Beantwoord

Nep mail achterstallige betaling factuur februari

  • 10 April 2016
  • 3 reacties
  • 1023 Bekeken

Badge
Ik heb vandaag een nep -mail van proximus gekregen voor het betalen van een achterstallige factuur van februari
De bank heeft zogezegd de domiciciliering geweigerd.
Het moet voor maandag betaald zijn ,anders volgen er maatregelen
Is dat een phishing mail?
Oppassen!

Gtjes
icon

Beste antwoord door Elsa 10 April 2016, 10:10

Bekijk origineel

3 reacties

Dat is inderdaad phishing mail zeker niet op reageren.
zie ook -> Opgepast! Phishing mail doet terug de ronde
Eeen voorbeeld van zo'n mail

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft Proximus geprobeerd om het factuur bedrag van €101,50 van uw Proximus-diensten te incasseren. Helaas is deze domiciliëring geweigerd door de bank.

Wij bieden u nog een laaste mogelijkheid om het openstaande bedrag van €101,50 (inclusief kosten) alsnog binnen 3 (werk)dagen te voldoen. Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig via Mistercash/bancontact, Paypal en Mastercard voldoen.

Klik hier om uw openstaande factuur te voldoen.

Zodra u het openstaande bedrag via 3V Payment Group hebt betaald, ontvangt u per email een unieke 19-cijferige code. Om de betaling succesvol af te ronden, dient u de 19-cijferige code in te vullen op onze site via onderstaande link.

Klik hier om de 19-cijferige code in te vullen op onze site.

Belangrijk: Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €145,50 indien het niet voor vrijdag 8 april is voldaan. Wij willen u erop attenderen dat bij een achterstallige betaling uw Proximus-abonnement kan worden geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,
Proximus

Badge
Dag Else,

Bedankt voor het geruststellend mailtje.
Ik was er nog niet op de hoogte van dat dit de ronde deed.

Gtjes

Patoe
Zonder dank, met veel plezier gedaan, nog een prettige zonnige zondag verder,
groetjes,
Elsa

Reageer