Nederlandse zenders op BelgacomTV

  • 26 November 2011
  • 21 reacties
  • 3617 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Wordt het niet eens tijd dat Belgacom voorziet om meer Nederlandse televisiezenders toe te voegen in het basisaanbod?
Tros, RTL enz... zijn commerciële zenders met een ruim aanbod, ook aan films, en zijn een goede toevoeging aan onze huidige Vlaamse zenders.
Gelukkig kan het volledig aanbod van bv. RTL gratis via systeem "Gemist XL" via internet worden bekeken!

Belgacom kan trouwens wel wat meer nederlandstige zenders gebruiken...
Is een van de grote nadelen ten aanzien van Telenet, ondermeer door de samenwerking met Studio100 daar...


21 reacties

(voor de zoveelste keer)

de nederlandse commerciële zenders gaan waarschijnlijk nooit te zien zijn in vlaanderen, heeft te maken met de auteursrechten : die worden berekend per land en het aantal inwoners dat naar een bepaalde uitzending/film... kan kijken. de nederlandse commerciële zenders betalen enkel de rechten voor nederland en zijn dus verboden in vlaanderen getoond te worden, het omgekeerde is ook waar

mvg
Bedankt voor uitleg! Heb in het verleden vraag al eens gesteld via mail aan belgacom. Antwoord was zoals steeds onvoldoende en zo kort mogelijk...


Ng; een goede raad, wilt u meer tv , koop dan een boeket, voor maar 5 euro per maand, het moet toch kunnen, aangezien je als je belgacom tv bestelt toch al minstens 32 euro betaalt
Reputatie 7
Badge +1
Belgacom TV apart kost 18,50€ voor Comfort, 27,50€ voor Favorite (incl. voor 10€ boeketten en 1 credit per maand voor een film of programma on demand).

In een pack met Classic Lijn is het idd. 32,50€ voor TV Comfort en 41,50€ voor Favorite.

In een pack met Internet Comfort is het 43,87€ voor Comfort en 52,87€ voor Favorite.

TV Favorite blijft altijd 9€ duurder dan Comfort, maar bevat voor 10€ boeketten + die credit die méér dan 5€ waard kan zijn. Alleen als je geen of maar 1 boeket van 5€ neemt en nooit (betalend) video on demand gebruikt is Comfort goedkoper.
sinjoor, je bent fout belgacom tv zonder pack(comfort dan) kost 27,35 euro per maand) + nog eens 6 euro voor de decoder

sinjoor, je weet blijkbaar veel, maar je mag wel niet vergeten te kleine letters te lezen
Badge
@doelpunt ik heb nu net mijn eerste betaling gekregen van telenet van iets meer dan 185€.Wat kan jij kankeren over een paar euro.Zo te zien (want de laatste tijd post ik hier niet meer zo veel zit nu meestal ergens anders) ben jij wel van veel op de hoogte want ik kom geregeld jouw naam tegen.En die is niet moeilijk te vergeten.En nog iets over sinjoor71 de meeste informatie die hij geeft is waar.
Badge
Spijtige vind ik wel dat er nu al zo lang vraag is naar vooral duitse zenders en nog enkele anderen en dat er maar wijnig of geen gehoor door belgacom aan gegeven word.Dit is dan vooral ook één van de redenen dat ik hier voor digitale tv. ben weg gegaan.
betaling van iets meer dan €185 gekregen? een factuur zal dan wel zijn, zeker?

serieus bedragje... is dat enkel voor tv?

mvg
Badge
tv en nog van mijn gsm dat daar ook nog liep want je weet zo'n contract op gsm is daar voor 2 jaar.En ik weet nu niet juist meer hoe het was bij belgacom maar hier is je eerste rekening dus dubbel en als je dan enkele paketten neemt bij belgacom is dit dan wel aan 5€ waarvan infeite 10€ gratis maar hhier heb je dus een pakket van in de 20/30/12 dit maal 2 dat loopt vlug op en je moet dan die 50€ activatie kost er ook nog eens bij rekenen.Ook verwacht ik dan noch die boete van belgacom voor contractbreuk.
@Axana

Waarom zit jij hier nog naar Duitse zenders te vragen, gezien jij toch overgestapt bent naar Telenet ? Je posts zij toch niet duidelijk hoor. Gebruik eens wat meer leestekens en wat minder tijpfouten, dan zouden we je misschien wat beter verstaan, als je nog eens iets zou posten (hoeft echt niet hoor, als Telenetter).
@Lieven

Ik wilde net hetzelfde zeggen aan Axana. Heeft Telenet geen forum waar je je tijd kan verdrijven ?
Veroordeel niet iemand te vlug a.u.b. en zeker niet als je de persoon in kwestie niet persoonlijk kent !
Een wijze raad van tante Kaat !!

mvg,


Badge
@Lieven ten eerste heb ik een vraag aan jou of je soms kleuteronderwijzeres bent. En ten tweede moest dit verkeerd geschreven aijn mijn excuses maar ik ben maar tot men 16 naar school geweest wegens een kwaadaardige hersentumor. Ik ga hier nu dit heel verhaal niet meer doen als je al lang op dit forum bent dan zal je het al wel eens zijn tegen gekomen.En ten derde om op die vraag van die duitse zenders terug te komen daar heb ik in de tijd ook naar gevraagd zelfs persoonlijk aan Eva en ik heb hier bij Belgacom ook nog producten dus denk ik dat ik nog wel op dit forum mag posten of niet soms?Of zou jij niet graag duitse en andere zenders er bij hebben.Ik heb ze al voor mij hoeft het niet meer.
Badge
@Tony zoals je kan lezen hier boven zit ik nog bij belgacom en zal je me nog hier regelmatig zien verschijnen.Als dit je niet moest aanstaan kan je altijd opteren om een ander forum te kiezen.Want ik ben nog altijd klant.En niets verbied mij om hier te posten.
Eva, meer duitstalige zenders, wanneer komen ze eindelijk?
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben ook één van die mensen die al heel lang op de Duitse zenders zit te wachten! Hebt blijft maar duren. Dit weekend weer ondervonden dat er best leuke programma's lopen op de Duitse zenders, was een weekend ergens te gast waar ze telenet hebben. Op dat moment denk ik echt, wat is het toch klote bij Belgacom wat zenderaanbod betreft.
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben ook voorstander voor meer Duitse zenders, vooral WDR, Sat.1 en RTL Television mis ik. Afgelopen weekend waren er heel goede programma's op deze zenders, alleen heb ik ze helaas niet kunnen bekijken. Het Duitstalig aanbod is en blijft één van de pijnpunten in het zenderaanbod van Belgacom TV, naast het film- en radioaanbod en het ontbreken van beurszender CNBC Europe. En Belgacom...die slaapt verder.

Mvg
Badge
Met de jaarwisseling hebben wij vooral ook die duitse zenders opgezet.Dit vooral voor hun shows.
Reputatie 7
Badge +1
Ja wij ook. Da's écht niet te evenaren, dus dat zou nog in HD moeten kunnen ! wishful thinking ?
Reputatie 1
Ik woon vlak aan de Nederlandse grens. Met digitenne van KPN heb ik de Nederlandse commercielen op mijn TV!Stoer

Kost 9 euries per maand inclusief huur decoder. Je hebt nu ook bij KPN digitenne een decoder met HD erin.

Aangezien ik vlak aan de Nederlanse grens woon in Limburg heb ik via de digitenne ook de FTA zenders van Belgie, dus Een, EEn+, Canvas, Canvas+. Plus ik ontvang de Waalse zenders La une, La Deux en La Trois plus Euronews. Ook ontvang ik op mijn digitenne de FTA kanalen van de zendmast ik Aken! Dus WDR, NDR, Eins (Ard), Einsfestival (Ard), Phoenix, Arte, ZDF, ZDF KIKA, 3Sat, ZDF Info. Ik merk dat mijn digitenne ook de kanalen van Telenet ontvangt. Studio 100 en Njam, maar die zijn versleuteld. Ik heb al gekeken of ik een smartcard van Telenet in mijn TV kan steken met een conax module, maar helaas verkoopt Telenet alleen smartcard plus een decoder. Nog een decoder kopen van Telenet kopen gaat mij een beetje ver nu. Via digitenne van KPN ontvang ik hier bijna 50 TV kanalen. Zendmasten die ik goed ontvang zijn Sittard, Genk en Aken. In maart ga ik een buitenantenne plaatsen op het dak aan de schoorsteen. Eens kijken of ik dan ook Keulen kan ontvangen.
Meer duitstalige zenders a.u.b. zoals bij telenet. Overweeg over te stappen naar Telenet als dit in de nabije toekomst niet gebeurt. Belgacom zal daardoor nog veel abonnees verliezen.

Reageer