Beantwoord

Netflix: kan geen verbinding maken

  • 19 November 2017
  • 3 reacties
  • 5931 Bekeken

Als ik netflix wil openen via de decoder, krijg ik de foutmelding " Kan geen verbinding maken met netflix". Bij meer details >controleer je netwerk; worden alle Netflix servers meteen gevonden en heb ik een snelheid > 55 Mbps. Netflix opnieuw opladen vanuit dit menu resulteert in dezelfde error message.
De decoder is een NTE_Mini_V5 versie 6.32.3.38/4.0.64,
sdk 4.0.64, netflix nrdapp.nrdlib/mdxlib 2013.2.64 nrdjs v2.22.40
Decoder en bbox herstaren lossen het probleem niet op.
icon

Beste antwoord door ThomasP 20 November 2017, 08:51

Bekijk origineel

3 reacties

Ik weet niet of je het heropstarten op de goed volgorde gedaan hebt want het kan soms van belang zijn al is het uiteraard ook niet 100% zeker dat het dan wel in orde komt, maar ik wil ze je toch via deze weg meegeven.
Misschien best al je toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
even resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

of samengevat:
wat je zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 10 sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten,en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet da pas
4) je decoder weer onder stroom
om te zien of het hiermee opgelost is

NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 7
Badge +6
scbx, mochten de stappen van Martin niet helpen, probeer ook even het volgende:
Ga naar de menu op je decoder --> instellingen (tandwielicoontje) --> systeem --> veiligheid/privacy --> geef je pincode in (standaard 1234) --> cookies beheren --> verdergaan.

Probeer Netflix nu opnieuw te starten.
Bedankt Thomas, het verwijderen van de cookies op de decoder heeft het probleem opgelost.

Reageer