Beantwoord

Netflix

  • 3 January 2016
  • 16 reacties
  • 866 Bekeken

hallo heb een vraagje heb soms als ik netflix opstart dat die vastloopt zijn er nog mensen met dit probleem heb een bbox3 en v5 decorder. anders werk hier alles prima maar soms als ik een film wil bekijken in het opstarten ervan loopt het vast. graag een antwoord aub?
icon

Beste antwoord door Elsa 5 January 2016, 10:46

Bekijk origineel

16 reacties

Er zijn er nog die dit probleem hier al gemeld hebben misschien eens vragen aan de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of ze een oplossing hebben voor het probleem
Je bbox en decoder eens heropstarten kan ook soms een oplossing zijn voor films die vastlopen en VOD , opnames enz.
Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Reputatie 6
Badge +2
Ik bekijk Netflix via mijn Apple TV maar hier ondervind ik toch een klein probleempje, de laatste tijd moet ik 2 en soms zelfs 3 pogingen ondernemen om een feuilleton op te starten, de Bbox2 staat wel in full route en niet in bridge mode, zou dat eventueel daar iets mee te maken hebben?
De bbox2 in full route zou dan wel soms ook problemen moeten geven met VOD of afspelen van nPVR, de performances van de bbox2 zijn inderdaad aan de krappe kant voor full routed werking.
Maar voor wat de netflix betreft hebben ook andere mensen dit probleem die een bbox3 hebben, dus zou ik wat netflix betreft niet direct de fout op de bbox2 durven steken.
Hallo,

Heb deze topic verplaatst naar TV Installatie & configuratie.

Groeten,
Hassan
NB: Als je decoder vastloopt op Netflix moet je niet altijd de bovenstaande procedure volledig volgen, gewoon effen de spanning van de decoder wegnemen en terug laten opstarten kan voldoende zijn en moet gans deze procedure niet doorlopen
Reputatie 3
Badge
Klopt volledig. De netflix app gebruikt trouwens de PPPoE sessie (internetprotocol) en niet de IPoE sessie (protocol voor TV). Het probleem kan dus ook liggen aan de internetverbinding. Misschien eens een factory reset van de BBOX proberen om de laatste firmware te pushen...
Nog een ander bug die nog moet gefixt worden omtrent netflix , hoever staat het daarmee?
Veel mensen hebben het probleem voor dat netflix zeer regelmatig vastloopt bij het starten van een film of serie..
Alleen een reboot, (de decoder even spanningsloos zetten), helpt.

ik had die vraag gesteld ╠═► https://nl.forum.proximus.be/tv-tips-tricks-8/proximustv-huidige-status-bugfixes-toekomstige-features-33534?postid=537108
Maar misschien past ze beter hier
Reputatie 6
Badge +1
Heb dit soms ook voor BBOX3 met V4 decoder.
Reputatie 3
Badge +2
Hier ook hetzelfde met de bbox3 en v5 decoder. Eenmaal opgestart zijn er nadien geen problemen meer.
Reputatie 2
Badge
Ik heb hetzelfde probleem met Netflix. BBox 3 en v5 decoder. Alleen het volledig heropstarten van de decoder helpt.
Reputatie 1
Ik kamp ook met dit probleem, of iets dergelijks.
Sinds kort een netflix abb. BBox 3, v5 mini en v4 decoder in huis.
Beneden staat de v5 mini en daar werkt netflix perfect!
Boven op de slaapkamer een v4 decoder en daar werkt netflix tergend traag. Het werkt wel maar de opstart duurt heel lang, tegen dat de ondertiteling verschijnt is de serie al 5 min bezig, het beeld toont eerst minuten lang wazige blokjes en dan pas zet het hem goed.
Contact opgenomen met belgacom en het antwoord was... Ja... een v4 decoder is al wat ouder en zoals alle oudere apparaten gaat dit wat trager!
Ik kon mijn oren niet geloven. Ik huur beide decoders, wat is er mis met mij een v5 te laten halen?
Factory reset van BBox en V4 decoder helpen niet.
Mss als de V4 decoder de nieuwe interface krijgen dat dit wel goed loopt?
Idem hier Netflix loopt vast en enkel van stroom halen is de oplossing.
Mag door die reden tocht zeker 2 a 3 keer de decoder van stroom halen per week.

En dan mag je als klant iedere keer terug je email adres invullen (terwijl de functie email onthouden aangevinkt is) wat ik niet goed snap en dan je paswoord.
En dat is nog niet voldoende iedere keer dat PX een update doet mag je terug alles invullen, niet echt gebruiksvriendelijk.

Ervoor al gebeld naar PX en Netflix en beide partijen schuiven de schuld door naar de andere.
Hopelijk wordt het allemaal wat beter met de update die voorzien is in mei!
Ik kijk Netflix via mijn Panasonic 50 cx800 voortreffelijk mooi en vloeiend beeld,wanneer ik dit doe via de v5 decoder is het beeld "schokkerig
Is je decoder met een utp kabel verbonden aan de bbox (want dit wordt dikwijls nog gemeld door px tv klanten).
Ja hoor op dezelfde wijze als de Panasonic

Reageer