/router.

Je kan bv een statisch IP adres aan je printer toekennen zie : http://bgctv.skynetblogs.be/#Bbox3-Add-Static-Address

-> http://bgctv.skynetblogs.be/#probleemstellingnetwerkprinteripadrestoekenning
Hello! Dit is afhankelijk van je printer. Als je over een 'netwerkprinter' praat is deze per definitie uitgerust met een netwerkmodule waardoor je deze kan aansluiten op je bbox en zo automatisch gedeeld wordt met andere gebruikers op je netwerk. Zowel wifi als met kabel. Vandaar ook de benaming 'netwerkprinter'. Meestal hoef je hiervoor niets te doen. Soms is een kleine instelling op de printer noodzakelijk maar hiervoor verwijs ik je verder naar de gebruikshandleiding van je printer.

In je vorige situatie gebruik je een 'gewone' printer zonder netwerkmodule die je dan deelt via je computer die WEL een netwerkmodule heeft (je computer is dus aangesloten op de bbox ipv je printer). Hier zit dus het verschil. Je computer zorgt voor het netwerk ipv de printer.
Handleiding downloaden (pdf) en lezen ?
dan gaan we op den duur geen werk meer hebben op het forum 😃

Reageer