Nederlandstalige onderschriften gewenst op TV5-Monde

  • 1 December 2010
  • 7 reacties
  • 4011 Bekeken

Op kanaal 247 zit TV5 Monde FBS.

Er bestaat echter ook de TV5Monde Europe, die in veel talen onderschriften geeft, o.a. in het Nederlands (via DVB en via Teletekst).

Hierover heb ik een voorstel lopen, graag zou ik hebben dat onze forumleden hun stem uitbrengen opdat we deze variant van TV5 zouden krijgen in plaats van de Francophone TV5 versie.

Dat kan je op volgende draad:
https:///posts/fd5b4e10a0


7 reacties

vind ik heel goed voorstel!
vind ik uitstekend voorstel!
Reputatie 6
Badge +1
Uiteraard is dit een goed voorstel. Eigenlijk zou dit gewoon zo moeten zijn. Wat voor uitleg gaan ze nu weer geven om het niet te doen? Als we al uitleg krijgen!

We worden als NL talige klant niet echt verwent. Geen Nederland1.2 en 3 HD, ook geen Duitstalige zenders waar in Vlaanderen zeker wel belangstelling voor is. Zenders die NL ondertiteld zijn naar de boeketten (discoveries, Tcm enz), ondertiteling bij BBC entertainment (ook al niet bij Belgacom) Geen Fox Life. Andere zenders die misschien niet mogelijk zijn, wegens telenet zenders (studio 100 tv, Njam, Gunk, Stories enz) en zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Als antwoord zullen we dan weer krijgen dat ze toch exclusief Anne aanbieden en verder geen plaats hebben. Wel hebben ze nu na het schrappen van hun film kanalen, wel zes info channels, dus plaats genoeg of is dit weer voorbehouden voor Plug HD, La Trois HD en France3HD?

Ze hebben geluk dat ik niet kan overstappen naar Telenet anders zou ik waarschijnlijk wel doen. Niet dat daar alles zo geweldig is. Maar als NL talige klant heb je daar toch echt wel meer keuze.

Belgacom maakt altijd reclame met het groot basispakket, maar buiten heel veel Franstalig is er niet veel te beleven en blijkbaat wil of kan men hier niets aan veranderen.
Reputatie 6
Badge +1

test test teste
Juist William. Maar ik wil positief denken, als het nee is krijgen ze een aangetekende brief van mij, met copie aan een politieker, ik ga er mijn tijd voor nemen.

Ik heb het ook op de franstalige Belgacom site gezet. (sedert eergisteravond) daar zijn er al 5 vóór, nog niemand tegen. Ik ondervindt wel dat er niet zoveel mensen zich de moeite getroosten om te kijken op de ideeënbus.

Daar vraag ik gewoon de huidige TV5 FBS te vervangen door de Europe. Met als motief dat het onze culturen wat meer samenbrengt. Je kan er ook je stem uitbrengen want het is een vraag die niet vraagt een nieuw kanaal erbij te brengen, maar te vervangen door de Europe dus.

de thread is: https:///posts/ff13063123
Het is zelfs onvoorstelbaar dat hierover een topic gestart moet worden. Belgacom zou dit al lang zelf aangeboden moeten hebben, maar dit bewijst nogmaals dat Belgacom in zijn eigen (niet nederlandstalige) wereld leeft.

@william43: belgacom kan geen reklame maken over hun groot basispakket, want Belgacom heeft de MINSTE aantal zenders. (minder dan Telenet, minder dan tv vlaanderen, minder dan mobistar tv, etc).
Op deze suggestie: https:///posts/fd5b4e10a0 schreef ons aller Eva van Belgacom het volgende op d.d. 9 februari onderstaande:

Ronald, Bedankt voor dit idee. We gaan dit in overweging nemen. Samen met onze partner (die dit kanaal aanlevert) gaan we onderzoeken of we dit kunnen aanpassen binnen het bestaande contract.
Vrolijke Groeten, Eva


6 weken nadien stuurde ik een PM naar Eva alsook een posting op deze thread met de vraag hoe de zaken nu stonden. Ondertussen is dit 8 weken. Geen antwoord van Eva te bespeuren.


Hallo! Eva! Ben je er nog? 😉

Reageer