Natte vingerwerk bij Proximus!

  • 4 May 2015
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Sinds meer dan 6 maanden heb ik een gemiddelde downstreamsnelheid van 36 à 37,upload niet zo belangrijk voor mij,en dagelijks zo'n 4 à 5 maal gemeten met Speedtest- net en alles is bij mij bekabeld met een Bbox2.Sinds een goeie week is de downstreamsnelheid gedaald naar 26 à 27 en de Downstream line rate van > 40000 naar 30064 kbps en de Downstream Training Margin verhoogd naar 13.3 dB .Een testje bij Proximus ivm mogelijk te halen snelheden geeft Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload en Min.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload .Tijd dus om de technische dienst eens te polsen maar de overigens vriendelijke man trok natuurlijk de zo bekende parapluie open en vertelde me dat het automatische programma zelf beslist dat ik de verlaging door de strot krijg gedrukt.Wat er dan de oorzaak van is weet geen kat.Ja zo kan ik het ook temeer dat een collega van mij in Schoten met Telenet voor plm dezelfde prijs voor een pack een downloadsnelheid heeft van 150.Ik ben vroeger van Telenet overgeschakeld naar Proximus ivm TV-zenders maar je kan niet blijven overschakelen.Dus bedankt Proximus en Dominique Leroy voor de goede zorgen.By the way,wat doen jullie eigenlijk met al ons abonnementsgeld behalve riante weddes uitbetalen? Groetjes van een Pissed Off Customer.










5 reacties


Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload en Min.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload



Dat van die lagere snelheid kan kloppen omdat je met een bbox2 zit en dat je daar niet van de vectoring techniek kunt profiteren.


Met een bbox2 kan je ook via de dlm tot 70 Mbps halen maar is nooit zeker dat je deze hoge snelheid gaat kunnen halen en als je ze haalt van ze ook te kunnen behouden. De Dlm polt op regelmatige tijdstippen of je lijn op een hogere snelheid kan gezet worden en dat als die hogere snelheid toegekend wordt of de stabiliteit niet in gedrang komt, het is een dynamisch systeem)


Dus zou je moeten vragen om je bbox2 te mogen omruilen met een bbox3 om van die vectoring (Min.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload ) te kunnen genieten.


Enkele minuten geleden de technische dienst nogmaals gecontacteerd maar er werd me aangeraden dat een Bbox3 niets zou veranderen en het nutteloos is om er dan ook € 99 aan te spenderen.

Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload en Min.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload



Dan klopt hun test hier niet, want dit betekent dat je op vectoring zou zitten.


Dus dan zou volgens hen vectoring nog niet actief zijn volgens hen !!! dan mogen ze ook niet beweren dat


je min: 63,4 Mbps gaat halen (70Mbps zonder overhead)


Anders moet je hen eens vragen of ze kunnen checken of vectoring actief is bij u, en als dit niet het geval is zal een bbox3 inderdaad niks uithalen, want dan is het de DLM die je moet proberen hoger te zetten dan 30 Mbps, indien het mogelijk is natuurlijk voor je lijn!
Hier een klein vervolg op het item van gisteren.Na mijn laatste postje kreeg ik een PM van een vriendelijke dame Sabine geheten van de Social Media Proximus.Aan de hand van mijn telefoonnummer kon ze een test doen van mijn lijn en het bleek toch mogelijk om een Bbox3 te installeren.Met het dossiernummer haalde ik de Bbox3 in een telecenter,sloot alles aan et voilà,de eerste meting met speedtest-net gaf als download een dikke 64 aan.Nu maar enige tijd afwachten maar een verbetering is het zeker wel.Goed afgehandeld door onze provider en dat mag ook al eens gezegd worden.
Was ook logisch aan het resultaat van hun internetsnelheidstest te zien.

Normaal verwittigen ze de klanten die op Vectoring komen te staan dat ze hun bbox2 mogen omruilen voor een bbox3.


maar einde goed alles goed, dat is het voornaamste :-)

Reageer