Skip to main content
Netflix valt heel vaak weg,aan wie ligt dit proximus of neflix?

En heel belangrijk wat kunnen wij als gebruikers daar aan doen,eventueel hebben jullie tips, een instelling of zo
Hoi Huza,



Via welke manier kijk je Netflix?



  • Via de site Netflix
  • Via Proximus tv
  • Via de Netflix app

Via Proximus tv
Als de andere Devolo's gereset zijn zal je die ook opnieuw moeten instellen. Ik heb je daarvoor een E-mail gestuurd om dit na te kijken.
Ik heb alles gereset, voorlopig geen onderbrekingen meer met netflix
Een paar dagen zonder onderbreking,en daar zijn ze weer!!!!

Het volgende zal zeker een factory reset zijn tenslotte daar ga ik van uit

Als er voor betaald wordt hoort het perfect te werken!!!!!!!!!!!!

Klopt toch ?
ik had het wel degelijk terug over netflix
En die onderbrekingen heb je alleen met netflix via de decoder of ook bij het kijken naar live tv? Je kan inderdaad best eerst is een factory reset uitvoeren. Groeten,Robrecht
Alleen bij netflix heb ik het
Ik zie niet direct een extern probleem qua synchronisatiesnelheid tot op de router die nodig is om netflix te streamen, internet, live kijken decoder,e tc.



Wel een lichte onstabiltiteit tussen bbox3/t router en de decoder ( plc systeem dus) die dus wat streamverzwakking kan geven waardoor dus probleem met Netflix verbinding..



Dus zou zeker eens een reset to factory doen, te beginnen met de bbox3/t router,



want hierbij wordt een repair op lanpoorten en eventuele upgrade uitgevoerd ( waarop dus de plc is gekoppeld)



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html



en ook een hard reset op de decoder



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html



plc:



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html



https://help.netflix.com/nl/node/24654





Mvg Sabine


Het is zeker al verschillende keren aan het licht gekomen dat die PLC's tussen bbox3 en decoder voor problemen zorgen op de netflix stream (ook na herstart, reset en opnieuw pairen van de plc's) en dan zou je het kunnen uitsluiten door een lange voorlopige utp netwerkkabel even tussen de decoder en de bbox3 aan te leggen zodat je 100% kunt zeker zijn dat het probleem zich bij die PLC's bevindt.



Zo is dit probleem ook dikwijls het geval als er na de PLC's ook nog een PC aangesloten is die bv om één of andere reden nogal wat data aan het downloaden is.
Al een paar dagen geen haperingen met netflix ik kan goed de ene na de andere serie afspelen, uitzonderlijk gisteren bleef hij hangen,maar voor die ene keer is normaal denk ik.

Dit alles na reset bbox3 en decoder,de lichte onstabiliteit zal nu wel weg zijn hoop ik?
Dit kan inderdaad altijd dat er eens een hapering komt, als het maar niet te frequent voorvalt natuurlijk!
Hou het in de gaten, indien het terug komt laat je het ons maar weten. MVG, Wim

Reageer