Netflix blokkeert en werkt niet via decoder.

  • 28 January 2015
  • 14 reacties
  • 3724 Bekeken

Hallo,


Vorige zaterdag gingen we een film bekijken op netflix, heeft 1 week goed gewerkt maar nu kon hij de film niet laden, probeer het later nog eens of neem een andere titel. Alles geprobeerd niets lukt. Zondag een halve dag met en proximus en netflix aan de lijn gehangen, probleem blijft hetzelfde.


Bbox volledig herstart, digicorder volledigheid gereboot en het zou altijd opgelost moeten zijn, niks oplossing enkel nog meer frustratie. Netflix weet niet dat wij netflix kunnen opstarten via de decoder v5 dus geen oude en proximus zegt dat de fout bij netflix ligt. We worden dus van het kastje naar de muur gestuurd. Bij mij thuis via mijn smarttv werkt alles prima, abonnement voor 2 lijnen, op mijn PC en op die van mijn vriend geen probleem dus ik veronderstel dat de digicorder geen verbinding kan maken met netflix, programma start op en stopt of dat de software van de digicorder die de verbinding met netflix moet maken aan het flippen is.


Kom niet meer af met rebooten of resetten want zeker al 20 keer gedaan zonder oplossing.

14 reacties

Heb je maar één decoder want je moet wel er op letten dat als je meerdere decoders hebt dat de volgorde respecteert dus dat je het probeert op je eerste decoder.(hangt wel af van je abonnement van netflix, voor hoeveel streams je abonnement neemt)


Je zegt nu wel kom niet af met rebooten en resetten, maar heb je dit wel in de juiste volgorde gedaan (al kan het zijn dat je geen resultaat gaat boeken want dat kan ik je niet verzekeren natuurlijk. En heb je ook een factory reset geprobeerd van je decoder want dit is iets anders dan rebooten.
Ik geef je toch de juiste volgorde van rebooten mee:


- Trek stekker van decoder uit stopcontact


- Trek nu stekker van bbox uit stopcontact en wacht 15 seconden om terug te steken.

dan afwachten tot dsl lampje continu blijft branden en je terug kunt surfen.


- Nu pas de netstekker van je decoder terug steken en volledig laten opstarten.


Helpt dit niet dan kan je als laatste nog een factory reset van de decoder proberen ▬► Factory Reset Decoder


Nogmaals ik kan je niet verzekeren dat dit zal helpen maar dat is wat ik persoonlijk zeker zou uittesten in zo'n geval,

aan u natuurlijk de vrije keuze.
nog ter algemene info : ▬► procedure bij decoder problemen
elsa, die procedure kennen we ondertussen al ongeveer van buiten , de helpdesk heeft het ons al igg keer laten herhalen, het werkt niet.En bij mij thuis werk ik via mijn smart app van mijn samsung tv dus daar komt de decoder zelfs nog niet aan te pas.dus dit is al geen oplossing. Decoder is volledig gereset of hoe je het ook mag noemen en de bbox ook. Netflix komt wel op het scherm maar blijft dan vastlopen op 99 % of soms maar op 5 en dan is de kous af. En we hebben een comfort en een maxi abonnement dus daar zal het niet aan liggen, en het heeft enkele dagen perfect gewerkt en dan was het nada.


Mijn vriend heeft gisteren 3 uur zitten chatten op netflix in het nederlands en in het engels, probleem niet opgelost, volgens mij is er een defect of een storing van het appje dat proximus op de decoder heeft geinstalleerd naar netflix maar dit kan je als gebruiker niet zien en op de helpdesk van u blijkbaar ook niet, er moet een oplossing komen, we gaan daarvoor geen psp of gelijk wat aankopen, proximus biedt zijn service aan maar dan moet het wel werken, ligt ondertussen al 5 dagen plat.


Deze procedure ken ik al heel lang van buiten en zelf van binnen ook 😉,

maar laat niet weg dat ik er al veel mee kunnen oplossen heb ook,

maar soit, natuurlijk kan je daar niet alles mee oplossen dat weten we ondertussen ook al lang ;-)



defect of een storing van het appje dat proximus op de decoder heeft geinstalleerd naar netflix maar dit kan je als gebruiker niet zien en op de helpdesk van u blijkbaar ook niet



Hier kan ik niet goed volgen !


storing van het appje dat proximus op de decoder heeft geinstalleerd naar netflix


Bedoel je dan dat ze dit op uw decoder verkeerd geïnstalleerd hebben !? want een algemene fout op alle decoders is het zeker niet aangezien het bij velen wel goed werkt.

En bij een factory reset wordt die software voor netflix er opnieuw opgezet dus dan moet die fout er iedere keer opnieuw bij u inkomen dan !?


maar dit kan je als gebruiker niet zien en op de helpdesk van u blijkbaar ook niet


wat bedoel je met ' op de helpdesk van u ook niet ' !? ik heb geen helpdesk, ik ben alleen een forumlid en niet van Belgacom of Proximus
http://forum.proximus.be/comment/156443" target="_blank werkt met een chromecast HDMI dongle blijkbaar ook goed dus zou dit toch niet echt een probleem mogen zijn op de proximus decoders om dit draaiend te krijgen.


Heb je de klacht ook al via e-mail form doorgegeven aan proximus. http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMjQ2MTIxNC9zaWQvVGRDOGFCZG0%3D" target="_blank
Als dat waar is dan heeft iedereen met een v5 decoder problemen met Netflix !!! dan zijn er toch weinig die hierover reclameren op dit forum en op sociale media !!
Reputatie 6
Badge +2
Allee, dat beloofd, als Netflix op mijn V4 decoder zal geïnstalleerd worden mag ik dan ook aan zulke problemen verwachten al hoop ik van niet.
Als ik van verschillende hoor zeggen dat hun netflix wel goed werkt via hun decoder, dan zou ik toch nog niet veralgemenen, net het zelfde met die problemen met opnames die hier gemeld worden, dan mag je toch ook niet direct de conclusies trekken dat alle tv klanten van proximus die dagdagelijks ondervinden , tot nu toe heb ik het nog altijd niet voor gehad, maar daarmee wil ik zeker niet beweren dat zij die het melden liegen dat zeker niet en dat zal wel kloppen ook, je vergeet blijkbaar ook nog altijd dat een forum niet heel erg veel gebruikt wordt om te melden dat alles goed werkt !-)
Elsa toch raar dat na lang aandringen en ongeveer 10 keer gebeld te hebben naar proximus dat we vandaag een nieuwe v5 decoder mogen ophalen hebben en het probleem is opgelost. Nochtans was de vorige nog maar 1 jaar oud. Eindelijk bij de helpdesk een meisje gehad die me liet uitspreken welk probleem er zich voordeed van foutmelding, niet opladen, probeer het later nog eens en een bevriende ict'er van proximus die me direct kon vertellen wat de foutmelding inhield, netflix vond de user id niet meer door een foutmelding van de decoder en nu mag je nog 5 weken wachten, het probleem zal niet opgelost worden door een factory reset van de decoder en de bbox. Kan zijn dat het bij heel veel mensen perfect werkt en bij andere de boel vastloopt en we kunnen het dns adres niet veranderen, proximus blijkbaar ook niet, dus geef de mensen een goede raad, vraag om je decoder te laten vervangen. Heb zo eens 3 weken in de clinch gelegen met een verkoper in een boetiek bij problemen met een smartphone van 1 dag oud, de software stond er niet op maar de gsm moest terug naar het fabriek, 1 dag na aankoop, en daar sta je dan. Na 3 weken heeft de gerante me uit mijn lijden verlost en mocht ik een ander toestel gaan halen zonder de problemen.


En als proximus een dienst aanbiedt dan moeten ze me op de helpdesk niet direct doorverwijzen naar netflix, zonder dat ik 1 woord had gezegd en ik zit nog te wachten op de mail die hij ging sturen. Ik zeg niet dat daar niemand zijn werk doet maar als je altijd van het kastje naar de muur wordt gestuurd dan verliest iedereen zijn geduld wel eens of niet soms ? En ik ben al zeker 30 jaar klant maar dan wil ik ook wel een service en die heb ik gisteren ochtend gekregen van nog een jonge medewerkster die wel tijd had om naar het volledige probleem te luisteren en niet zat te timen hoe lang ze met een klant aan de lijn mocht blijven.


Ralph blijf aandringen, zeg dat je alles al 100 keer hebt gedaan zodat je ook een andere decoder kan gaan halen en naar netflix kan kijken.
Sammy, ik ga je niet tegenspreken, maar ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat mijn ervaring is dat ik tot hiertoe heel wat anders heb mogen ervaren dan wat jij bv meemaakt, ik heb bij ieder probleem al de decoder of de modem mogen gaan omwisselen als ze niet direct de fout op de wonde konden leggen. Dus op dat gebied is mijn ervaring alleen maar positief.

Nog een ander geval met een V5-mini bij iemand die ik ken en ook dit problemen met netflix had, heeft het gewoon kunnen oplossen met een factory reset dan nog een ander geval bij ons in de club, ook geprobeerd met een factory reset en het lukte niet, dan hebben ze de software gepusht vanuit Proximus en het werkte wel, ik haal hier nu maar twee gevallen aan van de zovele, maar uit vele gevallen kan ik zelf afleiden dat ze je zelf dikwijls te vroeg je decoder laten omwisselen. In ieder geval ik kan uit al die jaren ervaring en uit talrijke reacties van mensen afleiden dat je best toch kunt de factory reset overwegen en wel in de goede volgorde eerst modem dan decoder en dan kan je al 50% van de miserie oplossen en als dit niet lukt kan je dan nog de helpdesk opbellen en eventueel een decoder laten omruilen.

Dat ze je niet aan het lijntje moeten houden dat is een feit.

Maar ik heb nog tot nu toe daar nooit problemen mee gehad en waarom jij wel en ik nog anderen, zoals je leest op het forum, dat kan ik niet uitleggen.

Zelf bij sommige van mijn problemen die de helpdesk niet kond oplossen , hebben ze iedere keer de specialisten erbij geroepen.


En je mag niet vergeten dat zelf op dit forum, er mensen zijn die zich boos maken omdat de medewerkers op de helpdesk , de mensen te vroeg laten hun decoder omruilen.


Enfin er kan altijd aan de service gesleuteld en verbeteringen gebeuren dat staat buiten kijf natuurlijk.
Elsa,


ik spreek dit niet tegen maar als de gebruiker zelf een ict'er is en ze laten je 10 keer hetzelfde doen en je weet war het probleem zit, bevestigd door een ict'er van proximus die er al 20 jaar werkt als ict'er, denk dat we dan niet te snel de decoder laten omruilen want hij kent alles van modems, resetten, updaten en andere zaken dan word je als informaticus een klein beetje gek.


En zelf heb ik al heel lang proximus tv, vanaf het gestart is, heb 1 keer op de tijd dat ik geabonneerd ben al 1 keer mijn decoder laten vervangen dus zo vaak is dit niet, en wij hebben niet beslist om de decoder te vervangen, we wisten wel dat het moest gebeuren, want in elk programma kan een bug zitten. Had proximus de app aangeboden zodat je zelf netflix kon installeren en deactiveren dan was er misschien een probleem minder geweest want als je de decoder opstart dan zie je ergens onderaan tv op aanvaag, opnames en ook app staan die je kan installeren op je tv, waarom niet netflix er tussen plaatsen ?


En wat ik nog grappig vind of eigenlijk niet, zelfs voor een kapotte afstandsbediening heb je een nr nodig van de helpdesk, je kan dit toch makkelijk gaan omruilen in de winkel ook ? Zoiets gebruik je 1000de keren en dat kan al eens kapot gaan.


Voor ons is het probleem nu opgelost en in elk nieuw programma kunnen er fouten optreden en dit is verstaanbaar maar als een medewerker hoort dat je zelf in de ict wereld zit en ze behandelen je als een halve wacko dat is er echt over.


Nog een fijn weekend en wij kunnen terug naar netflix kijken, dank u
Voor u ook een fijn weekend Sammy


en hopelijk niet te veel problemen meer met Proximus TV


groetjes,


Elsa
Bij mij precies hetzelfde probleem, is er intussen al een oplossing gevonden? ps. Heb alle reacties gelezen en de oplossingen in kwestie uitgeprobeerd. Grts

Reageer