Netflix via decoder haperingen

  • 16 January 2015
  • 25 reacties
  • 972 Bekeken

Nog mensen die last hebben van haperingen (fractie van een seconde beeld en geluid die wegvalt)


+ al 2 x een vastloper gehad. Stopt met laden aan 99% en alles wat dan nog helpt is een reset van de decoder (wat vervelend is natuurlijk).


Hopelijk wordt dit opgelost met nieuwe software ?...

25 reacties

Inderdaad er zijn er dit geen problemen hebben maar er zijn er ook die deze haperingen ook vaststellen en zelf zijn er waarvan de decoder vast loopt en de decoder moet heropgestart worden.


Hieruit zal Proximus hopelijk lessen kunnen trekken om de software te kunne bijsturen !
Reputatie 2
Badge
koop een AppleTV aan 99 euro met een perfecte Netflix app (en nog veel meer:-)
Zelfs met een doodgewone Chromecast HDMI stick werkt het ook goed, volgens verschillende bronnen.
Reputatie 2
Badge
Zelfs op mijn Smart TV werkt het ook zonder problemen. Ook op mijn Android smartphones werkt Netflix zonder problemen. Ik vind de interface op AppleTV wel net iets beter.
@RolandT wat heeft een Apple TV nu te maken,dat iemand zijn Netflix vastloopt, blokkeert of wat ook?Niks, Rien de tout,nouga bollen.Dat kunnen allerlei oorzaken zijn maar zeker niet deze,omdat jij wil stoefen omdat jij zulke tv hebt.Dat kan bv.Evengoed afhangen omdat zijn verbruik bijna op is,of het kan ook afhangen van het soort decoder dat hij heeft.Daar bij er kan altijd een deffect aan de decoder of modem zijn ook.Ik zeg het vlak af,ik ben geen liefhebber van netflix want ik zie liever play more maar heb in het begin een zevental films gezien en heb er nooit last mee gehad.En ik heb geen Apple.
Reputatie 2
Badge
@Ken, de reden waarom de Belgacom decoders hangen heeft waarschijnlijk niets te maken met zijn verbruik. Het vastlopen is bijna zeker een software bug, haperingen zit hem waarschijnlijk in het bufferen van de streamed video in de decoder en/of mogelijk in de verbinding bbox naar decoder.


Mijn verwijzing naar Apple TV, Android smartphones (of Elsa's verwijzing naar een Chromecast stick van 35 euro) is gewoon een grapje en geeft aan dat het geen rocket science is om een Netflix app the maken zelf op eenvoudige platformen.
Roland dat heb ik ook niet gezegd.Ik noem maar enkele zaken op die het zouden kunnen zijn.Maar ik wil die tv van 99€ wel eens zien.Daar kan mijn moeder haar hond niet 2 maal mee laten scheren.Want dat kost wel een pak meer geld.Als het een bug is hangt het er van af welke software update het is,en dus welke decoder je hebt.Iemand met een v5 mag normaal geen problemen hebben,of die problemen liggen bij hem of ergens elders zoals ik al zei.Modem, decoder etc.Dat is een logisch gevolg,dat streaming van beelden en geluid niet doorkomen.Als fouten in b box of decoder zitten.Daarom mensen die problemen hebben hiermee kunnen best contact opnemen met onze medewerkers.
Reputatie 2
Badge
@Ken hier kan je de AppleTV zien en kopen http://store.apple.com/be-nl/buy-appletv/appletv
Reputatie 6
Badge +1
Op Apple TV werkt het perfect, en dan heb je gelijk ook YouTube, Flickr, Vimeo, Dailymotion en nog enkele anderen beschikbaar. Ook oneindig veel radiostations in alle genres zijn beschikbaar. Apple TV is echt die €99 wel waard.
Bij mij komt dat niet binnen.Dan koop ik liever een dure Smart tv daar heb je minstens ook al die mogelijkheden.Voor 99€ kan je nog geen goedkope reis boeken.Dat zal dan een tv.zijn,alleen de kast en de inhoud moet je er nog bijkopen of wat.Deze koste mij 3000€ dus het verschil zal wel ergens zitten?
Reputatie 7
Badge +1
Schermgrootte allicht....
Reputatie 2
Badge

Is er hier dan geen misverstand Apple tv is toch geen TV maar een klein beetje vergelijkbaar als wat cromecast is, die ook geen TV is, ik kan mis zijn want van wat apple betreft heb ik nog niet veel opgestoken, alleen dat je ze kan schillen, en iets van, an apple a day keeps the docter away, lach
Rolandt, je was mij juist voor ja
Het zal dan wel weer aan mij liggen Elsa,maar ik denk dat die dingen maar eerst binnen 1 of 2 jaar op de markt komen.Maar ik ga hier nu niet over discusiëren,,want anders komen de mollen boven de grond.











Ik heb het ook niet in huis hoor dus je bent niet alleen knipoog
mollen daarentegen heb ik wel frons


Hallo,




Jawel, ik heb hetzelfde probleem. Bij het bekijken van Netflix via de Proximus decoder hapert het beeld en geluid inderdaad vrij frequent (om de 2 à 3 minuten). Dit is echt super irritant en moet echt z.s.m. gefixed worden. Ik heb geen zin om extra hardware aan te kopen wanneer ik al betaal voor een Proximus abonnement en huur van decoder. Kan ik evengoed naar Scarlet overstappen en met die winst per maand dan toch nog een Android TV of Apple TV aanschaffen. Maar lijkt me inderdaad een buffer probleem die zeker opgelost moet raken ...


Wie heeft dit probleem nog? Aub geen discussie over andere hardware genre Apple TV.


Koen.
Wat ik wel weet dat er een probleem is met buffering ivm NF op de Px Decoder


eens een PB sturen naar 'onze medewerkers'
Onze medewerkers
Reputatie 2
Badge
Als je geen andere hardware wil kopen zal je natuurlijk moeten wachten tot Proximus het buffering probleem (als dat het probleem is) oplost met nog eens een nieuwe decoder of met een software update. Een andere oorzaak kan de kwaliteit van je Wi-Fi verbinding zijn, bbox2 staat niet gekend om zijn goede WiFi verbinding (niet zo erg voor surfen maar voor video streaming kan dit een probleem zijn). Probeer een kabel of probeer een bbox3. Als je een bbox huurt bij Proximus kan je misschien een gratis upgrade naar bbox3 krijgen anders moet je er een kopen. (Let wel die bbox3 is ook niet zonder bugs blijkbaar)
Ik krijg zelf van vele mensen te horen dat het met hun bbox3 op wifi gebied niet beter is, wat natuurlijk ook logisch is als je de 2,4 gebruikt en je gestoord wordt door naburige wifi signalen. Je zou moeten kunnen de 5 gebruiken ipv de 2.4 maar dat is weer niet altijd mogelijk op alle toestellen, de verzwakking is dan ook weer veel groter zodat je niet te ver af moogt staan of niet te veel muren tussen mogen zitten.
Ik heb een BBox 3 en gebruik de decoder op (bekabeld) LAN. Ik ken de code uiteraard niet dus ik kan niet veel zeggen over de root-cause. Maar als het effectief om een network of framebuffering probleem zou gaan, is buffering nu net niet het opvangen van network congestie/vertragingen/... ?


Wat ik ook al niet goed begrijp is dat 'sommigen' er last van hebben. Dit zou zich dan toch op elke BBOX3/DecoderV5 moeten voordoen? In elk geval wens ik snel een oplossing want het is verschrikkelijk irritant en doet echt af van de gebruikerservaring. Daarbij gaat ook de volumeteller ook nog es genadeloos omhoog ...


Moest de decoder nu nog gratis of zonder huur zijn zou ik kunnen aanvaarden 'best effort door Proximus' maar dit is NIET het geval en moet dus gefixed worden. Als men ProximusTV 'haperingsvrij' kan krijgen moet dat zeker ook lukken voor Netflix ...
Heb je al je vraag gesteld aan ➽ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow


Als je een uitleg krijgt wil je die dan eens hier posten is altijd interessant om weten.
Reputatie 2
Badge
aha als je bekabeld naar je TV gaat zal het dus al niet de fout van je wifi zijn:-)


Ik denk dat het dan eerder de buffer is op je decoder die niet snel genoeg opgevuld raakt, normaal niet de fout van de decoder maar van een (tijdelijk) slechte internet verbinding. De bedoeling is dat die buffer goed gevuld is zo dat, als er een netwerk congestie/probleem is, de decoder kan streamen vanuit zijn buffer en niet moet wachten. Probleem is als die buffer leeg geraakt, omdat het netwerk te lang 'slecht' is, moet de streamer natuurlijk wel wachten.


Oplossing is een grotere buffer in de decoder of een beter netwerk. Maar dat kost geld natuurlijk en zolang enkel 'sommigen' problemen hebben is het misschien nog niet de moeite om dat op te lossen (maar dat moet je aan de medewerkers vragen:-)


ProximusTV werkt anders dan Netflix.
Dat is inderdaad al een tijd bekend bij Px dat het buffering probleem is wat ik hierboven al gemeld had, de oplossing moet natuurlijk nog eerst van Px komen, maar wanneer, en hoe, dat is altijd de grote vraag !.


Niet iedereen heeft ook het probleem, als je met een goede bitrate en de server die je bedient, dus zal waarschijnlijk ook weer van regio tot regio afhangen

Reageer