Netflix en welk soort internet pakket


PX wat zijn jullie toch oneerlijk betreffende info naar de klant toe welk pakket hij moet nemen.

Ik heb het start internet pakket http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html

Ik heb nu 2 maand het start pakket en gemiddeld verbruik ik 8 GB per maand beetje surfen en online gamen en dat is het.
Zoals gezegd op andere topics neem ik 2 keer op jaar Netflix voor maand zoals nu op 24/07 zaterdag heb ik terug maand genomen en mijn verbruik zat toen op 7 GB.
Wilde 2 reeksen zien namelijk Marco polo 10 afleveringen en Shaka Zulo ook 10 afleveringen en heb ze gezien op 2 dagen was marathon hier en mijn verbruik zit nu vandaag op 36 GB voor kleine 20 uur film.

Dus tip voor de lezers je kan dagelijks 3 uur film zien met start pakket en het scheel 20 euro per maand dat het goedkoper is.

N.B. Marco polo en Shaka Zulo waren reeksen in UHD dus die verbruiken nog meer volume.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +3
En over welke info zijn ze oneerlijk?
Inderdaad ik hoop dat hij geen lijst opnoemt waar ze niet eerlijk over zijn want zoveel moed heb ik nu ook niet om zo'n lange lijst door te nemen .:-)))
Soit in het kort gezegd bij reclame zijn ze nooit eerlijk, of beter uitgedrukt ofwel dikwijls zo goed verstop of uitgelegd op een manier dat het toch niet 100% duidelijk is en je langs beide kantten kunt schipperen indien nodig.
Dit geldt voor alles en nog wat dus ik viseer zeker Proximus niet maar iedereen die reclame maakt voor één of ander product, en hoe kan je dat weten door hier zeer lang genoeg rond te lopen op dat bolleken van ons, dit heb ik van mijn ouders dikwijls genoeg gehoord en ik hoor het nu bij de nakomelingen ook nog altijd.
Soit om te eindigen dergelijke klachten gaan we hier nog vele en vele jaren moeten lezen, maakt u mar geen illusies en uitleg (verdediging ) ga je ook wel altijd krijgen.
Zoals het al altijd geweest is gelijk hebben is niet de kunst maar er krijgen that's the question :D

PS: Patrick, zeker niet nalaten van te antwoorden op Wilin zijn vraag zodat we ook de uitleg kunnen horen, je weet ik leer altijd graag bij!
Oneerlijk is niet het juiste woord denk ik, dat mag niet voor de wet en dat weet PX wel.
Wel zoals je zegt Elsa "uitgelegd op een manier dat het toch niet 100% duidelijk is en je langs beide kantten kunt schipperen indien nodig"

Maar zijn einde van de maand en hier heb je rapport van klant die het start pakket geeft dus 150 GB per maand.
Marco polo 10 afleveringen bijna 9 uur
Shaka Zulo 10 afleveringen bijna 9 uur
8 films 12 uur ongeveer
Dus op 14 dagen tijd zit ik aan een verbruik van 30 uur op tv via Netflix..

Op my Proximus zie ik staan als verbruik 45 en iets, dus in mijn ogen heb je voldoende met start pakket zelf met Netflix dagelijks 5 uur te bekijken kom je nooit aan 150 GB volgens wat ik uit rekent.
NB: voor netflix kan je voor HD rekenen op 3GB/uur
Reputatie 6
Badge +3
Ik zie nog altijd niet wat Proximus heeft beweerd dat jij oneerlijk vindt (of incompleet of zo).

Ze maken geen reclame voor hun goedkoopste pakket, OK ja, maar hebben ze je ooit gezegd dat je niet ging toekomen?
Eerlijke reclame bestaat niet en nergens niet mss is het zo simpeler uitgelegd en zo klopt ook wat Patrick beweerd :-))))
Reputatie 6
Badge +3
Ja maar ik zie nog steeds geen bewering. Ik zie een deling van ervaring, "met mijn verbruik heb ik enkel start nodig", maar nergens dat proximus beweerd dat dat niet het geval is.
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel alleen vast, dat zowel in de packmodule (stel zelf je pack samen) als in "onze packs" geen combinaties met internet start voorzien zijn. Als dit wél kan, wordt dat zedig verzwegen...en of dit écht bedrieglijke reclame zou zijn, weet ik niet echt.
Als Patrick TV kan kijken in combinatie met een Internet Start, blijkt dat dus toch te kunnen...hoe wordt dat dan aangerekend? Wél, als je start vanuit Internet abonnementen (de link die hij hierboven geeft), kan je blijkbaar zogezegd wél een pack samenstellen vanuit internet start, maar dan kom je toch weer in een scherm waar enkel Internet Comfort en Maxi mogelijk zijn om een pack samen te stellen.....Foutje in de site? of bewuste sabotage?:?
Inderdaad Sinjoor, Er wordt altijd wel iets zedigs verzwegen daar mag je altijd vanuit gaan, niemand maakt reclame met de negative punten die eraan vast hangen.
Reputatie 7
Badge +6
Om nu heel eerlijk te zijn: heel in het begin, toen Netflix op de decoder kwam, heeft een medewerker aan de telefoon mij eens gezegd dat je voor Netflix Maxi internet nodig had. Misschien een 'beginnersfoutje'? ;-)))
Ja dat je dit aanraad, hoe zou je zelf zijn :-)))
Reputatie 7
Badge +1

Op de site staat er voor
Internet Start
Vast internet



100 GB/maand1 (thuis en op de Wi-Fi Hotspots)
Maximale downloadsnelheid: 50 Mbps2
Maximale uploadsnelheid: 4 Mbps

De surfsnelheid bij je thuis kennen

Mobiel internet

50 MB/maand3
(3G/4G)

€ 27,50 /maand

Meer info

en dan staat er voor
Internet Start in een Pack



150 GB1 in plaats van 100 GB thuis en op de Wi-Fi Hotspots

100 MB in plaats van 50 MB mobiel-internetvolume (3G/4G)
Stel je Pack samen
en die link leidt naar enkel Pack met Comfort en Maxi Voorbeeldtekst
Reputatie 7
Badge +6
Ook als je naar links gaat? Datzelfde is Patrick trouwens ook overkomen. Hij heeft het daarover gehad, maar weet niet meer in welk topic.
Het zit goed verstopt internet start.
Kom van maxi naar start bespaar maandelijks toch 20 euro ongeveer. Had toen ook het maxi pakket genomen op aanraden van medewerker.

Ik denk dat gewone gebruikers nooit aan die 150 GB gaan zitten betreffende verbruik.
Uit nieuwsgierig wat het gemiddeld verbruik bij andere forumlezers?
Bij mij is dit 20 GB .
Reputatie 7
Badge +3
Hey Sinjoor .. de algemene link op onze site geeft alle opties hoor ... 😉

http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html
ja maar het zijn de addertjes onder het gras dat we zoeken kan je deze link ook geven :))))) (grapje)
groetjes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
ja maar het zijn de addertjes onder het gras dat we zoeken kan je deze link ook geven :))))) (grapje)
groetjes,
Elsa

Heb je in die link al eens op de link "stel je pack samen" onder de info over "Internet Internet Start in een Pack" geklikt? Moet je zeker eens doen. Ik zie daar maar alleen combinaties met Comfort en Maxi staan.Wat Heidi ook zegt.
En mijn verbruik voor juli was
Totaal Upload 5 GB 148 MB 470 KB 602 Bytes
Totaal Download 73 GB 812 MB 676 KB 135 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 78 GB 961 MB 122 KB 737 Bytes

Maar ik kijk nogal veel naar TV en YouTube op mijn PC en op mijn tablet met Wifi (valt toch ook onder vast internet?) gecast naar mijn TV. Zeker sedert ik een nieuwe HD-monitor 24.8' heb gekocht in de solden, kijk ik nog meer TV via de webapplicatie. Als naar nPVR-opnames kijken via de webapplicatie mogelijk wordt, zal dat wel boven de 100GB gaan denk ik. Maar zwaar downloaden doe ik zelden of nooit. Ook geen Netflix. VOD soms wel omdat ik nogal wat compensatiecredits heb staan, maar dat valt toch onder TV en niet onder internet.
Reputatie 7
Badge +3
En bij 'stel je Pack samen' gebruik je best die dikke pijl naar links ...

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Die pijlen naar rechts waren niet meer in stock :-)))
=========================================
Als naar nPVR-opnames kijken via de webapplicatie mogelijk wordt
je kan op laptop daarvoor de Windows (8 of 10) Proximus TV-app gebruiken
Reputatie 7
Badge +3
Hahaha Elsa!!! :D

De pijl naar rechts komt tevoorschijn, nadat je op die pijl naar links hebt geklikt! 😉
Pijl naar recht, links, druk op dat, enz. het zit goed verstop.
lees nu al 2 verbruiken die dik onder de 150 GB zitten.

Ik ben slim bespaar op jaar 240 euro gemiddeld met het start pakket en neem keer 2 maandje bij netflix en kom nooit aan die 150 GB
Reputatie 7
Badge +1
Hahaha Elsa!!! :D

De pijl naar rechts komt tevoorschijn, nadat je op die pijl naar links hebt geklikt! ;)

Inderdaad Heidi, nu wél gevonden. Maar jullie starten wel met een eerste scherm met enkel Comfort en Maxi, wat ik overigens wel begrijp....
Zogezien is Internet Start met TV en vaste lijn met 58.95€ maar 5€ goedkoper dan Comfort/TV/vaste lijn met 63.95€, omdat de vaste lijn bij Start 12€ extra kost en in Comfort maar 9€. Zonder vaste lijn is het verschil wel 8€.
De max. down/uploadsnelheid van maar 60/4 Mbps tegenover de 100/6Mbps en maar 150GB vast downloadvolume en 100MB i.p.v. 500MB 4G (met dataSIM) zal allicht massa's mensen niet storen.
Enkel als je in je pack speciale kortingen krijgt, verlies je die wel met een downgrade. Ik heb een Smart20 tg. 10€; dus ik zou zelfs 5€ duurder uitkomen (mét vaste lijn).
Als je meerdere TV's aansluit en veel internetgebruikers in huis hebt, wordt het allicht allemaal wat krap met Start...daarom heet het ook Start hé.
Reputatie 7
Badge +1
Die pijlen naar rechts waren niet meer in stock :-)))
=========================================
Als naar nPVR-opnames kijken via de webapplicatie mogelijk wordt
je kan op laptop daarvoor de Windows (8 of 10) Proximus TV-app gebruiken

Bedankt voor de tip. Heb ik ook eerst nu ontdekt! Werkt zoals op tablet, dus afspelen van buitenlandse en sommige themazenders kan enkel via de decoder.

Reageer